حال و روز نمایشگاه های تخصصی در کهگیلویه و بویراحمد
در استان کهگیلویه و بویراحمد چیزی کاملا متفاوت در عرصه اجرا به چشم می خورد به طوری که در نشست توسعه صادرات که موضوع نمایشگاه ها هم مورد بررسی قرار گرفت ، داد فرمانداران بلند شده بود و از این وضعیت به ستوه آمده بودند.
کد خبر: ۴۴۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 17 June 2017
موضوع نمایشگاه هایی که در مناطق مختلف استان به یکی از دغدغه های مردم و مسئولین تبدیل شده است . در حالی که برخی از این نمایشگاه ها عنوان خاصی را یدک می کشند گاها مشاهده می شود که هیچ سنخیتی بین عنوان و محتوا وجود ندارد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنگونه که مدیر کل صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد می گوید ، نمایشگاه ها به دو گروه تخصصی و فصلی(تنظیم بازار) تقسیم می شوند. که هر کدام با توجه به عنوان آن ها محتوای خاصی را دارد. نمایشگاه تخصصی به عنوان معرفی محصولات به اصناف و دیگر خریداران بیشتر مورد نظر است و نمایشگاه های فصلی و تنظیم بازار همانگونه که از اسمشان پیداست بیشتر به منظور کنترل قیمت و تنظیم بازار مطرح می شود.
این یک قاعده کلی و تعریف شده است اما در استان کهگیلویه و بویراحمد چیزی کاملا متفاوت در عرصه اجرا به چشم می خورد به طوری که در نشست توسعه صادرات که موضوع نمایشگاه ها هم مورد بررسی قرار گرفت ، داد فرمانداران بلند شده بود و از این وضعیت به ستوه آمده بودند.
مبل ، نقل می خواهد
در این نشست فرماندار گچساران انتقادات بسیار جدی به مسئولین استانی متولی داشت و از بی برنامگی ها و مجوزهای صادره از مرکز استان به شدت اعتراض خود را اعلام کرد.
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران از نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: چه کسی متولی برگزاری نمایشگاه‌ها است و چرا افرادی واسطه می‌شوند که نمایشگاه‌هایی که تخصصی نامیده می‌شود اما غیر تخصصی هستند برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: به اسم برخی نمایشگاه‌های تخصصی نمایشگاه‌هایی برگزار می شود و هر چیزی در آن نمایشگاه عرضه می‌شود به غیر از آن چیزی که نام نمایشگاه است.
 
مبل نقل می خواهد ! / نمایشگاه لوستر با فروش پفک! 

رحیمی افزود به عنوان مثال در نمایشگاه مبل که با عنوان تخصصی برگزار می شود علاوه بر فروش که در اصل نباید فروش داشته باشد و بیشتر به عنوان عرضه و معرفی تولیدات و محصولات اختصاص دارد ، برخی اقلام خوراکی و تزئینی و هر چیزی که بخواهید به فروش می رسد و وقتی اعتراض می کنیم می گویند "مبل  نُقل می خواهد" یعنی اینکه مگر می شود مبل بخری اما تنقلات نداشته باشی؟!
رحیمی افزود هر وقت نمایشگاهی در گچساران برپا می شود ما باید جوابگوی معترضانی باشیم که به فرمانداری مراجعه می کنند و از این موضوع شاکی هستند.
رحیمی به موضوع دیگری هم اشاره داشت و آن هم اینکه برخی مواقع در نمایشگاه اجناس دست دوم عرضه می شود و گفت : نمایشگاه‌ها محل عرضه کالا‌ها نیست اما در نمایشگاه های استانی این موارد دیده می شود.
وی افزود: تا زمانی که فرماندار گچساران هستم بدون بررسی و بدون اطلاع از وضعیت نمایشگاه‌ها، اجازه برگزاری نمایشگاهی در گچساران را نمی‌دهم.
نمایشگاه لوستر با فروش پفک!
فرماندار کهگیلویه هم به عنوان یکی از معترضان به نحوه ی برپایی نمایشگاه ها در این نشست به ایراد سخن پرداخت و گفت  : این نمایشگاه‌ ها واقعا” تخصصی نیستند و عده‌ای به فکر فروش محصولات خود در این نمایشگاه‌ها هستند و از رسالت و هدف اصلی خارج شدند.
پوزش همچنین به اعتراض بازاریان کهگیلویه اشاره و تاکید کرد که وقتی نمایشگاهی برگزار می‌شود و هم بازاریان متضرر می‌شوند و هم نظم بازار به هم می‌خورد ، نباشد بهتر است چرا که هدف اصلی این نمایشگاه‌ها تقویت بازار و کمک به رونق آن است نه سودجویی افراد خاص.
 
مبل نقل می خواهد ! / نمایشگاه لوستر با فروش پفک! 
 
وی از مخالفت خود با آخرین نمایشگاه در شهرستان تحت مدیریتش گفت و تصریح کرد که علاوه بر همه مشکلات ذکر شده، متاسفانه این شهرستان مکان مناسبی برای اجرای نمایشگاه‌ها ندارد.
دغدغه ی فرمانداران مورد توجه قرار نگرفت!
فرماندار کهگیلویه گفت: اگر قرار است نمایشگاه تخصصی مبل و لوستر فقط یک نام باشد و به جای عرضه محصولات جدید در یک شهرستان اقدام به فروش محصولاتی چون پفک کند و خبری از لوستر نباشد بهتر است کلا” چنین نمایشگاهی نباشد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مسئولینی دیگری هم در زمینه وضعیت نمایشگاه ها به بیان نکته نظرات خود پرداختند از جمله جبار کیانی رئیس اتاق بازگانی یاسوج که مشکلات موجود در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف را ناشی از ضعف صنعت و معدن دانست و افزود:  سازمان صنعت و معدن  استان عامل بسیاری از مشکلات موجود است.
مجید محنایی معاون استاندار هم با انتقاد از صنعت و معدن و شرکت شهرک های صنعتی گفت: الان زمان ارایه تقویم سال 96 نمایشگاه‌ها نبود و سازمان صنعت و معدن باید این کار را در سال گذشته انجام میداد و ارائه تقویم در این زمان شانه خالی کردن  این سازمان از زیر بار مسوؤلیت است. وی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای با حضور اتاق بازرگانی، شرکت نمایشگاه‌ها، فرمانداران و اتاق اصناف برگزار و مشکلات موجود حل و فصل شود.
اما واقعیت این است که مهمترین دغدغه ی فرماندار در خصوص محتوای نمایشگاه ها بود که مسئولین مربوطه نه به این مشکلات اشاره ای کردند و نه جوابی دادند ! در حالیکه مهمترین هدف از تشکیل نمایشگاه ها آن چیزی است که در عنوان نمایشگاه ها بیان می شود نه آنچه در واقع این روزها در سطح وسیع به اجرا در می آید !
حال باید دید فرمانداران خصوصا فرماندار گچساران که تهدید کرده است اجازه نخواهد داد وضعیت موجود در شهرستان تحت مدیریتش در زمینه برپایی نمایشگاه ها به اجرا درآید، تا چهمیزان جدی است؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار