معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از اجرای ده‌ها ویژه‌برنامه زیست‌محیطی و آشنایی شهروندان با تنوع‌های زیستی شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 07 June 2015
سعید شیرازی در گفت‌وگو با فارس از اجرای ده‌ها ویژه‌برنامه زیست‌محیطی به‌مناسبت هفته محیط زیست در این منطقه جنوبی خبر داد و اظهار داشت: به‌منظور حفاظت از تنوع زیستی و بهره‌برداری پایدار شهروندان از زیست‌گاه‌های پیرامون شهر تهران، تورهای یک روزه علمی آموزشی به دشت‌های لار، لالون، تنگه سپهسالار و آبشار رندان برای شهروندان این منطقه جنوبی تدارک دیده شده است.

وی اجرای تورهای یک روزه از مناطق دارای تنوع زیستی را یکی از ده‌ها برنامه پیش‌بینی شده هفته محیط زیست در منطقه 20 برشمرد و گفت: شهروندان با اجرای این تورهای آموزشی با تنوع زیستی گیاهی، جانوری و محیطی آشنا می‌شوند و با مشاوره متخصصان امر به جمع‌آوری گیاهان دارویی اقدام خواهند کرد.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 به برگزاری جشنواره غذا و دمنوش‌های گیاهی برای شرکت‌کنندگان در تورهای تنوع زیستی همزمان با هفته محیط زیست نیز اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری 14 کارگاه و همایش محیط زیستی با عناوین چگونگی حفاظت از طبیعت، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی و کاهش تولید و تفکیک پسماند از دیگر فعالیت‌های مناسبتی مدیریت شهری در محله‌های 20 گانه منطقه 20 است که از 15 خرداد آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه دارد.

شیرازی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی از اولویت‌های مستمر مدیریت شهری در دو سال اخیر بوده است، تصریح کرد: اجرای مسابقه‌های دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و توزیع کیسه‌های تجزیه‌پذیر در بین شهروندان نیز از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست است که با مشارکت شهروندان این منطقه انجام می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار