همزمان با ماه مبارک رمضان بیش از 5 هزار سبد کالا ویژه مددجویان بهزیستی در سبزوار توزیع می‌شود.
کد خبر: ۴۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 08 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مرضیه کسرائی‌فر در گفت‌وگو با فارس با اشاره به توزیع 5 هزار بسته سبد کالایی در ماه مبارک رمضان ویژه مددجویان این نهاد اظهار کرد: در سال گذشته نیز با کمک خیران توانستیم به همین میزان سبد کالایی بین مددجویان توزیع کنیم.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با بیان اینکه خوشبختانه میزان مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیران در سال گذشته نسبت به سال 92 رشد چشمگیری داشت، تصریح کرد: در این مدت شاهد رشد 40 درصدی میزان مشارکت‌ها نسبت به سال 92 بودیم که نشان از همت خیرین برای کمک به مددجویان دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از کمک‌های مردمی و خیران در حوزه تامین نیازهای دارویی و درمان مددجویان هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 300 تن از مددجویان با دریافت تسهیلات توانستند به سمت اشتغال و اجرای طرح‌های اشتغالزایی بروند.

کسرائی‌فر با اشاره به ساخت سه مرکز خدماتی بهزیستی در مناطق محروم شهرستان یادآور شد: این مراکز با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان ساخته می‌شوند که بخش زیادی از خدمات بهزیستی در این مناطق به مردم ارائه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با اشاره به برنامه‌های این اداره برای ساخت مسکن ویژه معلولان و مددجویان نیز افزود: پیش‌بینی ما ساخت 100 واحد منزل مسکونی برای مددجویان است که اعتبارات آن از طریق مشارکت‌های خیران و تسهیلات تامین می‌شود.

کسرائی‌فر با بیان اینکه تسهیلات پرداخت شده برای این واحدهای مسکونی به صورت بلاعوض خواهد بود، اعلام کرد: این تسهیلات برای مددجویان ساکن در شهرها 18 میلیون و برای مددجویان ساکن در روستاها 30 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 986 تن از مددجویان اداره بهزیستی سبزوار فاقد مسکن و نیازمند شناسایی شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد 562 نفر معلول و مابقی سایر مددجویان هستند.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با اشاره به پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون تومان کمک هزینه و تسهیلات به 35 نفر از مددجویان این اداره در سال 94 اضافه کرد: از سال 87 تاکنون 207 واحد مسکونی برای مددجویان این شهرستان احداث و تحویل داده شده است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی دو باب مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: این منازل توسط یکی از خیران ساخته می‌شود که خیران علاوه بر تامین زمین مبلغی را نیز برای ساخت منازل پرداخت کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار