نماینده ولی‌فقیه در دیدار با تولیت آستان میثم تمار:
تولیت آستان مقدس میثم تمار در کوفه به همراه مشاور شهردار کربلا و خادمان عتبات عالیات عراق و سوریه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۴۵۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 05 July 2017
به گزارش تابناک تبریز، شیخ خلیفه الجوهر، تولیت آستان مقدس حضرت میثم تمار در کوفه به همراه مشاور شهردار کربلا و خادمان عتبات عالیات عراق و سوریه با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در این دیدار، بیان داشت: کربلا و نجف روح مردم ایران هستند چرا که ما عشق به حضور در حرم اباعبدالله الحسین(ع)  و امیرالمومنین(ع) و دیگر اماکن مقدسه عراق داریم.

وی خاطر نشان کرد: آرزوی هر ایرانی است که بتواند در عتبات عالیات عراق حضور پیدا کند و مردم ایران این عشق و علاقه خودشان را تاکنون در کمک به بازسازی عتبات و اهدای نذورات  و ساختن ضریح حرم‌های مطهر نشان داده‌اند.

امام جمعه تبریز ضمن تاکید بر اهمیت تداوم روابط 2 کشور، گفت:  دشمنان شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا این صمیمیت، انسجام و وحدت بین برادران مسلمان عراق و ایران تداوم نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: دیدید آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند بعد از سقوط صدام در عراق حضور یافتند و دخالت در امور عراق کردند و دست به جنایت زدند.

وی افزود: بعد از ظهور داعش در عراق، آمریکایی‌ها گفتند حضورمان به‌خاطر جلوگیری از داعش است؛ اما ما و شما دیدیم آنها چگونه مردم مظلوم و بی‌دفاع عراق را با انجام انفجارهای انتحاری و بمب‌ها  به خاک و  خون کشاندند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ادامه داد: داعش در این یکی دو سال در مناطق مختلف عراق فعالیت کرد و الحمدالله مردم و دولت عراق در کنار  مرجعیت همگی  دست در دست هم دادند و پیروزی چشمگیری حاصل شد.

وی ضمن تاکید بر وحدت و پیروی مردم عراق از مرجعیت، گفت:  رهبر معظم انقلاب به عنوان  رهبر دنیای اسلام  در دیدار اخیرشان با مسؤولین عراقی گفتند باید وحدت خود را حفظ کنید و در صورت حفظ وحدت، کسی نمی‌تواند شما را شکست دهد.

امام جمعه تبریز بر عشق و ارادت ایرانیان به عتبات عالیات اشاره مجدد داشته و افزود: ایرانیان  از روی عشق و ارادت خواهان آبادسازی حرم‌های مقدس را دارند و به هر نوعی کمک می‌کند و امیدوارم  تبریزی‌ها بتوانند خدمات شایانی در عراق ارائه دهند.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان، شیخ خلیفه الجوهر، تولیت آستان مقدس میثم تمار ضمن تاکید بر تداوم و گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق، گفت: کسی غیر از جمهوری اسلامی ایران  به شیعیان کشورهای مختلف جهان از جمله عراق، سوریه، یمن، افغانستان و بحرین کمک نمی‌کند.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های رهبر انقلاب از مردم عراق، تصریح کرد: اگر کمک‌های جمهوری اسلامی ایران نبود، داعش الان همه جای عراق را گرفته و به کربلا هم رسیده بود.

تولیت آستان مقدس میثم تمار افزود: همه موفقیت‌های رزمندگان اسلام در لبنان و عراق و سوریه به برکت حمایت‌ها و کمک‌های ایران  و تدابیر رهبر معظم انقلاب می‌باشد.

وی تاکید کرد: در صورت قوی شدن روابط  کشورهای اسلامی به خصوص ایران و عراق،  رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد.

در ادامه دیدار یکی از خادمان حرم حضرت علی(ع) و حضرت زینب(س) طی سخنانی به روحیه‌های جهادی شیخ خلیفه الجوهر اشاره داشته و گفت: ایشان علاوه بر تولیت حرم  میثم تمار فعالیت‌های دیگری از جمله اداره مؤسسات سرپرستی ایتام و راه‌اندازی واحدهای تولیدی برای خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست  را نیز برعهده دارند.

وی در ادامه به راه‌اندازی دارالشفا در حرم مطهر حضرت زینب(س) اشاره کرده و از شهرداری تبریز خواستار کمک به ساخت و ساز آن شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :