امام جمعه کلاته خیج:
امام جمعه کلاته خیج گفت: علاج صحیح در مقابل تجاوز آمریکا، مستحکم‏ کردن وحدت داخلی نظام است چرا که پیوند بین مردم و نظام راه مقابله با تهدیدات محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۵۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 07 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام حمید رضا شکری در خطبه های نماز جمعه این هفته کلاته خیج در حسینیه اعظم این شهر با بیان اینکه نظامی که حقیقتاً متّکی به مردم است و مردم از آن دفاع می‌کنند هیچ قدرتی نمی ‌تواند آن‌را از بین ببرد، بیان کرد: آن‌ها می‌دانند که وحدت این ملت، ارتباطش با اسلام، استحکام پیوند بین نظام و مردم با توجّه به مبانی دینی و نقش ارزش‌های دینی در این ‌رابطه، به چه کیفیّتی است و می‌خواهند این‌ها را از بین ببرند اما مردم ما می دانند که راه مقابله با دشمنان در پیوند مردم و نظام است.

کلاته خیج حمید رضا شکری

وی افزود: دشمنان می خواهند در واقع سنگرهای ملت ایران و سنگرهای نظام اسلامی را یکی یکی از سر راه بردارند و بعد به راحتی حمله کنند لذا در برابر هجمه دشمنان یکایک مردم وظیفه دارند تا آن‌ جایی که می‌توانند استحکام درونی نظام را که به همبستگی ملت، همبستگی دل‌ها، همبستگی ملت با مسئولان نظام و وحدت کلمه در مجموعه أرکان نظام وابسته است حفظ کنند.

امام جمعه کلاته خیج به مقوله دشمنی آمریکا با ایران نیز پرداخت و به بهانه سالروز سقوط هواپیمای ایرانی در آب‌های خلیج فارس، گفت: سه یا چهار ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که مجلس سنای آمریکا قطعنامه بسیار شدیداللّحنی علیه ایران صادر کرد و این نشان داد تقابل آمریکا با جمهوری اسلامی، بیشتر تقابل عملی است، یعنی اقدام برای ضربه ‌زدن به جمهوری اسلامی از راه‌های مختلف، تقابل عملی از همین قطعنامه سنای آمریکا شروع شد و در این‌ جا کودتای نظامی راه انداختند اما نتوانستند آن ‌را به جایی برسانند.

شکری بیان کرد: ضدّ انقلاب را به انواع مختلف تحریک کردند و حمله نظامی به طبس، تحریم اقتصادی، قطع رابطه، قطع خرید نفت و تشویق عراق به جنگ، از دیگر اقدامات عملی آمریکا بود.

امام جمعه کلاته خیج در ادامه به سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رضاخان و نامگذاری آن به عنوان روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: این جنایت از سوی رضاخان زمینه قیام مردم برای مسئله عفاف و حجاب را فراهم کرد.

شکری افزود: بعد از آنکه رضاخان از ترکیه آمد تصمیم به کشف حجاب گرفت و گفت که مردان باید کلاه شاپو بر سر بگذارند و زنها نیز باید حجاب خود را بردارند، افراد و اشخاص و علمای بزرگی برای مقابله با این مسئله تبعید شدند و افرادی زیادی نیز به شهادت رسیدند، افراد زیادی در حرم امام رضا (ع) مورد کشتار قرار گرفتند، افراد مدافع حجاب تصور می کردند که در کنار حرم امام رضا (ع) در امنیت خواهند بود، اما در تمام صحن ها و حتی کنار ضریح آن حضرت (ع) آنقدر افراد کشته شدند که خون از کنار ضریح جاری شد به این دلیل که در آن روز حجاب چنان در جامعه نهادینه شده بود که هیچ کسی اجازه نمی داد این حریم و دستور صریح پروردگار شکسته شود.

وی بیان کرد: عفاف و حجاب مهمترین بنیانفرهنگی و سد بزرگیدر مقابل نفوذ دشمنان وتنها متعلق به زنان نیست بلکه تمام افراد و اقشار جامعه را در بر می گیرد.

امام جمعه کلاته خیج گفت: عفاف و حجاب یعنی یک فضای سالم و مطمئن که زنان و مردان نگاه و پوشش خود را حفظ کنند و مبادا این فضا و حریم در جامعه شکسته شود و در نتیجه خدای ناکرده فساد و آلودگی ها و روابط ناسالم و خانواده ها از هم پاشیده شده و در جامعه نمایان شود.

شکری بیان کرد: آثار نکبت بار شکستن حریم عفاف و حجاب به سمت جامعه آمده ونشانه آنآمار بالای طلاق و روابط نامشروع است، متأسفانه آمارها نشان می دهد که هرچه زمان می گذرد سطح فساد در جامعه پایین تر می آید ،واقشار مختلف جامعه و خصوصا نوجوان های ما را نیز در برگرفته است؛بخش مهمی از این مسئله معطوف به غفلت و بی توجهی ما به مسئله عفاف و حجاب است، مردم نگران هستند و حقیقتا این نگرانی همه اقشار جامعه چه مومن باشند و چه نباشند را در بر گرفته است.

وی در دیگر بخش سخنان خود ضمن اشاره به سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)گفت: وهابی های سخیف با آن عقاید رذل خود آن بناها را تخریب کردند و وضعیت کنونی را بر قبور این ائمه مظلوم بقیع روا داشتند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار