انتقادات تند از استاندار در خطبه های نماز جمعه استان
امام جمعه گچساران : بارها گفته‌اند میلیارد، میلیارد به مصلا پول داده‌اند! پس کجاست و پول‌ها دست چه کسی است؟ و درحالی که از آن طرف شخص پیمانکار می‌گوید من پول بنزینم را حتی ندارم.
کد خبر: ۴۵۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 07 July 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد خطبه های نماز جمعه این هفته در مناطق مختلف استان برگزار شد که بنا بر خبرهای منتشره از محتوای خطبه ها ، برخی امامان جمعه به شدت به انتقاد از دولتی ها پرداخته اند.
امام جمعه گچساران در بخشی از خطبه های خود با اشاره به تعطیلی کار بر روی مصلی این شهر ، از استاندار خواست دست از سر مصلی نماز جمعه گچساران بردارد و کمکی هم نمی خواهد انجام دهد.
آقای استاندار مرا مجبور به گفتن اسرار نکنید!
حجت‌الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته  گچساران به مشکلات مصلای این شهر اشاره کرد و گفت: بارها گفته‌ایم و جلسات متعدد گرفتیم، بارها خواهش و التماس کردیم و به جایی نرسیدیم و باز هم قریب به یک سال است دوباره تکرار می‌کنم که چرا کار مصلای گچساران تعطیل است؟

حجازی تصریح کرد: اگر پول نیست که خود یک بحث دیگر دارد؛ می‌گویند بحث این است که قراردادی که با پیمانکار وجود دارد یک بندش این چنین است و بند دیگرش نیز آنچنان است در حال حاضر قریب بر 16 ماه است که این مصلا کارش تعطیل شده است!.

خطیب جمعه گچساران با بیان اینکه یعنی این همه مدت استانی نمی‌تواند بندی را حل کند و یا نمی‌خواهد؟ کدام است نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد، اذعان کرد: آقا پول نیست محبت کنید ما را بگذارید همان مس باشیم نخواستم طلا را، آقا ول کنید نمی‌خواهیم به مصلا کمک کنید.

وی در ادامه خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آقای استاندار جواب بدهید چرا مصلای گچساران را دست از سرش برنمی‌دارید، نمی خواهیم کمک بکنید و دست بردارید؟ چرا نمی‌خواهید دست بردارید؟.

حجازی گفت: چرا الان به قولی که خودشان می‌گویند این مسئله یک سال و نیم در استانداری گیر کرده که شخص پیمانکار این جور و یا آن جور است؟خوب بارها گفته‌ایم، نمی‌خواهیم و این شخص پیمانکار هر کسی است خداحافظ و مصلا را به مومنین واگذار کنید.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه چه سری است که دست از مصلا بر نمی‌دارند، ابراز کرد: بارها گفته‌اند میلیارد، میلیارد به مصلا پول داده‌اند! پس کجاست و پول‌ها دست چه کسی است؟ و درحالی که از آن طرف شخص پیمانکار می‌گوید من پول بنزینم را حتی ندارم.

وی با بیان اینکه آقایان ببخشید؛ حالا به هر دلیل بنده فعلا امام جمعه هستم و مصلا مربوط به نهاد نماز جمعه است، خاطرنشان کرد: امام جمعه مگر چقدر می‌تواند تحمل کند، چقدر جلسه بگذارد و چند تا باید واسطه بفرستد که امیدوارم این آخرین باری باشد که گلایه می‌کنیم که اگر حل نشد مجبورم اسراری را بگویم که خیلی‌ها باید بیایند و جواب پس دهند.
 مخالف نقد های بی ادبانه هستیم
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت  با محکومیت هر چیزی که وحدت را بر هم بزند، گفت: ما با هر نقد بی‌ادبانه‌ای که امینت و وحدت کشور را بر هم بزند مخالف هستیم،نباید نقد ساختار شکنانه باشد و وحدت را بر هم بزند و باعث بی‌نظمی شود، باید آرامش را حراست کنیم.

حسینی افزود: هر کلامی از هر مسؤولی که امنیت ما را هدف قرار بدهد از نگاه عقل و عقلانیت و مردم محکوم است.

خطیب نماز جمعه دهدشت، سپاه را یکی از پایه‌های اقتدار نظام دانست و تأکید کرد: حمله به سپاه جایز نیست، چه کسی است که نداند سپاه سپر بلای این کشور است؟

حسینی تصریح کرد: همان طور که امام فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی با بیان اینکه امروز وقتی می‌بینیم موشک‌های سپاه به غرش در می‌آید و مرکز شرارت را هدف قرار می‌دهد و مردم افتخار می‌کنند، نشان می‌دهد که سپاه نقطه امید این نظام است، ادامه داد: اگر حرفی یا نقدی باشد باید معقولانه باشد.
حسینی تصریح کرد: اگر امروز ما اقتدار داریم به برکت همان بسیجی‌ها و سپاهی‌های ما بوده و هست.
آقای استاندار اگر قرار است به چرام توجهی نشود بگویید
حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه دوم با اشاره به وضعیت جاده‌های شهرستان چرام و نارضایتی از وضعیت این جاده‌ها، خطاب به مسئولان ذیربط، اظهار کرد: آقایان مسئول و مدیران کل راه و مسکن و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل، فکری به حال جاده‌های بین شهری شهرستان چرام کنید.
امام جمعه چرام، عنوان داشت: اگر راه یکی از محورهای اساسی و مهم توسعه هر شهرستان است، سهم این منطقه از این شاخص توسعه چیست و چرا تغییر اساسی و محسوس در جاده‌های شهرستان دیده نمی‌شود.
وی، افزود: از خیر توسعه گذشتیم، فکری به حال جان مردم کنید، مردمی که در تمام صحنه‌های انقلاب حضور دارند، در راهپیمایی‌ها، انتخابات و سایر مناسبات ملی و مذهبی مشارکت خوب دارند نباید، اینگونه مورد بی‌مهری قرار گیرند.
حجت‌الاسلام افشار با متذکر شدن این مطلب که چقدر باید انسان بی‌گناه کشته شوند تا توجهی صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: آقای استاندار، شما فکری به حال این مردم کنید، مردم از مسئولان مربوطه ناامید شده‌اند، اگر قرار است توجهی صورت نپذیرد بفرمائید تا مردم تکلیف خود را بدانند.
 اصرار دولت بر بستن قراردادهای محرمانه!
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در خطبه های امروز نماز جمعه لیکک، ورود مجدد شرکت توتال فرانسه را در شرایطی که این کشور به ما خیانت می کند، نقد کرد.
وی تصریح کرد:شرکت نفت ایران قراردادهای جدیدی را تنظیم کرده است که بر اساس آنها با شرکت های مختلف خارجی قرارداد می بندد.
امام جمعه لیکک گفت: بر اساس قانون اساسی باید متن این قراردادها تحویل نمایندگان مجلس شود اما همچنان برای مردم و مجلس محرمانه هستند.
افروغی خاطرنشان کرد: قرداد 2030هم که محرمانه بود خیانت های زیادی به بار آورد، برجام محرمانه بود در حالی که قبل از آن متن آن در کشورهای خارجی افشا می شد و تنها برای ملت ایران محرمانه بود.
وی افزود:قرارداد کرسنت هم به صورت محرمانه بسته شد، اما چرا باید پرسید چرا دولت اصرار دارد که برخی قوانین و قراردادها از چشم مردم و مجلس محرمانه باشند اما دشمنان محرم آنها هستند؟
امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به قرار داد جدید شرکت نفت ایران با شرکت توتال فرانسه، گفت: این شرکت در گذشته هم در پروژه فازهای 2و3پارس جنوبی با ایران قرارداد بست اما با معطل کردن ایران به مدت 8 سال، سرانجام زیر قرارداد زد و سرمایه های ما از بین رفت.
افروغی با اشاره به نظر منتقدین در مورد قرارداد با شرکت توتال فرانسه، گفت: در شرایطی شرکت نفت ما با این شرکت فرانسوی قرارداد امضاء می کند که فرانسه هم با دادن بمب به عراق در جنگ 8 سال دفاع مقدس و هم حمایت منافقین به ما خیانت می کند.
وی افزود:این قرارداد در فضایی بسته می شود که این کشور حیثیت ایران را به باد می دهد و نوعی باج خواهی است.
امام جمعه بهمئی با بایان اینکه این قرارداد چه فرقی با قراردادهای ایران قبل از ملی شدن صنعت نفت دارد؟ این قرارداد 20ساله بوده و تا 25سال قابل تمدید است، تصریح کرد: در این قرارداد شرکت توتال فرانسه بیش از 50درصد، شرکت چینی 30درصد و ایران 19درصد سهم دارد.
آقای هاشمی برای گازرسانی دستتان درد نکند، این مشکلات را هم پیگیری کنید
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند در خطبه‌های نماز جمعه امروز دیشموک به مشکلات منطقه دیشموک اشاره کرد و گفت: مردم منطقه دیشموک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و آنقدر مشکلات منطقه دیشموک زیاد است که با وجود اینکه این منطقه شهدای زیادی جان خود را نثار کردند در خور و شان این منطقه نیست که با وجود گذشت چند سال هنوز دارای محرومیت باشند.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: مهمترین مشکلات منطقه دیشموک نامناسب بودن راههای این منطقه است که راه ارتباطی دیشموک به قلعه‌رئیسی  از همه راهها نامناسبتر است.
وی اذعان کرد: مسؤولان باید توجه بیشتری به مناطق بخش دیشموک داشته باشند مردم در زمستان با قطع ارتباط 4 الی 5 ماهه مواجه هستند.
راوند با اشاره به جاده‌های ارتباطی دیشموک به صیدون، دیشموک به دهدشت، دیشموک به آجم و یاسوج، و مخصوصا دیشموک به دهدشت گفت: 40 کیلومتر جاده دیشموک به خوزستان باعث شده است که هم مردم این منطقه و زوارهایی که به این منطقه سفر می‌کنند گلایه‌مند شوند.
وی از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار شد که هر چه سریعتر به این مشکلات منطقه دیشموک خاتمه دهد و مردم را بیش از این منتظر نگذارند.
امام جمعه دیشموک گفت: مصیبت عظمای منطقه دیشموک جاده‌های نامناسب روستائیان هستند که نیاز توجه ویژه مسؤولان به این مناطق باید بیشتر شود.
وی با اشاره به منطقه رود سمه در چند کیلومتری دیشموک گفت: رودخانه رودسمه سالیان سال است که مردم این منطقه حتی در زمستان با مشکلات زیادی مواجه هستند تا جایی که دانش‌آموزان این منطقه در زمستان بیش از 3 هفته را مجبورند غیبت کنند و به درس و مشق خود نرسند.
خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: رودسمه با توجه به اینکه رودخانه آبی در کنار خود دارند و لوله‌های آب شرب در نزدیکی این روستا رسیده اما هنوز از نعمت آب شرب برخوردار نیستند که انتظار می‌رود مسؤولان آبفای روستایی مشکل آب شرب این منطقه را مرتفع کند.
وی از نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده  ضمن تقدیر و تشکر در جهت گازرسانی به این مناطق خواست تا گاز رسانی به این مناطق را ویژه‌تر مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک ضمن اظهار گلایه از نیمه کاره رهاشدن مصلی شهر دیشموک گفت: ساختمان مصلی دیشموک بیش از 4 سال است که رها شده و نیاز مبرم به 500 میلیون تومان جهت تکمیل این پروژه لازم است.
وی نبود اداره تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی و اوقاف در این منطقه را یک معضل دانست و گفت: وجود چنین ادراتی در دیشموک باعث مرتفع شدن مشکلات در حیطه فرهنگ و همچنین اطلاع رسانی بیشتر است.
حجت‌الاسلام راوند در پایان متذکر شد: آب شرب شهر دیشموک با وجود تخصیص اعتبار یک مشکل اساسی این منطقه است که باید مورد پیگیری بیشتر قرار گرفته شود.
سکوت در قبال نشست منافقین جای سئوال است
حجت الاسلام سید محمود الهی نیا امام جمعه موقت شهرستان لنده در خطبه های نماز عبادی سیاسی این شهرستان ضمن اشاره به نشست منافقین با برخی از عوامل استکباری در فرانسه گفت: تکرار پروژه ایران هراسی این بار با میزبانی فرانسه و حمایت از منافقین و سعودی ها در حالی رقم خورد که این نشست با حمایت مستقیم فرانسه برگزارشد.
وی تاکیدکرد: جای سئوال است چرا مسئولان در قبال این نشست سکوت اختیار کردند و این نشست که برای براندازی نظام بود بدون هیچ گونه واکنش از مسئولان مواجه شده است.
الهی نیا اظهارکرد: بحث توسعه راه های شهرستان به خصوص تلاش برای خروج از بن بست یکی از مهمترین مطالبات مردم است که باید از سوی مسئولان مورد توجه جدی قرارگیرد.
تخریب کنندگان سپاه به اسرائیل خدمت می کنند
حجت الاسلام مصباح نژاد خطیب نماز جمعه سی سخت در بخشی از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه ی این شهر به تخریب ها و نا مهربانی ها علیه سپاه هم واکنش نشان داد و افزود :ناسپاسی نعمت سپاه عواقب بدی دارد و تضعیف سپاه خیانت به اسلام و قرآن واهل بیت پیامبر است ،تخریب سپاه خیانت به ملت مظلوم ایران است ،تخریب سپاه بزرگترین خدمت به اسرائیل است چون سپاه خار چشم آنان شده و اگر سپاه ضعیف شود اقتدار و عظمت ایران و اسلام ناب کم رنگ میشود اما سپاه مردمی است غم خوار مردم است و ملت به هیچ وجه تضعیف سپاه را تحمل نخواهد کرد. 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سالار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
خوب بگو اسرارو به مردم.... اگر وجود داری و مردی و ادعای رهرو و مرید بودن مولا علی داری بگو...اگر نان به نرخ روز خور نیستی از تریبونی که داری مردمت رو آگاه کن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار