چند ساعت قبل از برگزاري مجمع انتشار گزارشي درباره پرونده فساد در فوتبال توسط يكي از اعضاي كميسيون اصل 90 مجلس سبب شد تا اين مجمع بيش از اندازه حساس شود. مجلس نزدیک به یک سال است روی پرونده فساد در فوتبال تحقیق می کند. کمیسیون اصل 90 به عنوان متولی این پرونده در این رابطه تحقیقات و بررسی های فراوانی را انجام داده و از افراد مطلع کسب اطلاع کرده است.
کد خبر: ۴۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 09 June 2015
 مثل هميشه نبود. بدتر از هميشه. نه بحثي، نه هياهويي و نه حتي اعتراض و فريادي.

 اتفاقاتي كه جزو مشخصه هاي اصلي مجمع هاي فدراسيون فوتبال بودند. مجمع هايي كه فارغ از دستور كارشان خواه انتخاباتي باشند و خواه ساليانه و يا حتي فوق العاده، منبع خبر اتفاق و هياهو هستند. اين بار اما همه چيز برعكس بود و حتي اتفاقات شب قبل از جلسه هم به رغم پر سر و صدا بودن نتوانست تنور مجمع را گرم كند تا يك مجمع بي خاصيت را شاهد باشيم كه به هيچ وجه به مجامع قبلي شباهت نداشت.

اين درحالي بود كه افشاگري هاي عجيب شب قبل از مجمع درباره پرونده فساد در فوتبال سبب شده بود كه همه پيش بيني كنند صبح دوشنبه در سالن اجتماعات آكادمي فوتبال اتفاقات عجيب و پر سر و صدايي را شاهد خواهيم بود.

چند ساعت قبل از برگزاري مجمع انتشار گزارشي درباره پرونده فساد در فوتبال توسط يكي از اعضاي كميسيون اصل 90 مجلس سبب شد تا اين مجمع بيش از اندازه حساس شود. مجلس نزدیک به یک سال است روی پرونده فساد در فوتبال تحقیق می کند. کمیسیون اصل 90 به عنوان متولی این پرونده در این رابطه تحقیقات و بررسی های فراوانی را انجام داده و از افراد مطلع کسب اطلاع کرده است.

درباره این پرونده صحبت های فراوان و اخبار گوناگونی بارها مطرح شده و در همین راستا شب قبل از برگزاري مجمع خبری منتشر شد که علی خندانيان رئیس فدراسیون فوتبال در دو سال اخیر نزدیک به 200 سفر خارجی داشته! آماري عجيب و البته غيرقابل باور كه درست شب برگزاري مطرح شد تا التهاب و حساسيت درباره مجمع فدراسيون فوتبال به اوج برسد. حتي كار به جايي رسيد كه برخي ها با استناد به همين گزارش غيرواقعي شايعه كردند كه فردا در مجمع برگزاري انتخابات و تغييرات در راس فدراسيون نيز در دستور كار قرار خواهد گرفت!

شايعه اي عجيب كه حتي در شبكه هاي مجازي نيز دست به دست مي شد. نکته جالب در انتشار گزارش سفرهاي كفاشيان اين بود كه اگر کفاشیان در طول 2 سال به 188 سفر رفته باشد، به این معناست که هر 4 روز یک سفر خارجی را تجربه کرده! البته به نظر نمی رسد این موضوع چندان درست باشد. چراکه رئیس فدراسیون فوتبال ایران در اغلب اوقات کاری خود در تهران و دفترش به سر می برده است.

حالا باید دید آیا سایر مستندات موجود در گزارش این کمیسیون نیز با همین میزان دقت جمع آوری شده یا مدارک ارائه شده با تحقیق میدانی و دقیق به ثبت رسیده اند! كفاشيان اگرچه همان يكشنبه شب اين شايعه تكذيب كرد و گفت كه حتي وزير امور خارجه نيز اين تعداد سفر را در دو سال نرفته اما همين خبر عجيب با وجود تكذيبيه آن بر حساسيت ماجرا افزود.

شايد به همين دليل بود كه وزير ورزش و جوانان ترجيح داد به رغم برگزاري جلسه پيش نويس اساسنامه وزارت ورزش و جوانان، جلسه را ترك كند و به عنوان رئيس مجمع به مجمع فدراسيون فوتبال بياييد تا اتفاقات احتمالي را شخصا از نزديك ملاحظه كرده و آن را مديريت كند.

گودرزي وزير ورزش و جوانان به همراه نصرالله سجادی معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان مهمترين حاضرين در مجمع بودند. حضور اين دو نشان داد كه تا چه اندازه مجمع فدراسيون فوتبال حساس است و اهميت دارد. علي كفاشيان سحرخيزتر از بقيه در ساعات ابتداي صبح به مجمع آمد. علی کفاشیان 30 دقیقه زودتر وارد مجمع شد و بدون توجه به اتفاقات شب قبل و افشاگري عجيب كميسيون اصل 90 درباره پرونده فساد در فوتبال با همان خونسردي در جايگاه رئيس فدراسيون قرار گرفت.

دستور كار جلسه رسيدگي به گزارش هاي حساب هاي مالي فدراسيون بود كه البته در آن ابهامات عجيبي وجود داشت. همچنين در دستور كار مجمع رای گیری برای نائب رییس اول و نايب رئيس بانوان نيز قرار داشت. در حاليكه پيش بيني مي شد مجمع آبستن حوادث داغي باشد، اما تقريبا هيچ اتفاقي نيفتاد.

حتي ارائه گزارش مالي جديد كه در مجمع قبلي موجب اعتراض و البته ابهامات فراواني شده بود و دستور كار اصلي اين جلسه به شمار مي رفت، نيز نتوانست مجمع را وارد تنش كند.  اگرچه برخی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به حضور حسابرس جدید و اعلام گزارش از سوی او در مجمع اعتراض کردند.

درودگر، بهرامی و امیر عابدینی سه عضو مجمع به حسابرسي که در مجمع حاضر شده اعتراض کردند. این اعتراض به این دلیل بود که در مجمع قبلی شیخ سفلی به عنوان حسابرس انتخاب شده بود و اعتراض این سه عضو مجمع هم به همین دلیل بود که باید شیخ سفلی به اعضای مجمع گزارش می‌داد نه اینکه حسابرس جدید گزارش دهد.

اما در نهايت با گزارش حسابرس جديد و صحبت هاي كفاشيان ماجرا فيصله يافت. در ادامه نيز براي نايب رئيس اول فدراسيون و نايب رئيس بانوان راي گيري به عمل آمد كه در نهايت محمود اسلاميان و الهه عرب عامري با راي اكثريت مجمع انتخاب شدند تا در نهايت مجمع فدراسيون بدون هيچ اتفاق يا حادثه خاصي به پايان برسد. اتفاقي كه اصلا قابل پيش بيني نبود. هياهو بر سر هيچ! اتفاقي كه ثابت مي كند درباره فوتبال و حواشي عجيب و غريبش نمي توان به هيچ ادعايي استناد كرد حتي اگر از سوي مجلس باشد!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار