مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: سند توسعه فعالیت های قرآنی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن و متناسب با مسائل و نیازهای استان تنظیم می شود.
کد خبر: ۴۵۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 12 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ،حجت الاسلام جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با تأکید بر  ضرورت برگزاری منظم جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: متأسفانه به دلیل برگزار نشدن مرتب جلسات ماهانه ما جزو استان های غیرفعال و نیمه فعال هستیم.

وی سیاستگذاری و تنظیم برنامه برای فعالیت های قرآنی را از رسالت های این شورا برشمرد و افزود: باید جدول زمانی برای جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی تنظیم شده و فعالیت های قرآنی دستگاه ها بعد از ارائه، تصویب و تخصیص اعتبارات محدودی که در اختیار داریم اجرایی شوند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به الزامی بودن حضور استاندار یا نماینده وی در این جلسات، اظهار کرد: مباحث دینی و قرآنی باید در اولویت کاری دستگاه ها باشد.
 
وی از کاهش اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان به دلیل عدم ارائه گزارشات و برگزار نشدن جلسات ماهانه خبر داد و ابراز کرد: تنظیم سند توسعه فعالیت های قرآنی در دستور کار استان ها قرار گرفته است در استان کرمانشاه نیز اقدامات اولیه برای تدوین این سند چشم انداز صورت گرفته است.
 
حجت الاسلام جعفری، با بیان اینکه  این سند منطبق بر دستور العمل کلی و با توجه به مسائل و شرایط هر استان تهیه و تنظیم می شود، اذعان کرد: بایستی کمیته راهبردی و برنامه ریزی قرآنی متشکل از کارشناسان زیربط  تشکیل شده و در جلسات متعدد محورهای این سند را که یکی از اصلی ترین مسائل در دستور کار شورا است را مورد بررسی قرار دهند.

 وی خاطرنشان کرد: مسائل قرآنی نیز باید در این کمیته مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بعد از چکش کاری های لازم برای تصویب و تخصیص اعتبار به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شود.

 دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کرمانشاه، خواستار ارائه فعالیت های قرآنی دستگاه های مختلف جهت ارائه گزارشات و استفاده در این سند، ابراز تأسف کرد: علی رغم فعالیت های زیادی که در حوزه قرآن در دستگاه های مختلف صورت می گیرد گزارشات استان ارائه نشده است.

 وی با اشاره به اجرای جشن رمضان با بیش از 50 برنامه قرآنی از قبیل برپایی نمایشگاه، کرسی های تلاوت، تجلیل از خادمان قرآنی، جلسات تخصصی تفسیر قرآن کریم و محافل انس با قرآن کریم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراز امیدواری کرد: با همکاری تمامی دستگاه ها بتوانیم فعالیت های شورای توسعه قرآنی را تنظیم کرده و ضمن طرح در جلسات برای سند توسعه فعالیت های قرآنی و ارائه گزارشات استان از آن بهره ببریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار