کد خبر: ۴۶۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 21 July 2017
"حافظ اسد" پسر رئیس جمهوری سوریه معتقد است، کسانی که پدرش را «دیکتاتور» می‌نامند، بسیار کوته بین بوده و از واقعیات در سوریه خبر ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه اینترنتی «گازیتا.رو» روسیه نوشت: "حافظ اسد" پسر 15 ساله "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه ای گفته است، کسانی که پدر وی را «دیکتاتور» می نامند، در ارزیابی خود بسیار کوته بین هستند. به عقیده وی، انتقادات از پدرش با واقعیات در سوریه و حوادث وحشتناکی که وی در کشورش با چشمان خود دیده است، مطابقت ندارد.

"حافظ اسد" که در ترکیب تیم المپیک ریاضی سوریه برای شرکت در مسابقات بین المللی ریاضی به "ریودوژانیرو" سفر کرده است به مجله برزیلی «او.گلوبو» (O Globo) مصاحبه اختصاصی داده است. وی در این مصاحبه گفته است: «من به خوبی می دانم که در مورد پدرم بعنوان رئیس جمهوری سوریه چیزهای زیاد و متفاوتی گفته می شود. ولی افرادی که او را یک دیکتاتور می نامند، واقعیات رخ داده در کشور ما را درک نکرده و در ارزیابی خود بسیار کوته بین هستند.»

وی با یادآوری اینکه مجبور شده حوادث بسیار وحشتناکی را به چشم خود ببیند، افزود: «ملت و دولت سوریه در مبارزه با تروریستهایی که کشور آنها را به اشغال درآورده اند، با یکدیگر متحد و یکدل هستند و برای آزادی سوریه تا به آخر مبارزه می کنند.»

آینده بشار اسد، موضوع مورد اختلاف جامعه جهانی

مسئله آینده رئیس جمهوری سوریه یکی از مهمترین موضوعات مورد اختلافی است که روند مذاکرات بین المللی پیرامون حل و فصل بحران در سوریه را متوقف کرده است. در کشورهای غربی همچنان این نظریه محبوبیت دارد که بشار اسد یک دیکتاتور است و سرنگونی نظام وی، مانند مبارزه با تروریسم در سوریه، باید یکی از وظایف مهم جامعه بین المللی باشد.

مقامات آمریکایی بارها مقامات دمشق را به «جنایات جنگی» علیه مردم غیرنظامی سوریه متهم کرده اند. در حالیکه در روسیه بر این عقیده هستند که بشار اسد تنها قدرت قانونی در سوریه بشمار می رود که از سوی مردم این کشور برگزیده شده و اصرار دارند که رئیس جمهوری آینده سوریه باید تنها در نتیجه برگزاری یک انتخابات دموکراتیک برگزیده شود. به همین دلیل هم کشورهای غربی بارها روسیه را به حمایت از رژیم بشار اسد متهم کرده اند.

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه در تاریخ 7 جولای تاکید کرد که مسکو از شخص بشار اسد حمایت نمی کند، بلکه بر اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اصرار دارد و سرنوشت بشار اسد را فقط ملت سوریه باید مشخص کنند.

این در حالی است که دقیقا بطور همزمان، "رکس تیلرسون" وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن نقش درازمدتی برای رئیس جمهوری سوریه در حیات سیاسی این کشور نمی بیند و یادآور شد که "دونالد ترامپ" در دیدار خود با رئیس جمهوری روسیه، دقیقا بر این موضع گیری تاکید کرده است. ولادیمیر پوتین در تفسیر این سخنان گفت: «آقای تیلرسون شخص محترمی است و مدال دوستی در روسیه گرفته و ما به او احترام می گذاریم، ولی مسلما او نمی تواند بجای ملت سوریه تصمیم بگیرد.»

دورنمای اوضاع در سوریه امیدوارکننده تر شده است

با وجود اختلاف آشکار در مواضع مسکو و واشنگتن، دو نقش آفرین اصلی در منطقه، روسای جمهوری روسیه و آمریکا در دیدار خود در هامبورگ آلمان، در مورد ایجاد یک منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه به توافق رسیدند که با جرا در آمده و اکنون حتی از طرح دومی در مورد آتش بس در سوریه صحبت می شود.
 
 حافظ اسد
 
ضمن اینکه "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه نیز بعد از دیدار خود با دونالد ترامپ در پاریس اعلام کرد که برکناری بشار اسد از سمت ریاست جمهوری سوریه، دیگر یکی از شروط ضروری برای فرانسه محسوب نمی شود. ماکرون در مصاحبه ای گفت که بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، همکاری روسیه و فرانسه در زمینه سوریه تغییر پیدا کرده و اولویت این کشور در سوریه، دیگر صرفا مبارزه با تروریسم خواهد بود.

مقامات دمشق بلافاصله این تغییر سیاست پاریس را تفسیر نموده و تاکید کردند که از تلاشهای هر کشوری که بطور جدی قصد مبارزه با تروریسم در سوریه را داشته باشد، استقبال می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار