هشدارهای خطبای نماز جمعه به روحانی و برخی مدیران
خطبه های نماز جمعه این هفته استان با انتقادات تندی همراه بود که روحانی ، دولت و مدیران را نشانه گرفته بود و در برخی سخنان هشدارهای جدی هم به روحانی در خصوص معنای اقلیت و اکثریت به وی داده شد و البته پای بنی صدر هم در مقایسه روحانی با وی به خطبه ها باز شد.
کد خبر: ۴۶۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷ 21 July 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد خطبای جمعه برخی مناطق استان در بخش های از سخنان خود تذکراتی جدی به روحانی و دولتی ها و برخی مدیران دادند. در حالی که امام جمعه گچساران با صراحت از روحانی به خاطر استفاده از واژه های اقلیت و اکثریت انتقاد کرد و به وی هشدارهایی داد ، امام جمعه چرام هم خواستار ورود مسئولین قضایی به موضوع استخدام های فامیلی شدند.
آنچه خطبای نماز جمعه استان گفتند :
اگر اصلاح طلبی این است! اف بر این اصلاح طلبی!
!حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه این انقلاب ثمره خون سیدالشهداء است تاکید کرد: مدیریت‌ها در جامعه اسلامی باید بر اساس اسلام ناب و سپردن مدیریت ها بر اساس معیارهای غربی به افراد نااهل خیانت به راه امام و شهداست و اگر ملاک و معیار انتخاب وزیران و مدیران، استانداران و مسوولان کشور بر اساس جناح‌بندی سیاسی و دموکراسی غربی باشد باید فاتحه انقلاب و نظام را خواند و معیار ملاک انتخاب مسوولان باید رضایت خداوند و خشنودی امام عصر(عج) را به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر مبنای در انتخاب مدیران دموکراسی غربی که نوعا رابطه‌گرا و حزب‌گرا باشد این نگاه ابزاری و بازگشت به گذشته خسران است در حالی که مدل انتخاب مدیران از منظر امام راحل تکلیف‌گرا فساد ستیز و ساده زیستی است و می‌بایست شایسته سالاری، جوان‌گرایی و مدیران جهادی جایگزین قدرت طلبی سهم‌خواه شوند و مدیران نظام اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی لازم است متخصص، متعهد، توانمند، دلسوز، امین، ولایتمدار و ولایت یاور و با انگیزه جوان باشد.
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه هر مدیری که در استان انتخاب شود و در خط امام و رهبری نباشد با تمام قوا در مقابل او می‌ایستیم متذکر شد: رئیس جمهور منتخب اگر در ولایتمداری صادق و اگر به خط امام معتقد، و اگر به دنبال اهداف و آرمان انقلاب و شهدا است می‌بایست وزیرانی انقلابی، مومن، متعهد، متخصص، دلسوز، ساده زیست ولایتمدار و ولایت یاور به مجلس معرفی و انتخاب شوند.
صلواتی خاطرنشان کرد: حال که عده‌ای سهم خواهی می‌کنند و به دنبال رضایت آنها هستند باید رضایت خدای متعال، رسول اکرم(ص) اهل بیت عصمت و طهارت و شهدا را هم در نظر گرفت و مدیری که به افراد چاپلوس و به افرادی که دائما از او ستایش کند مدیریت می‌دهد دردی را درمان نمی‌کند بلکه به دردها اضافه می‌کند.
وی بیان کرد: با اظهاراتی که رئیس جمهور بیان کردند امت حزب الله فقط می تواند دعا کنند خدایا رئیس جمهور منتخب را از مبتلا شدن به سرنوشت برخی افرد گذشته نجات عنایت بفرما، و باید توجه شود که مدیری برای مسئولیت‌های نظام جمهوری انتخاب شود که نه بر اساس سفارشی منصوب شود باید کسی انتخاب شود که مردم را به سمت خدا، دین خدا هدایت و ارشاد کند.
امام جمعه قلعه رئیسی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسوولان نظام و نقش تعیین کننده انسجام اشاره و یادآور شد: همانظور که فرمودند کشور را دو قطبی نکنید و آن حالتی که در سال 59 متاسفانه از ناحیه رئیس جمهور آن روز اتفاق افتاد که مردم را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرده بودند و ای کاش روحانی به این هشدار رهبری توجه می‌کرد.
وی گفت: تفکر بنی‌صدر دوگانه سازی بین حامیان خود و سازمان‌ها و نهادهای مختلف جمهوری اسلامی بود و اگر به سخنان امروز توجه کنید که اگر کسی داخل 24 میلیون نیست نمی‌تواند مسئوولیت سنگین را به عهده بگیرد و بقیه در اقلیت هستند این صحبت‌ها همان حرف‌های بنی‌صدر است و همان دو دستگی و در تضاد با صحبت‌های نایب امام زمان(عج) است.
صلواتی با بیان اینکه رئیس جمهور باید سرباز و مطیع رهبری باشد اضافه کرد: نمایندگان مجلس از ظرفیت اصل 89 قانون اساسی استفاده کنند و امیدوارم نمایندگان به وظیفه و تکلیف شرعی خویش عمل کنند و هر کس در تقابل با رهبری عمل کند نزد امت انقلابی منفور و سیلی محکم خواهد خورد و نتیجه تقابل با رهبری سرنوشت بنی‌صدر ملعون را رقم خواهد زد.
وی اشاره‌ای به مدیران سایت‌ها، کانال‌ها و دنیای مجازی گفت: بنده در دفاع از اصول قانون اساسی، دفاع از حق، دفاع از ارزش‌ها، در دفاع از ولایت فقیه، دفاع از سپاه و در دفاع از خط امام کوتاه نمی‌آیم و لذا شما هر چه می‌خواهید تهمت بزنید و بنده از افتراء، تهمت و تهدید فرار نمی‌کنم و این‌ها دلیل تحجر شما است که فقط زبان تخریب و تهدید به دور از حق دارید چون منطق ندارید چرا که اگر منطق داشتید مناظره می‌کردید، منطق شما ترور شخصیت است و هر چه بیشتر تخریب، تهدید، تهمت بزنید در دفاع از خط امام، ولایت و آرمان شهدا مصمم‌تر می‌شوم.
امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: اگر اصلاح طلبی این است که اف بر این اصلاح طلبی و اگر اعتدالی این است که اف بر این اعتدالی بدانید تا روزی که در این مسوولیت هستم از روحیه مطالبه‌گری و انقلابی، و در ستیز با فتنه‌گران و حامیان فتنه ذره‌ای کوتاه نخواهم آمد بدانید که هر چه می‌خواهید انجام دهید چون در دل شما جایی برای حرف‌های بنده وجود ندارد، مرا بزنید، تخریب کنید، شایعه سازی کنید اما بدانید در میدان سخت با اراده محکم وارد این میدان متقارن جنگ می‌شوم و چون فرزند انقلاب، شهدا هستم تهمت‌ها، تخریب و تهدید را به جان دل می‌خرم اما بدانید قیامتی است و در دادگاه قیامت از دروغ‌ها و تهمت‌ها سوال خواهد شد.
 
آن آقایان عذرخواهی کنند و گرنه اقل را برایشان معنا می کنیم
امام جمعه گچساران در خطبه‌ دوم نماز جمعه این شهر بیان کرد:با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص جنگ جنگ تا پیروزی گفت: ایشان فرمودند جنگ، جنگ تا رفع فتنه و امام خامنه‌ای نیر می‌فرماید، مبارزه همچنان ادامه دارد.
وی در ادامه با اشاره به تهدیدات آمریکا گفت: قرار و برجامی بود و هزاران میلیارد هزینه شد تا قانونی و منطقی هر کشوری مستقل برای خودش کار کند اما مشاهده می‌کنیم بیش از گذشته قُلدری می‌کنند و متاسفانه هنوز هم می‌گوییم برجام.
حجازی با بیان اینکه  ضرر بزرگی که در برجام کردیم، آن است که  دشمنان ما از اسرار ما مطلع شدند، ابراز کرد: به نظر می‌آید هیأت نظارت بر برجام اعلام کند که چه شده است.
وی افزود: فرمانده سپاه با قدرت و با تبعیت از رهبری در مقابل دشمن با صراحت و شجاعت اعلام کرد اگر تحریم‌های آمریکا ادامه پیدا کند تا عمق هزار کیلومتر تمام منافع آنها به خطر می‌افتد.
امام جمعه گچساران تبیین کرد: خداوند می‌فرماید، با مومنین به مهربانی برخورد کنید نه با کفار چیزی که ما مشاهده می‌کنیم برعکس شده است.
وی خاطرنشان کرد: مشاهده می‌کنیم با کمال پررویی می‌گویند، ایران در سوریه و عراق دارد جا باز می‌کند و این به ضرر دوستان ماست.
حجازی  افزود: اما خودشان با داعش و طالبان و تروریست‌ها به مظلومان ظلم می‌کنند.
امام جمعه گچساران اظهار کرد: آنها به دنبال ورود به کشورمان بودند که فتنه آنها در نطفه توسط نیروهای انقلابی و بسیجی خفه شد.
حجازی خاطرنشان کرد: ما حامی مظلومان جهان هستیم و می‌دانیم که هیچ‌گاه موضوع فلسطین مظلوم را فراموش نخواهیم کرد.
امام جمعه گچساران با اشاره به اولین نماز جمعه در سال 1358 توسط آیت الله طالقانی اذعان کرد: نماز جمعه جایگاه نشان دادن قدرت به دشمنان است که باید از تریبون نماز جمعه دشمن به ذلت کشانده شود بنابراین تقویت نماز جمعه یعنی تقویت ملت است.
وی تصریح کرد:گاهی اوقات افرادی مملکت را تفسیر به دوقطبی می کنند قطب اکثر و اقل و مقام معظم رهبری به آن آقا فرمودند که بهتر است وارد عرصه انتخابات نشوید چراکه ممکن است جامعه دو قطبی شود اما امروز برخی‌ها رسما از تریبون‌ها اعلام دو قطب اکثر و اقل می‌کنند.
امام جمعه گچساران افزود: فعلا صبر می کنیم شاید آقایان عذرخواهی کنند که اگر نکنند آن موقع اقل را برایشان معنا می‌کنیم که امیدوارم چنین موضوعی پیش نیاید در غیر این صورت بدانند که اکثر ملت ایران هستند و اقل آن آرایی بسیار محدود و اندکی است که نیت شوم داشتند و فاقد اعتبار هستند که ان شاءالله خداوند به آقایان تقوا بدهد که از خواب غفلت بیدار شوند و به شعارهایشان عمل کنند.
مواظب دختران قلیانی باشید
 حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت بدحجابی درشهر فرهنگی دهدشت را درشأن این منطقه ندانست و گفت: چرا در مدارس ما چادر برداشته شد؟ دخترها را عروسکی وارد بازار نکنید.
حسینی تأکید کرد: مواظب دختران قلیانی هم باشیم برای جامعه ما افت است، قهوه‌خانه‌ها باید کنترل شوند با مجوز کبابی دایر می‌شوند اما قلیان عرضه می‌دارند و این فاجعه است.
وی همچنین به هفته حج اشاره کرد و با بیان اینکه حج از پایه‌های اسلام است گفت: اگر کسی توانایی حج رفتن داشته باشد و به جای نیاورد در هنگام مرگ یهودی یا نصرانی از دنیا خواهد رفت.
حسینی تصریح کرد: امروز تصمیم نظام این است که حج با همه خطراتی که دارد انجام شود و امیدواریم روزی این خانه خدا از دست خبیثان آزاد شود.
امام جمعه دهدشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی را یادآور شد و گفت: در فضیلت نماز جمعه همین بس که یک سوره در قرآن به این نام آمده است .
وی ادامه داد: در  روایت داریم اگر کسی سه نماز جمعه را بدون عذر ترک کند حسابش حساب دیگری خواهد بود.
حسینی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد هم گفت:منافقان همیشه ابزار کار دشمن بودند اما با همه قدرتشان هم که بیایند در مقابل اراده آهنین ملت ایران نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.
کابینه از قیل و قال‌های فرصت‌سوز سیاسی به دور باشد
امام جمعه یاسوج در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته به ۱۴ مرداد ماه روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مساله بعد از تنفیذ این حکم مساله کابینه و وزراست و باید امیدوار باشیم که یکی از بهترین کابینه‌های بعد از انقلاب باشد و از قیل و قال‌های فرصت‌سوز سیاسی به دور باشد.
حسینی گفت: مردمی که در راه اسلام و ایران شهید دادند منتظرند که کابینه آرمان‌های امام و شهدا و رهبری را مد نظر قرار بدهد و با تحریک ، فداکاری مردم را فراموش نکنند چون مدیران به واسطه فداکاری ملت مدیر شده‌اند.
وی به سخنان وزیر امور خارجه و وزیر دفاع آمریکا اشاره کرد و گفت: بی‌شرمانه حرف‌هایی در مورد ایران می‌زنند چرا که مردم ایران را نشناخته‌اند و دم از این می‌زنند که رژیم ایران را براندازند در حالی که در غفلت هستند.
حسینی افزود: آن‌ها سپاه ما را تحریم می‌کنند چرا که سپاه و نیروهای مسلح ما را نشناخته‌اند و نمی‌دانند که در هر شرایطی از انقلاب خود حفاظت می‌کنند.
وی گفت: سپاه بداند که همه مردم ایران پشتیبان ‌آن‌ها هستند چرا که مورد اعتماد مردم هستند و نباید از یاوه‌گویی‌های برخی در کار آن‌ها خللی ایجاد شود و دشمن بداند که با وجود سپاه نخواهند توانست کوچکترین خدشه‌ای به این نظام وارد کنند.
 مردم منتظر اقدام قضایی در برابر مدیران ناقض قوانین استخدامی هستند
حجت‌الاسلام افشار امام جمعه چرام در خطبه دوم با اشاره به حقوق شهروندی و با تاکید بر این مطلب که حقوق شهروندی 120 ماده قانون بوده که دولت از آن رونمایی کرده است، گفت: از این مطلب بگذریم که بسیاری از این قوانین همان قوانین، قانون اساسی است.
وی، تصریح کرد: در ماده 8، 77 و 78 حقوق شهروندی تاکید شده که دسترسی همه افراد به فرصت‌های برابر شغلی باید مساوی باشد و همین مسئله‌ای که در حقوق شهروندی آمده در اصل 28 قانون اساسی نیز آمده است.
خطیب جمعه چرام، ادامه داد: سوال این است که اگر به کارگیری نیروها و جوانان جویای کار در مشاغل دولتی باید شرایط یکسانی داشته باشند، چرا برخی افراد دولتی و مدیران، استخدام‌های بدون ضابطه برای دوستان و خویشاوندان خود انجام می‌دهند و دستگاه‌های نظارتی هم توجهی ندارند.
حجت‌الاسلام افشار با بیان اینکه شرایط تساوی و یکسان بین افراد جامعه رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اگر قرار است استخدامی صورت پذیرد باید بین همه واجدان شرایط آزمون برگزار شود.
وی، تصریح کرد: جامعه ما نیاز به قانون جدید ندارد و مشکل قانون نیست بلکه مشکل روح قانون گریزی بعضی مدیران دولتی است، اگر در حقوق شهروندی صادقیم، با مسئولانی که بدون ضابطه و قانون بعضی افراد را استخدام کرده‌اند، برخورد شود.
مسئول شورای فرهنگ عمومی چرام، متذکر شد: در واقع این مسئولان، چند ماده قانون از حقوق شهروندی را نقض کرده‌اند، مردم منتظر اقدام دستگاه‌های نظارتی و مسئولان استانی هستند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
این برادران ائمه محترم جمعه فکر میکنند خود نماینده خداوند بر روی زمین هستند و بقیه خلق خدا کافر عزیزان بزرگواران اینان که شما چنین بر آنان"مملکت، مردم دانا میخواهد" !!

توی تاکسی نشسته اَم؛ راننده از دزدی ها میگوید و رانت خواری ها و امثالهم...
پیاده که میشوم سعی میکند پانصد تومان بیشتر کرایه بردارد... !
قصاب محل از مافیای گوشت میگوید و اوضاع خراب کشور و اینکه معلوم نیست عاقبتمان چه میشود...
حواسم که لحظه ای پرت میشود، دویست سیصد گرم چربی،قاطیِ گوشت در چرخ گوشت میریزد...!
دوست قدیمی ام کارمند است؛ در تلگرام پُست های فساد مسئولین را از این گروه به آن گروه میگذارد. میگوید: روزی دو سه ساعت در اداره ـ در زمانی که باید کار مردم را انجام بدهد ـ سرش توی گوشی و
تلگرام است...!

کابینت ساز از کارِ دوستم زده است و پول را گرفته و فلنگ را بسته...!
بقال محل اجناس تاریخ مصرف گذشته را جلوی دست میچیند، به هوای اینکه نبینی و بخری...!
میوه های خوبِ میوه فروش سوا شده و دو برابر قیمت فروخته می شود...!
مرغ فروش، مرغهای مانده را در پیاز می خواباند و به عنوان جوجه کباب میدهد دست مردم...!
معلمِ مدرسهٔ یکی از بچه های فامیل عملاً کارش را محول کرده به والدین و یک روز در میان می آید مدرسه...!
پزشک، از خانوادهٔ بیمار تصادفی، در حال مرگ، ۳میلیون پول نقد میخواهد تا برود داخل اتاق عمل...!
در بانک، شش باجه وجود دارد اما کلاً یک نفر کار مردم را راه می اندازد...!
استاد دانشگاه، کتاب انگلیسی را ۱۰صفحه ۱۰صفحه به عنوان پروژه میدهد به دانشجویانش که ترجمه کنند و آخرش به نام خودش چاپش میکند! و ...

میگویند یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگران...
خیلی وقت است خودمان هم به خودمان رَحم نمیکنیم...
صاحب مغازه با حیله و فریب و دروغ، پول شاگردش را نمیدهد یا با تاخیر میدهد...
به خدا سوگند بابک زنجانی، خاوری و ...
و خیلی های دیگر عینِ خودِ ما مردم هستند، فقط پست گرفته اَند و سطح تخلفشان از ۳۰۰ گرم چربی و پانصد تومان اضافه کرایه، رسیده به میزانی که میدانیم.
جامعه مثل یک درخت است. ما ریشه ها و تنه ایم و مسئولین میوه و برگ...
چطور از درختی که ریشه اَش پوسیده و تنه اَش آفت خورده، انتظار میوهٔ سالم داریم!؟
ما حق داریم مسئولینِ دلسوزِ پاکِ سالم داشته باشیم، اما خب از کجا بیایند؟
مگر نه اینکه آنها هم آدمهای همین جامعه هستند؟
ما حق داریم مطالبه گر باشیم... اعتراض کنیم به مشکلات...
اما شاید بهتر باشد یک بار هم که شده، از خُرد به کلان برویم.
خودمان را اصلاح کنیم بلکه نسلهای بعدِ مسئولین اصلاح شوند، که آن موقع اگر اصلاح نشدند، مثل امروز نمی نشینیم و فقط درباره گندکاری هایشان جُک درست نمیکنیم.
به قول امیرکبیر:
ابتدا فکر کردم مملکت وزیرِ دانا میخواهد،
بعد فکر کردم شاهِ دانا میخواهد،
در آخر اما فهمیدم
مملکت مردمِ دانا میخواهد...

"تغییر"را باید از خودمان شروع کنیم، درستکار باشیم...!!
میتازیدفرزندان همین ملک هستند آن زمان که شما بشمار نیامدید هم اینان مقابل طاغوت قیام کردند همین افراد جنگ را اداره نمودند همین آقایان کمیته و سپاه را سامان دادند همین افراد پشتیبان ولی فقیه بودند چرا این قدر زود فراموش کرده اید بروید تاریخ انقلاب را مطالعه کنید،،،،،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار