استاندار اصفهان با انتقاد از ابلاغ نشدن سیاست‌های فرهنگی به استانداری گفت: با ابلاغ نشدن سیاست‌های فرهنگی نمی‌توانم درست تصمیم‌گیری کنم، همه مدیران دستگاه‌های استان سیاست‌های کاری خود را به استاندار ابلاغ می‌کنند و ما بر اساس این سیاست‌ها تصمیم می‌گیریم که هنوز در فرهنگ هنر این اتفاق رخ نداده است.
کد خبر: ۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳ 14 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رسول زرگرپور شامگاه گذشته (پنج‌شنبه) با حضور در جمع سینماگران استان اصفهان، اظهار کرد: من شاید از معدود افرادی باشم که در تمام دولت‌ها معاون وزیر بودم، اما همواره 10 روز از زندگی خود را برای نمایش فیلم فجر به کاخ جشنواره در تهران برای دیدن فیلم در سینما کنار می‌گذاشتم.

وی با بیان اینکه پس از استاندار شدن در اصفهان یک سال و نیم است، نتوانستم به سینما بروم، افزود: من هنر و هنرمند به ویژه سینما را دوست دارم، اما این استان چنان با مجموعه‌ای از تنگناها مواجه است که فرصت نمی‌دهد، من حتی لحظه‌ای به هنر فکر کنم.

آلودگی هوای اصفهان تا سه نسل مردم اصفهان را درگیر می‌کند

استاندار اصفهان با بیان اینکه مدال برخورداری را به گردن ما انداخته‌اند، اما تنگناها استان را احاطه کرده، ادامه داد: آلودگی هوای اصفهان وضعیت بحرانی برای این شهر ایجاد کرده است. آلودگی بی‌شک سه نسل بعد اصفهانی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مردم این شهر در جایی زندگی می‌کنند که در سال گذشته دو نیروگاه 500 تن گوگرد را مستقیم بر سر آنها می‌ریخته و هوای سمی و آلوده اصفهان را سمی‌تر و آلوده‌تر می‌کرده است.

زرگرپور اضافه کرد: امسال بادخالت قوه قضاییه توانستیم مازوت را از این دو نیروگاه حذف کنیم، این دو نیروگاه در سال جاری دو میلیارد لیتر مازوت مصرف نکردند و این عدد یک فاجعه است و معلوم نیست چه بر سر مردم می‌آمده است. این مشکلات به دلیل نبود یک جانمایی درست و نبود سند بالادستی ایجاد شده است.

800 میلیون متر مکعب آب کم داریم

وی با بیان اینکه مشکلات اصفهان یک شبه به وجود نیامده که بتوان یک شبه حل و فصلش کرد، به مسئله آب اشاره کرد و افزود: این استان چنان با کمبود آب مواجه است که در سفر ریاست جمهوری من چشمانم را روی همه مشکلات بستم و مدام زیر گوش رییس‌جمهوری مسئله آب را مطرح کردم. چراکه امروز 800 میلیون متر مکعب آب کم داریم که به واسطه مدیریت تکه پاره‌ای و خشکسالی به وجود آمده است. این بحران و فاجعه است که بزرگترین رودخانه فلات مرکزی کشور آب نداشته باشد و کم کم به خشکه رود و یک معضل امنیتی سیاسی تبدیل شود.

نرخ بیکاری اصفهان سه درصد از کل کشور بیشتر است

استاندار اصفهان فاجعه بعدی استان اصفهان را نرخ بیکاری اصفهان دانست و گفت: این استانی که مدال برخورداری را بر گردنش انداخته و از دور فقط مدالش را می‌بینند، نرخ بیکاری‌اش سه درصد از متوسط نرخ بیکاری کشور بالاتر است. این فاجعه‌ای بود که رییس‌جمهور هنگام شنیدن آن متعجب شد و به من نگاه کرد، اما این واقعیت استان اصفهان است.

نرخ تورم اصفهان یک و نیم درصد بالاتر از کل کشور است

زرگرپور اضافه کرد: مردم اصفهان این روزها نرخ تورم بالاتری نسبت به نرخ تورم متوسط کشوری پرداخت می‌کنند، چراکه نرخ تورم این استان یک و نیم درصد بیشتر از کل کشور است.

آمار نگران‌کننده مواد مخدر، زندان‌ها و اردوگاه‌های ترک

وی گفت: آمار مواد مخدر در اصفهان بسیار نگران‌کننده است. ما با افزایش مصرف، تغییر جنسیت و تبدیل شدن مواد سنتی به صنعتی در اصفهان مواجهیم. علاوه بر اینکه زندان‌ها و اردوگاه‌های ما وضعیتی دارند که گاهی گفتن آن جایز نیست، چراکه آمار به شدت نگران‌کننده‌ای دارند.

استاندار اصفهان تأکید کرد: در حالی این همه نگرانی و فاجعه در این استان رخ می‌دهد که اصفهان دومین استان دانشگاهی و اولین استان صنعتی کشور است. 35 درصد مواد نفتی کشور را تولید می‌کنیم درحالی‌که قطره‌ای نفت نداریم، 60 درصد مصنوعات طلا و 70 درصد فولاد کشور را نیز تولید می‌کنیم.

متأسفانه فرهنگ و هنر در این استان 25 متولی دارد

زرگرپور تصریح کرد: من نتوانستم این فاجعه‌ها را برای رییس‌جمهور بازگو کنم اما ایشان محور توسعه را سه موضوع علم و فناوری، گردشگری و فرهنگ و هنر قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه این همه فاجعه و چالش نمی‌گذارد کاملاً به هنر فکر کنیم، ادامه داد: متأسفانه در این استان فرهنگ و هنر 25 متولی دارد و هرکس ساز خودش را می‌زند و با هم و در راستای هم کار نمی‌کنند.

مدیران فرهنگی هنوز سیاست‌های فرهنگی را ابلاغ نکرده‌اند

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید بسترسازی کنم، اما نمی‌توانم سیاست‌گذاری کنم چون سررشته‌ای ندارم، ادامه داد: تشکل‌های هنری و انجمن‌ها باعث پیشرفت و حرکت مسئولان در مسیر درست می‌شوند و می‌توانند برای ایجاد بستر فعالیت اقتصادی و توسعه‌ای درخواست کنند.

زرگرپور از ایجاد موزه بزرگ اصفهان خبر داد و گفت: کارخانه ریسباف برای تبدیل شدن به موزه در حال طی روند اداری و تحویل است، همچنین درگیری‌های شهرداری و ارشاد بر سر سالن‌های تئاتر و سینما بی‌فایده است و باید به این درگیری‌ها خاتمه یابد.

وی با انتقاد از ابلاغ نشدن سیاست‌های فرهنگی به استانداری گفت: با ابلاغ نشدن سیاست‌های فرهنگی نمی‌توانم درست تصمیم‌گیری کنم، همه مدیران دستگاه‌های استان سیاست‌های کاری خود را به استاندار ابلاغ می‌کنند و ما بر اساس این سیاست‌ها تصمیم می‌گیریم که هنوز در فرهنگ هنر این اتفاق رخ نداده است.

استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان با مجموعه‌ای از چالش‌ها و فاجعه‌های بزرگ دست به گریبان است و این مشکلات نمی‌گذارد استاندار به مسائل فرهنگی و هنری استان بپردازد، چراکه نان و آب و اقتصاد این مردم مهم‌تر جلوه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار