معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ششمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی از هفتم لغایت 9 مردادماه جاری در یاسوج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 30 July 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از خبرگزاری رضوی؛ محمدعلی پیرسبزی بیان کرد: ششمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی از هفتم لغایت 9 مردادماه جاری در یاسوج برگزار می‌شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از ارسال 32 اثر از 12 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره در یاسوج خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد آثار ارسالی، هشت اثر برگزید انتخاب و معرفی شدند.
پیرسبزی، با بیان اینکه چهار مورد از این آثار در حوزه شبیه‌خوانی است، اظهار کرد: این آثار از استان‌های مرکزی، اصفهان و هرمزگان هستند.
این مسئول هنری، با بیان اینکه چهار اثر دیگر در حوزه آئین‌های نمایشی است، خاطرنشان کرد: این آثار از استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان رضوی و یک اثر نیز از استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ضمن اعلام جدول زمان‌بندی اجراهای این جشنواره در یاسوج، اضافه کرد: شبیه‌خوانی ضامن آهو و حیله باغبان از استان اصفهان، شبیه‌خوانی تولد امام رضا (علیه‌السلام) از استان هرمزگان، شبیه‌خوانی تولد امام رضا (علیه‌السلام) از استان مرکزی و هفت برارون از استان کهگیلویه و بویراحمد هفتم مردادماه ساعت 20 به ترتیب در سالن روباز فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به اجرا می‌روند.
 پیرسبزی، یادآور شد: برای حکیمه از استان بوشهر، شبیه‌خوانی معجزات امام رضا (علیه‌السلام) از تفرش، نقل ضامن از آذربایجان شرقی، اتالو از خراسان رضوی ساعت 21 به ترتیب در به ترتیب در سالن روباز فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به نمایش گذاشته می‌شوند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: هفت برارون از استان کهگیلویه و بویراحمد، شبیه‌خوانی ضامن آهو و حیله باغبان از استان اصفهان، شبیه‌خوانی تولد امام رضا (علیه‌السلام) از استان هرمزگان و شبیه‌خوانی تولد امام رضا (علیه‌السلام) از استان مرکزی ساعت 22 به ترتیب در سالن روباز فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به اجرا می‌روند.
وی خاطرنشان کرد: شبیه‌خوانی معجزات امام رضا (علیه‌السلام) از تفرش، نقل ضامن از آذربایجان شرقی و غلامرضا از کهگیلویه و بویراحمد به صورت جنبی، اتالو از خراسان رضوی و برای حکیمه از استان بوشهر ساعت 22 امشب در سالن روباز فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به نمایش گذاشته می‌شوند.
پیرسبزی، به برنامه‌های روز دوم ( هشتم مرداد ) این جشنواره ملی اشاره و عنوان کرد: شبیه‌خوانی تولد امام رضا (علیه‌السلام) از استان هرمزگان، شبیه‌خوانی تولد امام رضا (علیه‌السلام) از استان مرکزی، هفت برارون از استان کهگیلویه و بویراحمد و شبیه‌خوانی معجزات امام رضا (علیه‌السلام) از تفرش ساعت 20 به ترتیب در سالن روباز فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به اجرا می‌روند.
این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: اتالو از خراسان رضوی، برای حکیمه از استان بوشهر، شبیه‌خوانی ضامن آهو و حیله باغبان از استان اصفهان و نقل ضامن از آذربایجان شرقی ساعت 21 به ترتیب در سالن روباز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به نمایش گذاشته می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: شبیه‌خوانی تولد امام رضا (علیه‌السلام) از استان مرکزی، هفت برارون از استان کهگیلویه و بویراحمد، شبیه‌خوانی معجزات امام رضا (علیه‌السلام) از تفرش و شبیه‌خوانی تولد امام رضا (علیه‌السلام) از استان هرمزگان ساعت 22 به ترتیب در سالن روباز فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به اجرا می‌روند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: نقل ضامن از آذربایجان شرقی، اتالو از خراسان رضوی، برای حکیمه از استان بوشهر و شبیه‌خوانی ضامن آهو و حیله باغبان از استان اصفهان ساعت 23 به ترتیب در سالن روباز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به نمایش گذاشته می‌شوند.
پیرسبزی، به برنامه‌های روز سوم ( 9 مرداد ) ششمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: نقل ضامن از آذربایجان شرقی و اتالو از خراسان رضوی، حیله باغبان از استان اصفهان، شبیه‌خوانی معجزات امام رضا (علیه‌السلام) از تفرش و شبیه‌خوانی تولد امام رضا (علیه‌السلام) از استان هرمزگان ساعت 20 به ترتیب در سالن روباز فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به اجرا می‌روند.
وی اضافه کرد: برای حکیمه از استان بوشهر، شبیه‌خوانی تولد امام رضا (علیه‌السلام) از استان مرکزی، نقل ضامن از آذربایجان شرقی و هفت برارون از استان کهگیلویه و بویراحمد ساعت 21 به ترتیب در سالن روباز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به نمایش گذاشته می‌شوند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: شبیه‌خوانی ضامن آهو و حیله باغبان از استان اصفهان، شبیه‌خوانی معجزات امام رضا (علیه‌السلام) از تفرش، شبیه‌خوانی تولد امام رضا (علیه‌السلام) از استان هرمزگان و اتالو از خراسان رضوی ساعت 22 به ترتیب در سالن روباز فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به اجرا می‌روند.
پیرسبزی، یادآور شد: شبیه‌خوانی تولد امام رضا (علیه‌السلام) از استان مرکزی، نقل ضامن از آذربایجان شرقی و غلامرضا از استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت جنبی، هفت برارون از استان کهگیلویه و بویراحمد و برای حکیمه از استان بوشهر ساعت 23 به ترتیب در سالن روباز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک ساحلی، پارک ولایت و ضلع شرقی پارک ولایت به نمایش گذاشته می‌شوند.
وی گفت: آئین اختتامیه ششمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی، 10 مردادماه جاری ساعت 9 صبح در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار