معاون سازمان اوقاف در قم:
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید امامزادگان به قطب‌های فرهنگی در کشور تبدیل و مزار آن‌ها مکانی برای ترویج قرآن و فرهنگ اهل‌بیت(ع) باشد.
کد خبر: ۴۷۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ 05 August 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد شرفخانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس، ضمن تبریک دهه کرامت و پنجم ذی‌القعده روز تکریم امامزادگان اظهار داشت: طبق روایات در شادی اهل‌بیت(ع) باید شاد و در حزن اهل‌بیت(ع) ناراحت و محزون باشیم.

وی ویژگی‌های دهه کرامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: دهه کرامت ایامی است که باید در شادی ائمه معصومین(ع) شاد باشیم، اما این دهه تنها نباید به جشن و شادی خلاصه شود، بلکه این ایام باید بهانه‌ای برای آشنایی با سبک زندگی اهل‌بیت(ع) باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر الگو گرفتن از سبک زندگی ائمه(ع) و تطبیق رفتار خود با آنان ادامه داد: ائمه(ع) بهترین کار خیر را احسان ماندگار می‌دانستند و آن‌ها بخشی از احسان خود را به ساختار وقف اختصاص می‌دادند.

شرفخانی به ویژگی‌های شخصیتی امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: ایشان بسیار انسان بخشنده‌ای بود، و حتی در یک دوره از زندگی خود تمام اموالش را به نیازمندان و افراد مستحق بخشید، و بخشش ائمه(ع) از روی رضایت کامل، بدون منت و اکثر اوقات پنهانی بود.

وی بیان کرد: کرامت انسانی به این است که قبل از اینکه از او درخواستی شود به فرد نیازمند کمک کند، و ائمه معصومین(ع) دارای چنین خصلتی بودند یعنی قبل از آنکه اصحاب از آن‌ها درخواستی داشته باشند به خواسته‌های آن‌ها پاسخ داده می‌شد و بسیار مقید به حفظ کرامت نیازمندان بودند و هیچ‌گاه به دنبال زیر سؤال بردن این کرامت نبودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه باید کرامت انسان در مسیر الهی باشد، افزود: کار خیر نباید با نگاهی سکولار انجام گیرد و حفظ کرامت انسان لازمه انجام کار خیر است، همچنین کمک انسان به دیگران باید با خوش‌رویی همراه بوده  و در راه کسب رضای خداوند باشد.

شرفخانی به ویژگی‌های شخصیتی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: ایشان در انجام رسالت خود از هیچ تلاشی دریغ نکرد و در قبال انجام آن از خداوند اجر و پاداشی نخواست، و خداوند نیز درآیات خود از مردم محبت اهل‌بیت(ع) و خاندان ایشان را اجر و مزد رسول گرامی اسلام بیان کرده است ازاین‌رو تکریم امامزادگان باید مدنظر همگان قرار گیرد.

وی به دلایل مهاجرت امامزادگان به ایران اشاره کرد و افزود: امامزادگان به دلیل ترسی که از حکومت‌های اموی و عباسی داشتند به ایران مهاجرت نکردند بلکه به‌منظور هدایت مردم به ایران اسلامی آمدند و حتی شناخت و معرفت به ائمه(ع) از سوی امامزادگان صورت گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از سیره اهل‌بیت(ع) در ایام دهه کرامت اظهار داشت: علیه امامزادگان از سوی شبکه‌های وهابی فضاسازی‌ها و هجمه‌های وسیعی صورت می‌گیرد که نباید به این فضاسازی‌ها توجه کرد.

شرفخانی خاطرنشان کرد: باید امامزادگان به قطب‌های فرهنگی در کشور تبدیل و مزار آن‌ها مکانی برای ترویج قرآن و فرهنگ اهل‌بیت(ع) باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار