5 شهرداری اصفهان با سرپرستی اداره میشود؛
تابناک: گرچه عده‌ای از جمله برخی اعضای شورای شهر اذعان داشتند که برخی در شورا قصد دارند فرد مورد نظر خود را به عنوان شهردار معرفی کنند.
کد خبر: ۴۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 14 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در ماه های اخیر رویه تغییرات مدیرتی در اصفهان تنها به شهر اصفهان ختم نشد و گریبان بسیاری از شهرستان های استان و شهرهای مجاور را هم گرفت.

علاوه بر تغییرات برخی مدیران کل استان ها که از سوی استاندار یا وزارت خانه مربوطه صورت گرفت، شاید بتوان گفت، برکناری شهردار 12 ساله اصفهان جزو مهمترین تغییرات مدیریتی در اصفهان بود.

سقائیان نژاد که از فرآیند استیضاح نتوانست دوباره به اتاق کارش در ساختمان سنگی دروازه دولت اصفهان بازگردد، دومینوی تغییرات مدیریتی در بخش شهرداری ها را رقم زد.

استعفای شهردار شهرضا و بعد از آن استعفای شهردار فولادشهر از جمله این تغییرات بود.

استعفای شهردارسابق شهرضا چندان هم بی سر و صدا نبود و بسیاری از حاشیه ها بع از استعفای وی ایجاد شد.

برخی بر این اعتقاد بودند که اختلاف شورای شهر و شهرداری بر سر پروژه فاضلاب شهر سبب بروز این اختلاف شد، گرچه عده ای از جمله برخی اعضای شورای شهر اذعان داشتند که برخی افراد در شورا قصد دارند فرد مورد نظر خود را به عنوان شهردار معرفی کنند و به همین دلیل نیز سر ناسازگاری با هویدا، شهردار سابق گذاشتند و وی نیز مجبور به استعفا شد.

البته هویدا در آخرین مصاحبه خود با یکی از خبرگزاری ها در جمله ای کوتاه گفته است: دلیل استعفایم مشکلات خانوادگی بوده است و متن آن را در اختیار شورای اسلامی شهرضا قرار داده‌ام.

شهردار سابق شهرضا افزود: باید یادآور شوم که انسان جایزالخطاست و ممکن است اشتباه کند.

شهردار سابق فولادشهر نیز گزینه بعدی تغییرات در حوزه شهرداری‌ها بود، وی نیز دلایل شخصی را علت استعفای خود عنوان کرد و گفت: هیچ مشکلی با شورای شهر فولادشهر نداشتم.

در مورد استعفای حسین امیری شهردار سابق فولادشهر نیز برخی، پیشنهادات ارائه شده به وی از سوی شورای شهر شاهین شهر برای تصدی شهرداری این شهر را مطرح کرده اند.

گرچه نزدیک شدن به ایام نام نویسی برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز می تواند از دلایل استعفاهای پی در پی در شهرداری های اصفهان باشد.

شهردار سابق فولاد شهر با بیان اینکه از سوی اعضای شورای اسلامی شاهین‌شهر پیشنهادی در خصوص انتصابم به عنوان شهردار این شهر را داشتم، اضافه کرد: اکنون در حال بررسی قبول و یا رد این پیشنهاد هستم.

محمودبخشی، شهردار سابق گلپایگان، نیز چندی پیش به دلیل اختلاف شورای شهر با وی استیضاح و در نهایت برکنار شد.

البته این تغییر در حالی رخ داد که مردم گلپایگان از فعالیت شهردار سابق خود رضایت داشتند و رفتن وی سبب اعتراض و تجمع مردم در مقابل فرمانداری گلپایگان و ابراز انتقاد خود نسبت به تصمیم شورای شهر شدند.

ذاکری، شهردار سابق شاهین شهر نیز دیگر فردی بود که با استعفا از پشت میز مدیریت شهرداری شاهین شهر بلند شد و چندی بعد بع عنوان فرماندار شهرستان مبارکه منصوب شد.

این تغییرات مدیریتی در شهرداری ها بعد از شکسته شدن، تابوی استیضاح در اصفهان، می تواند در آینده خبرهای بیشتری از استعفای شهرداران شهرهای استان را به گوش برساند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :