انتصاب سفیر حقوقی ایران در سازمان ملل
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد فارغ التحصیل حقوق جزا و جرم شناسی در مقطع دکترا، دستیار وزیر، معاون سابق وزیر دادگستری و رئیس اسبق دادسرای کارکنان دولت و رسانه سفیر حقوقی ایران در سازمان ملل شد.
کد خبر: ۴۹۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 09 September 2017
 به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ، فارغ اتحصیل حقوق جزا و جرم شناسی در مقطع دکترا، دستیار وزیر، معاون سابق وزیر دادگستری و رئیس اسبق دادسرای کارکنان دولت و رسانه سفیر حقوقی ایران در سازمان ملل شد.

علی مژدهی پور معاون سابق وزیر دادگستری متولد ۱۳۳۹ تحصیلات ابتدایی تا پایان متوسطه را در زادگاه خود به پایان برد.

علی مژدهی پور پس از خدمت سربازی در کنکور سراسری شرکت و در چندین رشته متمرکز و رشته نیمه‌متمرکز علوم قضایی وابسته به قوه قضاییه پذیرفته شد.

وی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده علوم قضائی، کار قضاوت را از شهرستان نورآباد ممسنی در مسئولیت‌هایی همانند دادرسی، دادیاری و دادستانی آغاز نمود.

این قاضی جوان و توانمند همزمان با قضاوت تحصیلات خود را ادامه داد و موفق شد کارشناسی ارشد را از دانشگاه آزاد واحد تهران و دانشنامه مقطع دکترا را از دانشگاه شهید مطهری تهران در رشته حقوق جزا دریافت نماید.

مژدهی پور پس از شروع موفقیت‌آمیز قضاوت در نورآباد ممسنی، به‌عنوان رئیس دادگستری شهرستان گچساران منصوب شد.

وی پس از مدتی به دلیل توانمندی در انجام امور محوله به‌عنوان قاضی نمونه در جشنواره شهید رجایی انتخاب، و متعاقب آن به‌عنوان رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد.

مژدهی پور با حفظ سمت رئیس‌کلی دادگستری استان، مدیر کلی تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه وبویراحمد را عهده‌دار گردید و مضافاً از طرف ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان فارس به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار ستاد در استان کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد؛ و متعاقب آن به تهران انتقال و در سمت معاون رئیس‌کل دادگستری استان تهران به انجام‌وظیفه ادامه دادند.

در این زمان بود که مژده‌ای پور در قامت مدعی‌العموم در پرونده فساد اقتصادی شهرام جزایری در دادگاه حضور یافت؛ و نام مژدهی پور تیتر اول رسانه‌های دیداری و شنیداری شد.

وی مدتی بعد با حفظ سمت معاونت دادگستری کل استان تهران به‌عنوان رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری تهران و عضو شورای معاونین حفاظت اطلاعات قوه قضاییه تعیین شد.

موفقیت قضائی مژدهی پور که توأم با حفظ کرمت و شأن انسانی متهمان بود موجباتی را فراهم کرد تا با تصویب قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی مژده‌ای پور به‌عنوان عضو کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران با ابلاغ ریاست قوه قضاییه تعیین و تاکنون این همکاری و مسئولیت ادامه دارد.

لازم به ذکر است که کمیسیون حقوق شهروندی در راستای حمایت از حقوق افراد در دادگاه‌ها، دادسراها، بازداشتگاه‌ها، کلانتری‌ها، آگاهی‌ها و زندان‌ها است؛ و در صورت مشاهده تخلف در هریک از مکان‌های ذکرشده بررسی همه‌جانبه صورت می‌گیرد با پیشنهاد اعضا و تصویب رئیس شورا (که رئیس‌کل دادگستری استان تهران است) مراتب جهت برخورد با تخلفات و احیاناً جرم به مراجع ذیصلاح منعکس می‌گردد.

 

بعد از ریاست حفاظت اطلاعات دادگستری استان تهران مژدهی پور به سمت معاون دادستان و ریاست دادسرای کارکنان دولت و رسانه منصوب گردید.

 

شایان‌ذکر است در این دادسرا به جرائم مسئولین نظام در هر رده‌ای و مسئولین نظامی و انتظامی از درجه سرتیپ به بالا و در استان‌ها استانداران، فرمانداران و بخشداران رسیدگی و در صورت احراز جرم با صدور قرار مجرمت و کیفرخواست مراتب به دادگاه اعلام می‌گردد.

 

پس فعالیت چندساله مژده‌ای پور در مقام ریاست دادسرای کارکنان دولت و رسانه وی به دلیل شرکت در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت مذکور استعفا و با اخذ قریب به ۳۰۰۰۰ رأی موفق به راه‌یابی به مجلس نگردید.

 

مژده‌ای پور پس از انتخابات هشتمین دوره مجلس مجدداً به‌عنوان معاون دادستان و رئیس دادسرای شهرداری‌های تهران تعیین و مدتی بعد به سمت معاون وزیر دادگستری و ریاست سازمان تعزیرات حکومتی کشور منصوب شد که این مسئولین در دولت‌های نهم و دهم ادامه داشته تا اینکه مژده‌ای پور جهت حضور در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجری در راستای بند الف ماده ۲۹ قانون انتخابات که می‌بایست شش ماه قبل از ثبت‌نام کسانی که قصد کاندیداتوری دارند از سمت خود استعفا دهند چون معاونت وزیر دادگستری و ریاست سازمان تعزیرات حکومتی دربند «الف» ماده مزبور به‌صراحت آمده، مژده‌ای پور از سمت خود استعفا و با ابلاغ وزیر در سمت دستیار وزیر منصوب و تاکنون این مسئولیت ادامه دارد.

سوابق اجرایی-قضائی علی مژدهی

 

  1. رزمنده دوران دفاع مقدس

 

  1. دادستان شهرستان ممسنی

 

  1. رئیس دادگستری شهرستان گچساران

 

  1. رییس‌کل دادگستری استان کهکیلویه وبویراحمد

 

  1. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهکیلویه وبویراحمد

 

  1. نماینده تام‌الاختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در استان کهگیلویه وبویراحمد

 

  1. معاون رئیس‌کل دادگستری استان تهران

 

  1. نماینده مدعی‌العموم در بزرگ‌ترین پرونده مفاسد اقتصادی کشور شهرام جزایری عرب

 

  1. رئیس حفاظت‌واطلاعات دادگستری کل استان تهران

 

  1. عضو شورای معاونین حفاظت اطلاعات قوه قضائیه

 

  1. معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران

 

  1. رییس دادسرای کارکنان دولت (در این دادسرا رسیدگی به تخلفات سران سه قوه. مجمع تشخیص مصلحت نظام. شورای نگهبان. وزرا. نمایندگان مجلس شورای اسلامی. استانداران. سفرا. نیروهای نظامی و انتظامی از درجه سرتیپ به بالا. شهردار تهران. رییس سازمان صداوسیما و… صورت می‌گیرد.

 

  1. عضو هیئت نظارت حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران

 

  1. عضو هیئت رسیدگی به تخلفات اداری وزارت دادگستری

 

  1. دادیار دادسرای انتظامی قضات

 

  1. رئیس دادسرای ویژه شهرداری‌ها

 

  1. مشاور عالی معاون هماهنگ‌کننده دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

  1. مدیر نمونه در جشنواره شهید رجائی

 

  1. عضو کارگروه تنظیم بازار در دولت‌های دهم و یازدهم

 

  1. دستیار ویژه وزیر دادگستری

 

  1. رئیس مجتمع تجدیدنظر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی

 

۲۲ رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات روسای شعب سازمان تعزیرات حکومتی

 

  1. مشاور حقوقی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

  1. رئیس کمیته استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران

 

  1. عضو شورای معاونین وزارت دادگستری

 

  1. عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور

 

  1. عضو شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت دادگستری

 

  1. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

  1. عضو ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک وزارت دادگستری

 

  1. مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس کمیته حقوق شهروندی دفتر مشورتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

  1. عضو هیئت مرکزی گزینش وزارت دادگستری

 

  1. معاون حقوقی ستاد مرکزی سفرهای کشور

 

  1. عضو کارگروه هدفمند شدن یارانه‌های دولت

 

  1. عضو ستاد اجرایی قانون اساسی وزارت دادگستری

 

  1. معاون وزیر دادگستری در دو دولت دهم و یازدهم

 

  1. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور در دولت‌های دهم و یازدهم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی مهنایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
دکتر عزیز در تمامی محافل و جلسات خود بیان داشت که به هیچ وجه نباید واکنشی نسبت به شیطنت های سیاسی نشان داد و در تمامی شرایط حفظ حرمت سایر کاندیدا و طرفدارانشان در اولویت قرار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار