فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در ماه مبارک رمضان با روزه‌خوارانی که در انظار عمومی اقدام به روزه‌خواری کنند، برخورد جدی خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 18 June 2015
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در ماه مبارک رمضان با روزه‌خوارانی که در انظار عمومی اقدام به روزه‌خواری کنند، برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش ایسنا ، سردار "حاجی‌محمد مهدیان‌نسب" با گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان نرخ بروز و ظهور جرائم و رخدادهای امنیتی و انتظامی، کج‌رفتاری‌ها و بدرفتاری‌ها در مقایسه با دیگر ماه‌های سال کاهش می‌یابد.

وی افزود: ماه رمضا ماه معنوی است که باعث شده بخشی از جرائم کاهش یابد و در این ماه شهروندان حرمت‌داری می‌کنند و این نشان از پایه‌های دیانت است.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه با اشاره به شعار سال‌جاری که توسط مقام معظم رهبری با عنوان "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نامگذاری شده است، تصریح کرد: در این سال مردم بیشتر همدل و همزبان هستند و با حرمت‌داری در ماه رمضان از کج‌روی و ناهنجاری جلوگیری می‌کنند.

وی روزه‌خواری در ملاء عام را به عنوان مظاهر علنی فساد و بی‌حرمتی به شرع مقدس و روزه‌داران دانست، بیان کرد: در ماده 38 قانون تعزیرات و مجازات اسلامی آمده که تظاهر به عمل حرامی چون روزه‌خواری در انظار عمومی از 10 روز تا دو ماه حبس و یا 74 ضربه شلاق دارد.

پارسال برخی افراد به عنوان مسافر در پارک‌ها چادر زدند و روزه‌خواری کردند

وی با بیان اینکه سال گذشته برخی افراد به عنوان مسافر در پارک‌ها چادر زدند و روزه‌خواری کردند، اضافه کرد: سال 93 روزانه 130 نفر به خاطر روزه‌خواری در سطح استان دستگیر می‌شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه تعدادی رستوران بین‌راهی برای ارائه خدمات به مسافران پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در سطح شهر نیز تعدادی غذاخوری برای ارائه خدمات به ویژه غذای سرد پیش‌بینی شده است.

وی به تخلف راکبین موتورسیکلت‌ها و خودروها در بلوار ارم، کولاب و گنجنامه بعد از افطار اشاره کرد و یادآور شد: از تردد آن‌ها جلوگیری خواهد شد چراکه مردم انتظار دارند که در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها امنیت و آرامش داشته باشند.

پلمب واحدهای صنفی و عمومی در صورت ارائه خدمات به روزه‌خواران

سردار مهدیان‌نسب افزود: اگر واحدهای صنفی و عمومی اقدام به ارائه خدمات به روزه‌خواران کنند علاوه بر پلمب واحد صنفی به مراجع قضائی نیز معرفی خواهند شد.

وی از تقویت گشت‌های امنیت اخلاقی در ماه رمضان خبر داد و تصریح کرد: گشت‌های عملیاتی، محسوس و نامحسوس ویژه اماکن عمومی با هماهنگی دستگاه قضائی، سپاه پاسداران و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: در ماه رمضان با تقویت گشت‌های امنیت اخلاقی، پلیس عفاف و حجاب با افراد بد حجاب که در جامعه با ظاهری خاص ظاهر می‌شوند و باعث مزاحمت برای روزه‌داران باشند، برخورد جدی خواهد شد.

وی بیان کرد: در ماه رمضان در سطح شهر قبل از افطار تا یک ساعت بعد از افطار با حضور نیروی انتظامی طرح ترافیکی اجرا می‌شود.

وی به انجام امر به معروف و نهی از منکر که در قانون و شرع تاکید شده اشاره و عنوان کرد: امرو به معروف در سه حوزه انجام می‌شود که مردم به مردم تذکر دهند، مردم به مسئولان و همچنین دولت به مردم تذکر می‌دهند.

سردار مهدیان‌نسب در ادامه با بیان اینکه همدان جزو استان‌های پیر در سطح کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشترین راکبین موتورسیکلت‌ها افراد بین سنین 13 تا 30 سال هستند در ماه رمضان از تردد آن‌ها به شدت جلوگیری خواهد شد.

انهدام 21 باند و کشف 660 کیلوگرم انواع موادمخدر در سه ماهه اول سال

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال 94 پرداخت و با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در حوزه مبارزه با مواد مخدر 21 باند بسیار مهم قاچاق مواد مخدر منهدم شده است، گفت: در این مدت 660 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه مواد مخدر کشف شده از نوع صنعتی شامل شیشه و هروئین است، بیان کرد: در راستای ناامن‌سازی مرزهای استان برای قاچاقچیان مواد مخدر بیش از دو هزار و 43 عملیات انجام شده است.

وی از دستگیری یک هزار و 594 خرده فروش موادمخدر خبر داد و تصریح کرد: تعداد دو هزار و 144 قاچاقچی و معتاد در سطح استان جمع‌آوری شده همچنین تعداد 550 معتاد متجاهر دستگیر و به مرکز ماده 16 معرفی شدند.

سردار مهدیان‌نسب در ادامه به عملکرد پلیس امنیت عمومی اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز 13 نفر دستگیر و به 8 هزار و 600 نفر تذکر لسانی داده‌ایم که آن‌ها وضعیت نامناسب و نامطلوبی داشته‌اند که از یک هزار نفر تعهد کتبی اخذ شده و 250 نفر نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

افزایش 8 درصدی کشف و توقیف تجهیزات ماهواره در سه ماهه اول سال

وی از افزایش 8 درصدی کشف و توقیف تجهیزات ماهواره در سه ماهه اول سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: در پلیس راهور با کاهش 44 درصدی فوتی‌ها و در پلیس‌راه با کاهش 3 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در جمع فوتی‌های پلیس راهور و پلیس راه با کاهش 23 درصدی مواجه بود‌ه‌ایم، خاطرنشان کرد: سال گذشته در تصادفات درون‌شهری 25 نفر فوت کردند که در سال‌جاری به 14 نفر و در بخش برون‌شهری نیز 84 فوتی به 81 مورد کاهش یافته است.

وی همچنین از آموزش 13 هزار نفر برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری چهار هزار و 200 دستگاه خودروی متخلف و 21 هزار و 500 دستگاه موتور سیکلت نیز توقیف شده است.

در کشف کالای قاچاق 19 درصد رشد داشته‌ایم

سردار مهدیان‌نسب در ادامه با بیان اینکه در کشف کالای قاچاق 19 درصد رشد داشته‌ایم، تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده 24 میلیارد و 580 میلیون تومان است.

وی به کاهش 23 درصدی وقوع سرقت نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌جاری تاکنون 78 درصد سرقت‌های انجام گرفته در سطح استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه امسال در سطح استان چهار سرقت مسلحانه نیز اتفاق افتاده است، تصریح کرد: دو طلا فروشی، یک دامداری و یک مورد نیز سرقت پول نقد بود که سه مورد از سارقان دستگیر و سارقان دامداری که با دخالت مالک دامداری موفق به سرقت نشدند، هنوز دستگیر نشده‌اند چراکه این سارقان خارج از استان آمده بودند.

افزایش 220 درصدی کشف قتل و دستگیری قاتلان

وی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش 220 درصدی کشف قتل و دستگیری قاتلان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون 310 سارق دستگیر و 8 باند سارقان نیز متلاشی شده است.

سردار مهدیان‌نسب به عملکرد پلیس فتا نیز اشاره کرد و یادآور شد: هشت سایت، وبلاگ و صفحات مهم دارای اعمال مجرمانه کلاهبرداری شناسایی شدند که در این زمینه نیز 33 درصد رشد کشف نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داریم به طوریکه 21 نفر در حوزه جرائم فضای سایبری دستگیر شده‌اند.

وی در ادامه به برگزاری دو طرح عملیات مشترک انتظامی در سطح استان اشاره و تصریح کرد: یک طرح در اوچ‌تپه ملایر و طرح دیگر نیز از ساعت سه صبح امروز در منطقه خضر، مجیدآباد و حاشیه شهر همدان اجرا شد که در این طرح 3 مجرم دستگیر شدند و به 100 فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه با بیان اینکه در سال‌جاری تاکنون 381 طرح محله محوری، منطقه‌ای و موضوعی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در راستای رسیدگی به پرونده‌های مردم قبل از ارجاع به مراجع قضایی تعداد 84 پرونده در کلانتری‌ها به مصالحه انجامیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان همدان قرار است یک هزار پلیس افتخاری جذب کند، عنوان کرد: تاکنون 500 پلیس افتخاری معرفی شده‌اند که بقیه نیز در بازه زمانی خود معرفی خواهند شد که در ایام عید نوروز از 156 نفر از این پلیس‌ها در ارائه خدمات به مسافران استفاده شد اما با برگزاری یک مانور بزرگ همه این پلیس‌ها را بر حسب سهمیه پلیس‌های تخصصی و شهرستان‌ها تقسیم و لباس فرم به آن‌ها اهداء خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار