همگام با انتخابات مجلس شورای اسلامی
کمتر از یک هفته برای علام آمادگی مدیران دستگاه ها و ادارات برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی است. این بدان معنی است که مدیرانی که اعتماد به نفس بیشتری دارند و قند جلوس بر کرسی سبز بهارستان در دلشان آب می شود تنها تا سوم تیر فرصت دارند تا تکلیف کرسی مدیریت فعلی شان را روشن کنند.
کد خبر: ۴۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۶ 20 June 2015
در حوزه انتخابیه تبریز هم شایعات و شنیده های بسیاری منتشر می شود. دهان به دهان می شوند و در نهایت راه به قطعیت نمی پیمایند.

بر اساس آخرین شنیده ها، حداقل دو روحانی شهر تبریز که پیش از این در حلقه مدیران این شهر قرار داشتند عزم خود را برای کاندیداتوری جزم کرده اند. لطف ا.. پور مدیرکل مرکز کانون پرورش فکری کودکان و جوانان ( با نیت کاندیداتوری از حوزه هشترود) و سید شهاب الدین حسینی مدیر اوقاف و امور خیریه استان.

حسینی: بچه مردم را از راه به در نکنید!

شنیده ها حاکی از ان است که لطف ا… پور استعفای خود را تسلیم مقامات بالاتر کرده اما هنوز از استعفای روحانی دوم خبری نیست. حسینی، حتی در کنفرانس خبری اخیر خود در برابر پرسش یکی از خبرنگاران که از احتمال کاندیداتوری اش برای انتخابات مجلس سوال کرد به شوخی گفت: بچه مردم را از راه به در نکنید!

این روحانی ۴۲ ساله در ادامه با شک و تردید و در جوابی کوتاه که نشان از آمادگی و علاقه اش برای کاندیداتوری خبر می دهد افزود که: هنوز چیزی معلوم نیست!

در کنار این مسائل مصاحبه او با یکی از سایت های خبری تبریز هم احتمال نامزدی او برای انتخابات اسفندماه را تقویت می کند. او در این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا شما برای انتخابات نامزد خواهید شد یا خیر؟ می گوید:

«تلاش باید برای حضور حداکثری باشد. بنده هم تلاش خواهم کرد که حضور مردم حداکثری باشد البته اگر بزرگان صلاح بدانند در انتخابات شرکت می کنم البته شهوت انتخابات ندارم. در هر عرصه ای نیاز باشد بنده حضور پیدا کنم و حتما حضور خواهم یافت.» اما شنیده ها حکایت از آن دارد که او نیز استعفای خود را ارائه کرده است.

از فحوای کلام چنین بر می آید که این روحانی سید هم تصمیم قطعی خود را برای حضور در این انتخابات گرفته است.

از سوی دیگر، از بررسی کاندیداهای مطرح برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو چنین برمی آید که روحانیون آذربایجانی فعال در حوزه های سیاسی در این دوره تمایل بیشتری برای حضور در بهارستان دارند. در دوره انتخابات، هیچ یک از نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو روحانی نبودند. از مجموع ۱۹ نماینده استان هم تنها نماینده شهرستان بناب( باقری بنابی) در لباس روجانیت در بهارستان حضور داشت.

غیر از دو روحانی یاد شده باید از تاج الدینی نماینده اسبق مجلس و معاون پارلمانی دولت احمدی نژاد هم یاد کرد که خود را برای این ماراتن نفس گیر آماده می کند.

حجت الاسلام رسول جلیل زاده ( نماینده سابق ولی فقیه در سپاه استان ) و کاندیدای پیشین نمایندگی مجلس از حوزه تبریز هم که در دوره قبلی انتخابات آرای نسبتا خوبی کسب کرد چندان بی میل نیست که به حلقه نمایندگان مجلس بپیوندد. او نیز خود را برای این رقابت آماده می کند.

با این وصف باید با قطعیت نسبتا بالایی حدس زد که اگر انتخابات امسال به صورت استانی برگزار نشود و محدود به همان سه شهرستان تبریز، اسکو و آذرشهر باشد به احتمال زیاد حداقل یکی از شش نماینده این حوزه روحانی خواهد بود!

یادداشت سیاسی: خوش نیت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :