عبدالمحمد زاهدی در بازدید از سایت کاوش‌های باستان شناسی در قره‌تپه سگزآباد گفت: همه باید در حفظ آثار تاریخی تلاش کنیم چراکه بدون شناخت آن‌ها حفظ هویت تاریخی کشور میسر نمی‌شود.
کد خبر: ۵۰۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 27 September 2017
به گزارش تابناک از فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی در بازدید از سایت کاوش‌های باستان شناسی در قره‌تپه سگزآباد گفت: همه باید در حفظ آثار تاریخی تلاش کنیم چراکه بدون شناخت آن‌ها حفظ هویت تاریخی کشور میسر نمی‌شود.

وی افزود: این مناطق و آثار تاریخی در واقع شناسنامه و هویت ملت ایران هستند و بدون شناخت و حفظ آن‌ها دستیابی به هویت گذشته ما میسر نیست.

استاندار قزوین ادامه داد: از مردم، کشاورزان و شورای اسلامی شهرها و روستاها درخواست داریم که در حفظ و نگهداری این آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی تلاش و کوشش کنند.

زاهدی با اشاره به کاوش‌های باستان‌شناسی در این منطقه توسط تیم دانشگاه تهران عنوان کرد: حفاری و کاوش‌های باستانی کاری دشوار و زمانبر است و امیدواریم هرچه سریع‌تر با معرفی دستاوردها و نتایج این کاوش‌ها بتوانیم برای احداث سایت موزه در این محوطه تاریخی برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

وی یادآور شد: در صورت معرفی کامل و جامع این محوطه‌های تاریخی می‌توان برای معرفی آن‌ها به گردشگران با احداث سایت موزه اقدام کرد و اقتصاد این مناطق را هم تحت تأثیر آن متحول ساخت.

منطقه گردشگری باستانی سگزآباد در روستای سگزآباد از توابع شهرستان بویین‌زهرا در 45 کیلومتری مرکز استان قزوین واقع شده است.

در این منطقه بیش از 10 اسکلت، تعداد زیادی جنگ‌افزار، عتیقه‌جات و خشت‌های گلی متعلق به 800 تا یک هزار سال پیش از میلاد کشف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار