عزاداران حسینی با حضور حماسی، گسترده و آگاهانه خود ، عاشورای دیگری را رقم زدند، قم درعاشورای حسینی یکپارچه سیاه پوش و پرچم عزای حسینی در کوی و برزن این شهر مقدس برافراشته شد.
کد خبر: ۵۰۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸ 02 October 2017
به گزارش تابناک قم، هم اکنون تمام خیابان های قم رنگ عاشورایی به خود گرفته است، این شهر در سوگ امام حسین (ع) و یارانش امروز سوگوار است و نوای حزن انگیز و حسرت های غم انگیز اقشار مختلف مردم در هر نقطه از این شهر نمایان است.

**خیابان آستانه قم هم اکنون به صورت کامل سیاه پوش است و حتی آب نیز در این میدان رنگ خون گرفته است، آب نماهای شهری قم در تدبیری جالب از سوی شهرداری، همه به رنگ قرمز شده است، تعداد زیادی از مردان و زنان امروز درحالی به یاد سقای دشت کربلا حضرت عباس (ع) در میان مردم آب توزیع می کنند، از نوشیدن آب خودداری می نمایند تا برای لحظه ای تشنگی اهل بیت و یاران امام حسین (ع) را در کنار آب فرات، تجسم کنند.

**در میان جمعیت عزادار امروز در میدان آستانه، برخی از عمق وجود خود نام حضرت امام حسین(ع) را فریاد می زدند و حتی برخی از شدت احساسات و گریه کردن، از حال رفتند. امروز از هر قشر، گروه و صنف خاص در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسین(ع) حضور داشتند، برخی سینه و زنجیر می زدند، عده ای با واکس زدن صلواتی، خاک پای عزاداران حسینی را توتیای چشم خود می کردند، تعدادی نیز پویش مردمی حامی محیط زیست را در اطراف محل های عزاداری به راه انداخته بودند تا سهمی در این حماسه بزرگ ایفا کرده باشند.

**امروز در قم، پیر و جوان، روحانی و غیر روحانی، سیاه و سفید، ایرانی و غیرایرانی همه زیر پرچم امام حسین (ع) بوده و در کنار هم به عزاداری می پرداختند، هیات های بزرگی با نمادهای مختلف از سراسر ایران در روز عاشورا در قم حضور دارند.

**افغان های مقیم قم امروز با سبک سینه زنی خود، جلوه خاصی به مراسم روز عاشورا بخشیدند، کربلایی ها و نجفی های مقیم قم با شیوه خاص خود به صورت باشکوه در میدان آستانه حضور داشتند، هندی های مقیم قم نیز با حرارت خاصی زنجیر می زدند، همه اتباع خارجی امروز آمده بودند تا شیفتگی خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعلام نمایند.

**لرستانی های مقیم قم نیز آیین گل مالی سنتی را به خوبی اجراء کرده و تعداد زیادی از زنان و مردان با مالیدن گل بر سر و صورت خود، با یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا ابراز همدردی می کردند، برخی جوانان نیز در روی قلب و پیشانی خود با خاک، نام حسین (ع) را حک کرده بودند.گهواره طفل شیرخواره حضرت امام حسین (ع) نیز به صورت نمادین در بین عزاداران حسینی دست به دست می شد و گاهی با قرار گرفتن روی دست عزاداران حسینی، شور خاصی به مراسم می داد.

**در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تصویری از آرایش نظامی یاران امام حسین(ع) و سپاه یزید در سال61 هجری قمری را به تصویر کشیده بود، صحنه هایی که اوج مظلومیت امام حسین (ع) را نشان می داد.برخی جانبازان با ولیچر به مراسم عزاداری روز عاشورا آمده بودند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار