مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: کمیته نظارت و بازرسی استانداری تهران در ایام ماه مبارک رمضان بطور دقیق و مداوم فعالیت های مراکز تولید وعرضه مواد غذایی استان را رصد کرده و با متخلفان برخورد جدی می کند.
کد خبر: ۵۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 21 June 2015
سیاوش شهریور افزود: نظارت جدی و مداوم کمیته بازرسی استانداری تهران بر فعالیت این مراکز تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت تا زمینه تخلف در این بخش تا حد ممکن از بین برود.

وی گفت: این کمیته در تمام حوزه های مرتبط با بخش مواد غذایی و پروتئینی ورود کرده و هرجا با تخلف مواجه شود با قاطعیت تمام برخورد خواهد کرد .

شهریور با اشاره به تعطیل کردن دوکشتارگاه متخلف که پیش از این توسط کمیته نظارت و بازرسی استانداری تهران انجام گرفته بود، تصریح کرد: این دو کشتارگاه همچنان پلمب هستند و تا ساختارهای عرضه را مطابق خواسته استانداری عوض نکنند، اجازه فعالیت نخواهند داشت.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: دفاع از حقوق شهروندان در مقوله امنیت غذایی یکی از اصلی ترین وظایفی است که هیچکس نباید از آن کوتاهی کند.

وی گفت: افزایش سطح امنیت غذایی در میان مراکز تولید و عرضه منجر به افزایش سلامت شهروندان شده و دغدغه آنان درخصوص غذایی که مصرف می کنند را کاهش خواهد داد.

شهریور افزود: کمیته نظارت و بازرسی استانداری تهران از کارشناسان زبده دانشگاهی و پزشکی و دامپزشکی بهره می برد که همین موضوع باعث شده نتایج کارهای آنان کارشناسی شده باشد و تصمیماتی که اتخاذ می کند، برآیند مطالعات علمی باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه پرداختن به بهداشت، سلامت و امنیت غذایی یکی از وظایف اساسی استانداری تهران به عنوان دستگاه ناظر بشمار می رود، گفت: استاندار تهران همواره بر رسیدگی به وضعیت سلامت و بهداشت و امنیت غذایی تاکید ویژه داشته و دارد.

معاون سلامت دامپزشکی استان تهران پیش از این گفته بود این استان دارای 14 کشتارگاه دام سبک و سنگین است که از این تعداد 10 کشتارگاه صنعتی و چهار کشتارگاه نیز متعلق به شهرداری تهران است و95 درصد کشتار استان تهران نیز در کشتارگاه های صنعتی انجام می شود.

به گفته سعید کرمی سالانه یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک و 200 هزار راس دام سنگین در کشتار گاه های استان ذبح می شود و19 کشتارگاه فعال طیور هم در استان تهران وجود دارد که بین 60 میلیون تا 65 میلیون قطعه مرغ درآنها کشتار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار