استاندارایلام درنشست شورای آموزش وپرورش
هدایت دانش آموزان از سوی خانواده های برای تحصیل در رشته علوم تجربی که برخی مواقع علیرغم میل باطنی آنهاست متناسب با هدفگذاری ها و برنامه های موجود نیست
کد خبر: ۵۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 22 June 2015
محمدرضا مروارید در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی باید امکانات خود را برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان بکار گیرند.

وی بر اهتمام جدی ادارات در این زمینه تاکید کرد و افزود: دستگاه های نظیر فنی و حرفه ای و ورزش و جوانان که فضای لازم را برای این منظور دارند باید بیشتر به کمک آموزش و پرورش بیایند.

مروارید همچنین به عدم توازن رشته تحصیلی در مدارس این استان اشاره کرد و گفت: هدایت دانش آموزان از سوی خانواده های برای تحصیل در رشته علوم تجربی که برخی مواقع علیرغم میل باطنی آنهاست متناسب با هدفگذاری ها و برنامه های موجود نیست.

استاندار ایلام یادآور شد: در این زمینه باید فرهنگسازی شده و اطلاع رسانی لازم انجام گیرد تا دانش آموزان بر اساس علاقه شخصی رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و به تناسب آن توازن رشته تحصیلی در مدارس این استان نیز برقرار شود.

وی نقش مشاوران مدارس، انجمن های اولیا و مربیان مدارس و رسانه های مختلف جمعی در فرهنگسازی در این زمینه را مهم و تاثیرگذار دانست و بر تشکیل کارگروه تخصصی برای بررسی موضوع در این زمینه تاکید کرد.

مروارید همچنین با اشاره به بدهی فرهنگیان و مشکل تعاونی مسکن این قشر گفت: این مساله باید در شورای تامین مسکن مطرح و کارگروه ویژه ای برای رفع آن تشکیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست به مشکل تعاونی مسکن فرهنگیان اشاره کرد و گفت: مجتمع فرهنگیان در قالب دو فاز 168 واحدی و 200 واحدی سال 82 در مرکز این استان احداث شده است.

علی بیرانوندی تاکید کرد: با توجه به عدم اشراف هیات مدیره این تعاونی به قوانین مسکن، متاسفانه با گذشت یک دهه هنوز تعدادی از این واحدها سند ثبتی دریافت نکرده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این به علت مشکلات پروانه کار و پیمانکاران، 14 میلیارد ریال بعنوان دیرکرد بیمه از سوی تامین اجتماعی برای این تعاونی مسکن جریمه تعیین شده است.

بیرانوند همچنین به طرح اوقات فراغت دانش آموزان این استان اشاره کرد و افزود: پارسال هشت هزار دانش آموز در 70 پایگاه زیر پوشش برنامه های طرح اوقات فراغت قرار گرفتند که این رقم امسال به 12 هزار نفر در 82 پایگاه با شعار هر دانش آموز یک مهارت افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اظهار کرد: متاسفانه به علت کمبود اعتبار تنها 10 درصد دانش آموزان استان زیر پوشش برنامه های اوقات فراغت این اداره کل قرار می گیرند.

بیراوند اعتبار طرح اوقات فراغت دانش آموزان این اداره کل در سال گذشته را یک میلیارد ریال و امسال یک میلیارد و 150 میلیون ریال اعلام کرد.

مشارکت دستگاه های اجرایی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، تشکیل دو کارگروه تخصصی برای بررسی مشکلات تعاونی مسکن فرهنگیان و هدایت تحصیلی دانش آموزان از جمله مصوبات این نشست بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار