تابناک گـــــــزارش می دهد؛
مرکز فرهنگی هنری دهدشت دور از دسترس کودکان قرار گرفته است و مسوولان هم به این مسئله توجهی ندارند.
کد خبر: ۵۱۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 19 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، پیچیدگی دنیای امروز ما را وادار می‌کند، تا برای تربیت موثر کودکان خود به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌های جامعه به جهت رشد و برطرف کردن مشکلات پیش رو، به افزایش خلاقیت رو آوریم، و در این زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم. همان‌طور که می‌دانیم این تربیت از خانه شروع می‌شود و با کمک نهادهای دیگری از جمله کتابخانه‌های عمومی و  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی برای نتیجه بهتر ادامه می‌یابد.اگر چه با تأثیر معجزه‌آسای این کانون‌ها بر پرورش فکری و خلاقیت کودکان و نوجوانان واقفیم، ولی متأسفانه مسئولان کهگیلویه‌ای آن‌گونه که باید به اهمیت کار فرهنگی پی نبرده‌اند.
آنچه مسلم است بخش اعظمی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی این روزهای کهگیلویه از جمله روی آوردن نوجوان به قلیان، تخریب اماکن تفریحی و مبلمان شهری، همه ریشه در کاستی‌های فرهنگی حاکم و بی‌توجهی مسئولان به این امر مهم و ضروری دارد.
فرحناز رحیمی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دهدشت گفت: فقر فرهنگی با ارج نهادن به مزکز فرهنگی کودکان و نوجوانان برطرف می‌شود.
رحیمی با بیان اینکه کودکان سکان‌ داران آینده جامعه هستند، اظهار کرد: با ایجاد شعبه‌های کانون فرهنگی و فکری کودکان و نوجوانان در سطح شهر دهدشت برای ارائه خدمات فرهنگی به‌صورت رایگان، و همچنین به خانواده‌هایی که اکثراً از توان مالی پایینی برخوردارند، می‌تواند وضعیت دهدشت را زیرورو کند.
وی در ادامه با بیان اینکه این کانون پاسخگوی شهری با این جمعیت نیست، افزود: متأسفانه شاهد هستیم که حتی کانون فعلی به دلیل مسافت زیاد از شهر و نزدیکی آن به ترمینال، و همچنین تردد خودروها و هزینه رفت‌وآمد کودکان از سوی دیگر باعث شده  که بسیاری از کودکان و نوجوانان شهر دهدشت نتوانند از مزایای کانون و کتابخانه تخصصی آن که شامل ۱۷ هزار جلد کتاب، کارگاه‌های شعر، داستان، آموزش سفال‌گری و ساخت کاردستی بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: همچنین کانون فعلی فضای مناسب و وسایل بازی برای اوقات فراغت کودکان کانون را ندارد.رحیمی با اشاره به اینکه برای ایجاد شعبه دوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهدشت پیگیری‌های مکرری صورت گرفت، افزود: از مسئولان تقاضای همکاری برای دادن قطعه زمینی مناسب در نزدیکی شهر دهدشت کردیم، که متاسفانه شهردار سابق زمینی در اختیار کانون قرار نداد و امید می‌رود در مدیریت جدید این کار صورت بگیرد.
مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دهدشت افزود: اداره مسکن و شهرسازی کهگیلویه قطعه زمینی را در بیرون از شهر و جنب دادگستری به این کار اختصاص داد، که متاسفانه به دلیل تردد خودروهای سواری و دیگر مسائل مناسب این کار نیست.
بنا بر این گزارش، امید می‌رود مسئولان فرهنگی دهدشت، به معضلات و آسیب‌های اجتماعیِ شهرستان کهگیلویه که ریشه در کاستی‌های فرهنگی دارد، توجه دقیق‌تری کرده و با دلسوزی و تعهد در جهت پرورش فکری و خلاقیت کودکان و نوجوانان شهر خود همدلی و همکاری داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار