معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس گفت: در شش ماه اول امسال بیش از 98 هزار و 574 فقره پرونده به این شوراها در سراسر فارس وارد شده است.
کد خبر: ۵۱۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ 25 October 2017
به گزارش تابناک فارس:بر اساس گفته این مقام مسئول از 100 هزار پرونده ای که طی 6 ماه امسال وارد شوراهای حل اختلاف فارس شده است تنها 19 هزار پرونده به مصالحه ختم شده است.
 
با توجه به نام و هدف و ماهیت شوراهای حل اختلاف به نظر می رسد 19 درصد مصالحه نمی تواند خوشحال کننده باشد.
 
حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی گفت: میزان ورودی‌های امسال شوراهای حل اختلاف فارس نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

موسوی با بیان اینکه بیش از 44 درصد از کل ورودی‌ مجموعه‌ی دادگستری استان فارس، مربوط به شوراهای حل اختلاف است، گفت: خوشبختانه از ابتدای امسال تاکنون حدود 19 هزار پرونده با مصالحه طرفین بسته شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری و ممارست اعضای شوراهای حل اختلاف زمینه‌ی تحقق بخش قابل توجهی از اهداف این شوراها را فراهم کرده است، گفت: مجموعه شوراهای حل اختلاف با هدف بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی، ایجاد فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلاف از طریق کدخدامنشی، تلاش برای حل و فصل دعاوی از طریق مذاکره بین طرفین و پیشگیری از طرح برخی دعاوی ساده در مراجع قضائی ایجاد شده است.

موسوی با اشاره به مختومه شدن پرونده‌های وارده سال 96، گفت: تلاش اعضاء و پرسنل شوراهای حل اختلاف قابل ستایش است چرا که با حداقل امکانات و پرداختی، نقش بسیار موثری در کاهش ورودی به محاکم و حل و فصل دعاوی مراجعین دارند.

معاون قضایی دادگستری فارس با بیان اینکه در این استان بیش از 2300 نفر در شوراهای حل اختلاف مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: شهرستان‌های بیضاء، شیبکوه، خرامه، زرقان، مهر، کامفیروز، آباده طشک، جویم، گراش، جره و بالاده، چنارشاهیجان و خشت بیشترین درصد مصالحه به مختومه قابل سازش را درشش ماهه اول امسال داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار