تابناک گزارش می دهد؛
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش خصوصی هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین ۸۰ مگاوات برق پایدار دراستان سرمایه گذاری کرده است.
کد خبر: ۵۱۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵ 26 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد به اهمیت سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذار برای احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر، مولد، تامین برق مطمئن و پایدار شبکه برق اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰۰ نفر با این اقدام در دوره ساخت و ۴۵ نفر نیز در دوره بهره برداری در این زمینه مشغول می‌شوند.
مجید محنایی افزود: مبادله قرارداد خرید تضمینی برق برای احداث مولد مقیاس کوچک گاز سوز به ظرفیت ۲ مگاوات با شرکت کنترل قدرت روبنا در شهرستان بویراحمد و ۲ مگاوات با شرکت کوثر نیرو صنعت در شهرستان بهمئی انجام شده است.

سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تامین برق
وی با بیان اینکه متقاضیان برای دریافت وام از صندوق توسعه ملی از طریق شرکت توانیر به بانک معرفی و در حال دریافت منابع هستند افزود: جذب سرمایه گذار برای احداث ۲ نیروگاه ۲۵ مگاواتی مقیاس کوچک نیز در مناطق لیکک و سوق در حال پیگیری و انجام است.
محنایی با اشاره به صدور پروانه احداث نیروگاه تجدید پذیر در شهرستان گچساران اضافه کرد: صدور پروانه احداث مولد مقیاس کوچک گاز سوز با ظرفیت ۱۶ مگاوات برای شرکت دوار نیرو در شهرستان بویراحمد و ۲۵ مگاوات برای شرکت مدیریت فرایند‌های نیروگاهی ایرانیان در شهرستان گچساران نیز انجام شده است.
براساس آخرین آمار شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد میزان تلفات انرژی در این استان از ۲۴.۲ درصد در سال ۹۳ به ۱۳.۸ درصد در پایان سال ۹۵ رسید که در کشور آمار مطلوبی است.
همچنین میزان خاموشی‌ها در استان از حدود ۵.۴ دقیقه در سال ۹۲ به ۳.۶۵ دقیقه در سال ۹۵ رسید.
براساس آمار شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان از نعمت برق برخوردار هستند.
۶۷۷ روستای زیر ۲۰ خانوار با ۹ هزار و ۷۱۱ خانوار تا پایان سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار شد.
یکهزار و ۷۹۷ روستا با ۵۷ هزار و ۲۹ خانوار در کهگیلویه و بویراحمد دارای سکنه است که ۹۷ درصد آن‌ها معادل یکهزار و ۷۴۳ روستا از نعمت برق برخوردار هستند.
یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود نیروگاه تولید برق است بطوری که این استان تنها یک نیروگاه برق ۱۵ مگاواتی دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت ایران بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که افزون بر ۴۸ درصد از جمعیت این استان در مناطق روستایی ساکن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار