کد خبر: ۵۱۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 27 October 2017
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: بر اساس پیش بینی‌ها امسال از اراضی زیرکشت این شهرستان ۱۲۰۰ تن برنج برداشت شود.

مختار مشهدی‌زاده در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در لنده، اظهار داشت: سطح زیرکشت برنج در شالیزارهای شهرستان لنده 230 هکتار بوده که بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال جاری از شالیزارهای این شهرستان یک هزار و 200 تن برنج برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت این محصول تا اواسط آبان ماه ادامه دارد: مهمترین ارقام برنج کشت شده امسال در شهرستان لنده فجر، چمپا، شمیم و گرده محلی با کیفیت مطلوب و عالی است.

مشهدی زاده با اشاره به جریان داشتن دو رود موگرمون و مارون در اطراف لنده ادامه داد: امسال برای تامین آب مورد نیاز اراضی زیر کشت برنج در سطح شهرستان با کمبود آب روبه رو نبوده و این امر سبب رشد 10 درصدی برداشت برنج نسبت به سال گذشته در شهرستان شده است.

وی ابراز کرد:محصول برنج این شهرستان از نظر کیفیت و کمیت از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده که سبب رضایت مندی مردم و خانواده‌های کشاورزان شده است.
مشهدی‌زاده در زمینه شیوه‌های کشت و برداشت برنج در شهر لنده، گفت: این محصول در این شهرستان به صورت 100 درصدی سنتی انجام می‌شود و عمده ارقام کشت شده ازکیفیت بالایی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده 70 درصد شالیزارهای موجود برنج فجر است، بیان کرد: برنج مازاد مصرف کشاورزان این شهرستان به شهرهای اطراف صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار