مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای ساخت اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی در زندان شهرکرد بیش از 10میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۵۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 24 June 2015
سیدعبدالرحمان توفیقیان روز سه شنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران افزود: این اردوگاه با سه هزار مترمربع، محل نگهداری زندانیان و محل برگزاری دوره های آموزشی، واحد بهداشت و درمان و پذیرش است که ظرفیت 500 زندانی را دارد.

وی گفت: برای تکمیل این اردوگاه، استاندار چهارمحال و بختیاری قول مساعد تخصیص اعتبار مورد نیاز را داده است که در صورت تامین آن، این اردوگاه تا دو ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

وی از راه اندازی پروژه بازداشتگاه زندان لردگان تا دو ماه آینده نیز خبر داد و گفت: سال گذشته دو هزار نفر آمار زندانیان استان بود که از این تعداد 70درصد در مرکز استان و مابقی در شهرستانهای بروجن و لردگان نگهداری شدند.

توفیقیان با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از نظر جمعیت کیفری جزو استانهای آخر کشور نسبت به جمعیت خود است، از برگزاری 150 دوره آموزشی قرآن ترجمه، مفاهیم، حفظ در تمام سطوح در زندانهای استان خبر داد و گفت: در این مدت 174 دوره آموزش احکام و اخلاق و عقاید و نهج البلاغه برگزار می شود.

وی از بهره مندی 458 نفر از زندانیان از عفو و بهره مندی 336 زندانی از آزادی مشروط خبر داد و گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان هشت جشن گلریزان در شهرستانهای استان به منظور حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد برگزار می شود.

**چهارمحال و بختیاری رتبه اول برنامه عملیاتی حوزه املاک کشور را کسب کرد**

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از کسب رتبه اول کشوری برنامه عملیاتی حوزه املاک استان در سال گذشته خبر داد.

محمدحسن بهادر افزود: به روز رسانی یکهزار و 117 هکتار از نقشه های وضع موجود مناطق شهری،ثبت 15 هزار و 548 قطعه زمین در لایه عرصه در مناطق شهری، جانمایی 318 هزار و 162 هکتار از اراضی مرتعی، صدور 724 فقره سند مالکیت دولتی و یکهزار و 369 برگ سند کاداستری برای مسکن مهر و تثبیت 19 هزار و 286 هکتار از اراضی ملی استان از اقدامات این اداره کل در سال گذشته بود.

وی گفت: سال گذشته این استان با صدور 30 هزار و 650 برگ سند کاداستری(حد نگار) باز هم در ردیف اول سایر استانهای کشور قرار گرفت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری به آغاز طرح آرشیو الکترونیکی اسناد در استان از امروز همزمان با دومین روز هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: ارتقای سلامت اداری، شتاب در ارائه خدمات ثبتی و عدم جابجایی فیزیکی پرونده‎ها از مزایای اجرای این طرح است.

بهادر همچنین از آغاز فعالیت هشتمین اداره ثبت اسناد استان در شهرستان کیار خبر داد و گفت: از این پس مردم این شهرستان می‎توانند برای دریافت خدمات ثبتی به شلمزار مراجعه کنند.

شهرستان کیار در 30 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و دارای بیش از 58 هزار نفر جمعیت و یکهزار و 451 کیلومتر مربع وسعت دارای یک دفتر اسناد رسمی و دو دفتر ازدواج است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار