با حضور مدیرکل میراث فرهنگی صورت گرفت:
با حضور برخی از مسئولین استانی و شهرستانی اولین نمایشگاه تاپ استری (گلیم تابلویی)در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزارشد.
کد خبر: ۵۲۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 15 November 2017
با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان،معاون صنایع دستی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،رئیس میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد و برخی از مسئولین استانی و شهرستانی اولین نمایشگاه تاپ استری (گلیم تابلویی)در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزارشد.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه هنر تاپ استری در واقع بافته های پود نمای ساده بافی هستند كه نقوش آن با روش بافت آزاد ايجاد می شود و پود كاملاً روی تار را می پوشاند و نقش را می سازد اظهار کرد: می توان اين بافته ها را آويزه تزيينی نيز ناميد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمود باقری با بیان اینکه این نمایشگاه تلفیقی از هنر و خلاقیت است تصریح کرد: آثار موجود در نمایشگاه گلیم تابلوهایی است که طبیعت استان را به معرض نمایش قرار داده است.

افتتاح اولین نمایشگاه تاپ استری در یاسوج

وی گفت:در این نمایشگاه 35اثر وجود دارد که علاقه مندان می تواند از تاریخ 24لغایت 30آبانماه 1396همه روزه از این نمایشگاه واقع در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بازدید کنند.
باقری با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف احیای هنر تاپ استری در استان افتتاح شده است ابرازداشت: تلاش داریم تا با حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی استعداد های کهگیلویه وبویراحمد را شکوفا سازیم.
وی افزود: یکی از اولویت های مهم کاری مسئولان اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد اشتغال هر چه بیشتر و افزایش روزافزون تولید انواع محصولات صنایع دستی در استان با استفاده بهینه تر از ظرفیت ها و قابلیت های موجود در این زمینه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بحث کیفیت انواع محصولات صنایع دستی استان از اهمیت ویژه ای برای مسئولان این اداره کل برخوردار است.
باقری عنوان کرد: بهبود و افزایش کیفیت انواع محصولات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد زمینه فروش بهتر و آسان تر آنها را فراهم می کند.
برپایه این گزارش،هر 35آثار موجود در این نمایشگاه مربوط به هنرمند هم استانی سرکارخانم فریده اسماعیلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار