عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مقدمات کاندیدا شدن شیراز به‌عنوان پایتخت فرهنگی در سال آینده فراهم‌شده است.
کد خبر: ۵۲۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 26 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:سیروس پاک‌فطرت در حاشیه نمایشگاه کتاب با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به‌عنوان یار مهربان در کلان‌شهر شیراز که مهد تمدن، فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی است، اظهار داشت: یکی از مصوبات کمیسیون فرهنگی رساندن استان فارس به‌ویژه کلان‌شهر شهر شیراز به رسالت تاریخی و فرهنگی و نیز قرار گرفتن در جایگاه پایتخت فرهنگی است که با تلاش‌های انجام‌شده از سوی شورای اسلامی شهر شیراز درصدد محقق شدن آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برپایی شانزدهمین نمایشگاه کتاب در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی فارس با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین استاندار فارس و دیگر مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی حرکتی مثبت در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

 عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: ناشران آخرین کتاب‌های منتشرشده را با موضوعات علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، حقوقی، دانشگاهی، مذهبی، تاریخی و داستان‌های بلند و کوتاه و نیز ادبیات کودکان و نوجوانان در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند که در نخستین روز بازگشایی مورد استقبال مردم فرهنگ دوست قرار گرفت.

پاک‌فطرت بیان داشت: راه‌اندازی بانک شهر در محل دائمی نمایشگاه فرصت مناسبی برای تسهیل در ارائه خدمات بانکی و کاهش صف‌های طولانی  برای دوستداران کتاب  ونیز تقدیر از انتشارات نوید گویی از دیگر برنامه‌های جنبی و موفق این نمایشگاه است.

 وی استفاده نادرست از شبکه مجازی را عامل اصلی دوری جوانان و نوجوانان از فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی دانست و اضافه کرد: برای برون‌رفت از معضل فضاهای مجازی باید به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که در خدمت علم، دانش و جامعه قرار گیرد و نیز از کم شدن مدت مطالعه و کتاب گریزی در جامعه  جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار