ریاست محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد ، به این نکته دقت کند که در کنار نماز جمعه از واژه «وحدت آفرین» استفاده می شود پس اگر دوست دارد و مصر است که در بازیهای سیاسی وارد شود این جایگاه را ببوسد و کنار بگذارد.
کد خبر: ۵۳۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 10 December 2017
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته خبری تحت عنوان " نامه سرگشاده به استاندار! "منتشر شد که طی آن رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مطالبی را در خصوص احتمال انتخاب یکی از معاونین استاندار که گویا از طریق فضای مجازی متوجه شده است بیان کرد.

ضمن احترام به جایگاه نماز جمعه که یکی از ستون های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در تبیین مواضع است باید اشاره کرد که حفظ این جایگاه به همین عنوان و نه برای بهره برداری جناح‌ها و طیف‌های دکان گونه برخی سیاسیون ، از مهمترین وظایف سیاستگذاران آن است.
چند نکته ضروری است که حاج آقا پناهی باید قبل از انتشار نامه خود ، حساب و کتاب می کرد و به گونه‌ای چرتکه می انداخت که حساب سود و زیان چنین نامه‌ای را دقیق انجام می داد.
۱ - سیاست پر از پرتگاه است که با اشتباهات افراد این پرتگاه‌های ایجاد و باعث حذف و بدنامی شخص یا جناح می‌شود و با ورود به این عرصه باید آمادگی مواجهه شدن با چنین پرتگاه‌هایی را هم داشت. افرادی که در جایگاهی فراجناحی قرار دارند باید تلاش کنند وارد این عرصه نشوند چرا که هم خود و هم جایگاه را به مخاطره می اندازد.

۲_ در این نامه اشاره شده است که از فضای مجازی شنیدم که قرار است معاون استاندار انتخاب شود و به فلانی برسد یعنی اینکه در واقع نه مشورتی از وی خواسته شده و نه جایگاه وی به گونه‌ای است که اینگونه اصرار بر دخالت دارد بلکه اگر از وی مشورتی خواسته شد می‌تواند نظر خود را ارائه دهد و اینگونه شأن و جایگاه نماز جمعه را پایین آوردن خسارت است به نظام ، چراکه حاج آقا پناهی اعلام کرده است چند بار پیغام دادم و جوابی نشنیدم!

۳-ورود به بازی های سیاسی به گونه‌ای است که باید هزینه‌های سنگینی پرداخت ، خصوصاً آبرو و جایگاه ! به همین منظور آقای پناهی باید بر این نکته واقف باشد وی می‌تواند از آبروی خود مایه بگذارد اما حق ندارد از آبروی جایگاه فعلی خود این‌گونه ناشیانه خرج کند چراکه در این خصوص نظام هزینه می پردازد نه وی!

۴-دکتر هدایتخواه یکی از محبوب ترین و نخبه ترین چهره های فرهنگی کهگیلویه و بویر احمد بود و هست متاسفانه وارد کردن بی محابای وی به عرصه جناح‌بندی‌های مرسوم (دکانهای منفعت طلبی )باعث به حاشیه رفتن توانایی های اصلی وی شد چرا که نگارنده قبل از ورود وی به انتخابات گذشته مصاحبه‌ای انجام داد و ایشان صراحتاً اعلام کرد فکر می کنم در عرصه فرهنگی کار کنم موفق تر هستم اما پس از مدتی اعلام کاندیداتوری کرد و دلیل آن را اصرار مردم نامید! که کاملاً مشخص است افرادی مانند آقای پناهی مانع ادامه کار فرهنگی وی شدند و ایشان را وارد این پرتگاه نمودند ضمن این که جناح اصولگرایان کم‌کم همان بلایی بر سرشان آمد که اصلاح‌طلبان در دوره‌های گذشته طعم آن را چشیدند یعنی سرخوردگی مردم حامی خود.

۵-آقای پناهی چه اصراری دارد که دایره نظام را تنگ تر کند مگر همین دکتر نظری از جانبازان جنگ نیست ؟ضمن اینکه ایشان معصوم نیست و مطمئناً در انتخابات جانبداری کرده است ، هرچند کار اشتباهی است اما به هر جهت همین کار را فرمانداران اصولگرا هم انجام دادند ولی آن موقع از طرف افرادی با چنین جایگاهی اعتراضی نبود درثانی نظری بر فرض تخلف کرده و الان هم جناح وی بر سر کار است آقای پناهی چه اصراری دارد از افراد یک جناح رقیب بخواهید که فرد تأثیرگذار همان جناح را تخطئه کنند؟ پس شم سیاسی آقای پناهی کجاست ؟ این کار وی از دو حال خارج نیست یا اینکه دوست دارد از طرف جناح مخالف دیده شود و یا اینکه خدای ناکرده قصد نفاق انداختن در میان جناح رقیب که برادران دینی وی هستند را دارد که در هر دو صورت اشتباه است.

۶-ریاست محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به این نکته دقت کند که در کنار نماز جمعه از واژه «وحدت آفرین» استفاده می شود پس اگر دوست دارد و مصر است که در بازیهای سیاسی وارد شود این جایگاه را ببوسد و کنار بگذارد ضمن اینکه هر شخصی در این جایگاه قرار گیرد مطلقاً نباید از دایره منافع ملی ، اقتدار نظام ، تبلیغ وحدت و از همه مهمتر گسترده نمودن دایره نظام خارج شود.

۷-و در نهایت آقای پناهی انتظار این بود وقتی دیدید که چهره‌های منفعت‌طلب جناح اصلاحات اینگونه از استاندار نهیب (سهمی در کار نیست )را می شنوند کمی با خود فکر می‌کردید که وی به دنبال شایسته ها است پس باید کمی توجه به خرج می‌دادید و با خود می گفتید وقتی با زحمت کشان پیروزی روحانی اینگونه برخورد می‌کند با شما که علناً مخالف بودید چگونه برخورد خواهد کرد! مطمئناً اگر نبود جایگاه رفیعی که یدک می‌کشید نامه تندی از استاندار دریافت میکردید. آقای پناهی به نظر می‌رسد شما مرد سیاست نیستید پس انتظار این است،  هم مواظب حفظ جایگاه نماز جمعه باشید که از ارکان این نظام مقدس است و هم مواظب آینده ی جناح اصول گرایان باشید که وزنه های سنگینی از نخبگان نظام را در خود جای داده است!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار