رییس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: 6 هزار دانش آموز استثنایی در هفت گروه آسیب دیده همچون آسیب دیده شنوایی، بینایی، اختلالات رفتاری و یادگیری در تهران تحصیل می کنندو آلودگی هوا تاثیرات نامناسبی بر دانش آموزان استثنایی گذاشته است.
کد خبر: ۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰ 16 February 2015

به گزارش ایرنا وجیه الله پرویزی در جشنواره خیرین مدرسه ساز آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و آیین افتتاح اولین مرکز آب درمانی ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی درمجتمع آموزشی و توانبخشی توانخواهان افزود: از این تعداد حدود دو هزار دانش آموز به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران پذیرای دانش آموزان استثنایی درهفت گروه آسیب دیده شنوایی، بینایی، اختلالات رفتاری و اختلالات یادگیری کم توان ذهنی،معلول جسمی، حرکتی و چند معلولیتی است.

پرویزی با اشاره به اهمیت ایجاد فضای آموزشی برای دانش آموزان استثنایی بر حسب نوع معلولیت آنان افزود: دانش آموزان استثنایی، معلول جسمی حرکتی و اتیسم نیازهای ویژه دارند و نیازمند خدمات ویژه هستند که بر حسب معلولیت باید شرایط خاصی را برای آنان فراهم کنیم.

رییس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: سال 90 اولین دفتر مجمع خیران مدرسه ساز استثنایی شهر تهران تاسیس شد و با یاری خیران نیازهای دانش آموزان استثنایی شناسایی و برنامه ها و طرح های مختلفی برای آنان اجرا شد.

پرویزی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت پروژه شامل اولین گلخانه پلی کربنات در رشته های گل کاری و کشت گیاهان آپارتمانی در منطقه پنج، اولین مدرسه هیات امنایی استثنایی «کوهپایه» در منطقه 12، مدرسه هیات امنایی «سرور» در منطقه 11، مدرسه «صدرا» ویژه دانش آموزان با اختلالات یادگیری در منطقه یک با بودجه یک میلیارد و500 میلیون تومان و کانون فرهنگی هنری «سبحان» برای برگزاری برنامه ها و کلاس های فوق برنامه دانش آموزان استثنایی توسط خیران مدرسه ساز افتتاح شده است.

وی درباره راه اندازی اولین مرکز آب درمانی ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی در مجتمع آموزشی و توانبخشی توانخواهان گفت: این مرکز خیرساز با استفاده از استانداردهای روز احداث شده و با رویکرد توانبخشی سعی در کشف استعدادهای دانش آموزان استثنایی با اختلالات جسمی حرکتی دارد.

پرویزی ابرازامیدواری کرد که تا مدارس با کمک خیران برای دانش آموزان استثنایی مناسب سازی شده و تجهیزات نوینی برای آنان فراهم شود.

وی با اشاره به معضل آلودگی هوا در شهر تهران گفت: آلودگی هوا تاثیرات نامناسبی بر دانش آموزان استثنایی گذاشته و عملکرد آنان را دچار اختلال می کند که یکی از مدارس آموزش و پرورش استثنایی به دو سیستم ژنراتور و تهویه برای سالم سازی هوا تجهیز شده است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار