رئیس پلیس فتا البرز:
رئیس پلیس فتا البرز گفت: شمار تخلفات فضای مجازی در این استان به دلیل استفاده درست کاربران اندک است.
کد خبر: ۵۴۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 24 December 2017
به گزارش تابناک البرز، سرهنگ محمد اقبالی افزود: یکی از مباحث مهم در فضای مجازی خارج شدن پرداخت های مالی از حالت سنتی به الکترونیکی است.

وی ادامه داد: در این زمینه برنامه ای بین المللی طراحی شده به نام فیشینگ (در حال ماهیگیری)که در این برنامه هکرها قلاب برای صید کابران ناآشنا انداخته اند.

اقبالی گفت:بنابراین هکرها با برداشت غیرمجاز اقدامات مجرمانه خود را در پیش می گیرند.

وی اضافه کرد:امروز یکی از مشکلات عدم اطلاع 99درصد افراد جامعه از دانش خاص فضای مجازی است وباید به هنگام ورود اطلاعات به فضای مجازی دقت نظر کافی را داشت.

رئیس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد:برای پیشگیری از جرایم فضای مجازی باید فعالیت های بیشتری به اجرا بگذاریم.

وی اضافه کرد: قراردادن گوشی در اختیار دیگران و استفاده از ربات،جعل نماد تلگرام از روش های هک شدن تلگرام به شمار می رود.

اقبالی ادامه داد: باید مراقب بود به هیچ وجه به پیام هایی که شماره تلفن و کد پنج رقمی را درخواست دارند پاسخی نداد.

وی یادآورشد:برای مدیریت اطلاعات هم باید از ذخیره اطلاعات شخصی و محرمانه بر روی یارانه هایی که با آنها مستقیما به اینترنت وصل می شودخودداری شود.

وی افزود:مراجعه به نمایندگی های مجاز تعمیر رایانه و ذخیره نکردن اطلاعات خصوصی ازجمله حساب بانکی بر روی یارانه از دیگر موضوعات مهم در این زمینه به شمار می رود.

وی تاکید کرد:همچنین باید از باز کردن ایمیل ها،تصاویر و فایل هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند خودداری شود و تاحد امکان پوشه های حاوی اطلاعات را رمز گذاری کرد.

اقبالی در ادامه به بحث اسکیمرها پرداخت و افزود:اسکیمرها قطعه سخت افزاری برای کپی کردن اطلاعات کارت های بانکی هستند از چند سال گذشته وارد ایران شده اند.

وی ادامه داد:در این روش سارقان با نصب اسکیمر و دوربین روی دستگاه خود پرداز بانک ها رمز عبور و تمام اطلاعات و تمام اطلاعات کارت بانکی که وارد دستگاه می شود را کپی می کنند و سپس با کپی آن روی یک کارت خام بدون اطلاع افراد حساب بانکی را خالی می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار