محمدجواد فرجام دانشجوی معماری دانشگاه یزد با همکاری همکلاسی‌های خود بزرگترین سازه کنسروی جهان را اجرا کرد و رکورد گینس را شکست.
کد خبر: ۵۴۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 25 December 2017
تابناک فارس به نقل از هورگان:وی در مورد این طرح گفت: این پروژه برای شکستن رکورد جهانی گینس طراحی شد و از یک سال پیش بر روی آن کار کردیم و مکاتبات بین‌المللی و تمام اقدامات لازم، از آن زمان شروع شد که خوشبختانه امسال توانستیم این سازه بزرگ کنسروی را اجرا کنیم.

فرجام ادامه داد: ٣٥٠,٠٠٠ قوطی کنسرو در این سازه ساخته شده و تعداد افراد سازنده آن ٦٠ نفر می‌باشند که در ٢٤ ساعت و نیم و بدون وقفه ساخته شد.


وی در مورد جزئیات طرح گفت: این طرح به عرض ١٥ متر و طول ٢٥ متر می‌باشد.


در بالای این سازه از سه شکل به عنوان ترمه استفاده شده که نماد شهر یزد می‌باشد و در پایین ترمه‌ها از گنبد و گلدسته  یزد استفاده گردیده است.


در پایین این گنبد و گلدسته نقشه ایران با وسعت زیاد اجرا شده و وسط این نقشه که همان شهر یزد است یک گنبد به ارتفاع چهارمتر و در کنار آن دو بادگیر که یکی به شکل فرو ریخته و دیگری به شکل سالم اجرا شده است که ارتفاع آنها هم حدوداً چهار متر می‌باشد.


در روی نقشه ایران استان کرمانشاه طراحی شده که به دلیل زلزله‌ اخیر رنگ آن مشکی است.


این دانشجوی نی‌ریز ادامه داد: این پروژه در دانشگاه فنی یزد و با کمک اساتید بزرگوار دکتر کاظم یاوری‌نسب و مهندس جابر کوپایی‌زاده به مرحله اجرا درآمد که جا دارد از زحمات آنها تشکر کنم.


البته در محل اجرای پروژه هم دوربین‌های خود گینس وجود داشت که به صورت آنلاین اجرای پروژه را نظارت می‌کردند.


گفتنی است رکورد قبلی بزرگترین سازه کنسروی جهان از نظر ارتفاع دست کشور تایلند با ارتفاع ٣,٤٧ متر بود و ما توانستیم به ٤ متر برسانیم و این رکورد را بشکنیم.


رکورد استفاده از تعداد کنسرو دست کشور چین با تعداد ٢٧٠,٠٠٠ قوطی کنسرو بود که ما آن را به ٣٥٠.٠٠٠ قوطی کنسرو رساندیم و رکورد را شکستیم.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار