ویژه های هفته سواد آموزی
یکی از برنامه های جالب هفته سوادآموزی ، برپایی نمایشگاهی از دست ساخته ها و نتایج فعالیتهای بومی –محلی سوادآموزان در قالب نمایشگاه منشور سواد در منطقه بله زار از توابع یاسوج بود که توسط یکی از مربیان آموزش دهنده برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷ 27 December 2017

امروز 7 دی ماه مصادف با روز سوادآموزی بود و البته چندروزی است که حوزه ی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش در تکاپوی زیاد با اجرای برنامه های مختلف سعی در نشان دان تحرک جدی در این معونت وزیر مجموعه های آن است.
حمدالله خواهش نیک که چند ماهی است به عنوان معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش منصوب شده است ، سعی نموده است مهمترین برنامه های این حوزه را در معرض دید مردمی قرار داده و در این زمینه اطلاع رسانی های خوبی هم انجام گرفته است.
اطلاعات و آمار سواداموزی در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مدیر کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:حجم ابلاغی امسال4هزار و600نفر بود که دوره سوادآموزی99درصد-دوره تحکیم وانتقال 100درصد زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

هادی زارع پور در روز سوادآموزی گفت:همچنین 4مرکز یادگیری محلی در استان فعال شده و3مرکز از جمله نخستین مرکز یادگیری محلی سیار کشور در استان راه اندازی شد.

وی گفت:74حلقه با740نفر در طرح آموزشی حلقه های کتاب وکتابخوانی نام نویسی کرده اند که درصد عملکرد استان بیش از100درصد است.

از یک نمایشگاه ویژه که شما را به گذشته می برد تا پاداشی ویژه در حوزه سوادآموزی + تصاویر

 

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت:در طرح خواندن با خانواده 700نفر ،در دوره سوادآموزی و500نفر در دوره انتقال که 100درصد حجم ابلاغی این طرح به استان است زیر پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نرخ باسوادی استان 92و7دهم درصد در جمعیت 10تا49سال است گفت:براساس سرشماری سال95تعداد 34هزار و106نفر در استان بی سوادند که 24هزار و901نفر زنان هستند.

زارع پور گفت:گچساران با96و6دهم بیشترین باسوادی وکهگیلویه با88و2دهم کمترین میزان باسوادی در استان راداراست.

وی همچنین گفت:میزان باسوادی در سال90به میزان 90و4دهم درصد بود که 2و3دهم درصد افزایش دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت:امسال تمامی آموزش دهندگان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند و9مؤسسه وتشکل مردم نهاد در امر سوادآموزی مشارکت دارند.

پاداشی ویژه برای کسانی که با سواد می شوند

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم در این برنامه گفت:یونسکو صاحبان سواد عاطفی-ارتباطی-اقتصادی-رسانه-سوادآموزش وپرورش وسواد رایانه را در جهان باسواد معرفی کرده وضرورت دارد برای رسیدن به سواد مورد نظر یونسکو در بخشهای مختلفی تلاش شود.

سیدحمدالله خواهش نیک گفت:راه اندازی مراکز یادگیری محلی وارایه حدود40نوع مهارت در این مراکز فرصتی برای کسب برخی از این سوادهاست.

از یک نمایشگاه ویژه که شما را به گذشته می برد تا پاداشی ویژه در حوزه سوادآموزی + تصاویر

 

وی همچنین به پرداخت پاداش 144هزار تومانی برای افرادی که باسواد می شوند اشاره کرد وگفت:کسانی که در سال94باسواد شده وپاداش خود رادریافت نکرده اند به واحدهای نهضت سوادآموزی آموزش وپرورش شهرستانها ومناطق مراجعه وشماره حساب بانکی وکد ملی ارایه تا برای آنان پرداخت شود.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش ساتان گفت:امسال تمامی آموزش دهندگان سوادآموزی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی گفت:آموزش دهندگانی می توانند با سوادآموزی همکاری کنند که اسامی آنها در سامانه وجود داشته ودر آزمون توانمندسازی نیز پذیرفته شده باشند.

یک نمایشگاه ویژه که شما را به گذشته می برد

یکی از برنامه های جالب هفته سوادآموزی ، برپایی نمایشگاهی از دست ساخته ها و نتایج فعالیتهای بومی –محلی سوادآموزان در قالب نمایشگاه منشور سواد در منطقه بله زار از توابع یاسوج بود که توسط یکی از مربیان آموزش دهنده برگزار شد.

کلثوم سجادی مربی آموزش دهنده دورههای سوادآموزی وبرپاکننده این نمایشگاه گفت:این نمایشگاه در3بخش گیاهان دارویی-صنایع دستی وغذاهای محلی برپا شد.

وی گفت:گیاهان دارویی توسط زنان روستایی حاضر در کلاس تهیه و با نام وکاربرد محلی معرفی شده است.

وی گفت:انواع غذاهای محلی شامل آش کارده-آش دوغ-نان برکو-نان بلوط-شله ماش توسط سوادآموزان تهیه وبه معرض نمایش گذاشته شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از این نمایشگاه هم گفت:این نمایشگاه نخستین نمایشگاه دست ساخته های سوادآموزان در استان است که با نام منشور سواد برپا وبیانگرآموخته های مهارتی سوادآموزان می باشد.

هادی زارع پور گفت:از جلوه های ویژه این نمایشگاه برپایی آن در فضای کلاس درس این آموزش دهنده است.

از یک نمایشگاه ویژه که شما را به گذشته می برد تا پاداشی ویژه در حوزه سوادآموزی + تصاویر

 

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت:بیش از 200 اثر در این نمایشگاه که با محوریت بومی-محلی برپا شده وجود دارد.

سیدحمدالله خواهش نیک گفت:این نمایشگاه تا3هفته آینده در کلاس درس خانم سجادی در منطقه بله زار یاسوج برپاست.

سیدنظام مرادی سرپرست آموزش وپرورش بویراحمد هم گفت: در طول سال نیز برخی آثار سواداموزان جمع آوری وبرای استمرار این نمایشگاه در فواصل زمانی در آینده استفاده خواهد شد.

طالب راشدی رئیس سوادآموزی آموزش وپرورش بویراحمدهم گفت:علاوه بر سوادآموزان وآموزش دهنده برخی اهالی محله نیز از این نمایشگاه دیدن می کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار