تابناک چهارمحال وبختیاری- بخشدار مرکزی لردگان از احداث و تکمیل یک باب مدرسه 2 کلاسه روستای نساء کوه پشت کوه میلاس شهرستان لردگان در کمتر از 2 ماه خبر داد.
کد خبر: ۵۴۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 30 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علی فتاحی اظها کرد: پنج دانش آموز پسر و دختر مقطع ابتدایی و متوسطه اول در چهار ماه نخست سال تحصیلی جاری هر روز برای حضور در کلاس درس در روستای 'انجو قلعه خرسان' مجبور به استفاده از طناب کشنده از عرض رودخانه بودند که مشکل آنها با احداث این مدرسه رفع شد.
وی از شروع احداث جاده دسترسی به روستای نساء کوه درآن سوی رودخانه 'خرسان' به طول سه کیلومتر از ماه گذشته خبر داد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، امکان عبور خودروی سبک از جاده آسفالته مرز استان کهگیلویه و بویراحمد به چهارمحال و بختیاری تا 'پل شهید نجبندی' مجاور روستای نساء کوه تا قبل از جشن دهه فجر انقلاب اسلامی امسال ممکن خواهد شد.
بخشدار مرکزی لردگان از طراحی و ترسیم برق رسانی به روستای نساء کوه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: نصب تیر برق این روستا در کمترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفته است.
فتاحی، مهاجرت بخش عمده ای از جمعیت روستای 20 خانوار نساء کوه به دیگر مناطق روستایی و شهری استان در چند سال گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: در صورت ایجاد جاده و برق و آب شرب سالم در منطقه مسکونی، امکان بازگشت جمعیت به این روستا فراهم خواهد شد.
شهرستان لردگان در 160 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار