مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم از برگزاری رزمایش مقابله با حملات سایبری در آینده نزدیک در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۳ 09 January 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی متقیان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مصوبه‌ای که مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه‌ای که ریاست جمهوری داشتند رئیس سازمان پدافند غیرعامل در شورای عالی سلامت، شورای عالی شهرسازی، شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و همچنین شورای عالی فضای مجازی عضو شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل گفت: دستگاه‌های استان باید با رویکرد جدید و پیشگیرانه به این حوزه‌ها بپردازند حوزه‌های نان، بهداشت، سلامت و نظم اجتماعی، پناهگاه و اسکان موقت و فعال‌سازی ساختار پدافند باید مورد توجه مدیران استان قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: استان قم از 11 کارگروه پدافند غیرعامل و سه قرارگاه تشکیل‌شده است که این قرارگاه‌ها در قالب قرارگاه زیستی، سایبری و قرارگاه پرتویی و هسته‌ای فعال هستند.

متقیان با بیان اینکه کارگروه‌ها ترازشان از لحاظ عملکردی بالا و پایین است، افزود: در کنار حوزه بهداشت و درمان در قالب قرارگاه پرتویی برای نخستین بار دوره‌های آموزشی در حوزه پرتو را داشتیم، و خوشبختانه این دوره‌های آموزشی در هلال‌احمر، بهداشت و اورژانس برگزار شد.

وی بیان کرد: در رزمایش پرتویی انجام‌شده سه استان مرکزی، قم و اصفهان درگیر بودند سه روز این رزمایش به طول انجامید و رزمایش‌ها در حوزه تخصصی انجام گرفت اما یکی از کارگروه‌های ما علوم پزشکی است که در این زمینه فعال نیست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با بیان اینکه الزامات پدافند در طرح آمایش استان به‌ هیچ‌وجه دیده نشده است و نیازمند بازنگری در این زمینه هستیم، اظهار داشت: ایجاد هماهنگی میان پدافند غیرعامل با مدیریت بحران است که باید موضوعات بیشتر پیگیری شود.

متقیان با تأکید بر اینکه ساختار و شکل شهر قم به لحاظ کالبدی دارای مشکلات بسیاری است، افزود: برای تهدید طبیعی مانند زلزله باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و اقدامات پیشگیرانه باید قبل از وقوع حادثه انجام گیرد.

وی با تأکید بر ارتقاء آستانه مقاومت مردم افزود: در حوزه پدافند غیرعامل خوب کار نکردیم این حوزه ماهیت نظامی ندارد و 99 درصد مسائل پدافند غیرعامل مسائلی است که در دولت انجام می‌شود اگر زلزله بیاید مدیریت بحران درگیر می‌شود و اگر موضوعات پدافند در حوزه‌های مختلف مد نظر قرار نگیرد در مواقع بحرانی با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به اهمیت موضوع آموزش گفت: دومین دوره آموزش پدافند با موضوع ساییری در قم برگزار می‌شود، سیاست استان این است که تمام هزینه‌ها از استان تأمین شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار