تابناک کهگیلویه وبویراحمد
پیرمرد با پسرش دونه به دونه تقسیم می کردند وپیرمرد می گفت یکی مال من یکی مال تو وگاهی سر پسر کلاه می گذاشت می گفت:
کد خبر: ۵۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 30 June 2015
سالها یک آگهی بازرگانی بود که داشت تبلیغ پفک یاچیپس می کرد وپیرمرد با پسرش دونه به دونه تقسیم می کردند وپیرمرد می گفت یکی مال من یکی مال تو وگاهی سر پسر کلاه می گذاشت می گفت:یکی مال من دوباره می گفت یکی مال من! حال حکایت سریال مصاحبه های آقای بزرگواری با عصر دناست .نکته جالب این قسمت که بسیار هم تاسف برانگیز است بخشیست که این نماینده از چگونگی نشست نمایندگان استان وتقسیم پست های مدیریتی می باشد.
در قسمتی از مصاحبه می خوانیم:
عصر دنا: اگر موافق باشید  از حوزه عمرانی خارج شویم؛ بحثی در مورد انتصاب مدیران وجود دارد؛نظر شما در مورد انتصاب مدیران و تقسیم آنها بین نمایندگان چه در دور قبل چه در این دور توضیح دهید.
- یکی از کارهایی که ما باید بکنیم تا نمایندگی نهادینه شود باید پست ها را از نمایندگان بگیریم.
*اگر بگیرند که رای نمی آورند.
- برای نهادینه شدن باید این کار صورت گیرد.پست دادن معایب زیادی دارد.
*محاسن زیادی هم دارد.
-بله(با خنده) در دور قبل دولت اصولگرا بود و نمایندگان هم اصولگرا و هماهنگ بودند. درست است سهم آقای هدایت خواه بیشتر بود ولی ما هم تلاش کردیم. از بهمئی 15 نفر مدیرکل و معاون مدیرکل گذاشتیم.
*ببخشید آقای بزرگواری ما اول می خواهیم بدانیم چینش نیروها بین نمایندگان چگونه بود؟
-ما با هم هماهنگ بودیم.
*یعنی نشستید و تقسیم کردید؟
-با هم نشستیم و هماهنگی کردیم.
*مکتوبه ای بین شما نوشته شد؟
- نه. ما بر اساس اصل صداقت پیش می رفتیم.
 *نمی گفتید این اداره سهم فلان نماینده ؟
- گاهی بحث هایی هم می شد. گاهی روی یک گزینه به نتیجه واحد می رسیدیم گاهی هم مخالفت هایی می شد.گاهی سه گزینه را از سه حوزه انتخابیه مطرح می کردیم و هرکدام را که آقای استاندار می پذیرفتند حمایت می کردیم.
*پس قضیه آن لیستی که آقای نوذری استاندار وقت استان مطرح نمودند چی بود؟
- همین لیست بود. ما به ایشان گفتیم اینها پیشنهاد های ما هستند و اختیار را به ایشان دادیم که از بین گزینه ها انتخاب کنند و ایشان خوب عمل کردند و از حوزه انتخابیه من نیروهای خوبی بکار گرفته شد.
*در این دور چی؟
- در این دور من اگر کسی را معرفی کنم باید اصولگرا باشد. ولی سعی می کنم از بچه های اصلاحات را معرفی کنم که مقبول دولت هم باشد.
*****
دراین قسمت مصاحبه چیزی که مشخص است:
اولا دخالت صریح نمایندگان در انتخاب مدیران واینجا مشخص است که نماینده چه کسی را معرفی خواهد کرد! شما فکر کنید دو گزینه یکی شایسته مدیریت ومخالف نماینده ودیگری نالایق وهمسو با نماینده؟
ثانیا با این وضعیت مشخص است که نماینده در مجلس ضعیف عمل خواهد کرد چون ایشان اکثر اوقاتش صرف چانه زنی وجر وبحث برای سهمش در استان برای انتخابات بعدیست .

واما نکته های جالبی در ادامه مصاحبه است که با هم می خوانیم
عصر دنا:*آقای تاج گردون در مصاحبه خود با مهروند گفتند که من و دو نماینده دیگر استان با هم نشستیم و گفتیم یک تعداد مدیرکل اصلی داریم و یک تعداد مدیرکل فرعی و از این تعداد یک مقدار آقای بزرگواری و یک مقدار آقای زارع معرفی کنند و خودش هم نصف شما نیرو معرفی کند و ما طبق این چهارچوب قرار بود پیش بریم که دوستان این را نپذیرفتند و بازی به هم خورد و اسمی از نماینده بر هم زننده این معادله هم نیاورد. شما بفرمایید چهارچوب کاری این دور چگونه بوده است.
- باید واقعیت ها را بگوییم. ما فقط یک نشست درونی بین خودمان داشتیم در همین اتاق من . گفتیم طبق روال ادوار بشینیم و رئیس مجمع نمایندگان استان را مشخص کنیم. در آن جلسه به آقایان زارع و تاج گردون گفتم در دور قبل قرار شد ما رای گیری کنیم ولی بعد گفتیم چون آقای هدایت خواه یک دور بیشتر از ما در مجلس بوده است رئیس باشد و حالا تصمیم باشما.
آقای تاج گردون چیزی نگفت و آقای زارع گفت قرعه کشی کنیم.قرعه کشی شد،از قرعه انجام گرفته سال اول آقای زارع ،سال دوم بنده و سال سوم آقای تاج گردون در آمد و گفتیم در رابطه با سال چهارم هم همان سال تصمیم می گیریم.خلاصه بعد از آن جلسه آقای زارع نه جلسه ای گرفت،نه هماهنگی انجام داد بالاخره ایشان رئیس مجمع بود.
در دوره قبل من و آقای هدایت خواه و آقای حسینی و استاندار هرکجا می خواستیم برویم دسته جمعی می رفتیم و برای استان کمک می گرفتیم.
*الان همه دسته جمعی می ورید؟
- نه. الان هرکس برای خودش تلاش می کند.
من زیاد دنبال تغییر نیرو نیستم. اگر پیش هر وزیری رفتم می گویم نظر سه نماینده را بگیرد برای انتخاب مدیر. آقای زارع تک روی هایی دارد (باخنده) اما  آقای تاج گردون اصلا دنبال اینکه برود و بگوید کی را بگذارید و کی را نگذارید نیست. اصلا در شان ایشان همچنین موضوعی نیست.آنها به آقای تاج گردون زنگ می زنند و نظرش را جویا می شوند.مثلا در بعضی جاها نظر من و تاجگردون به هم نزدیک تر است و یا بعضی جاها هم به آقای زارع نزدیک تر است.
*یعنی نظر شما به آقای تاج گردون نزدیک تر است؟
- ( با خنده )، آقای زارع باید نظر ما را هم در نظر بگیرد نه اینکه فقط نظر خودش را دنبال کند.مثلا دانشگاه دولتی یاسوج مطعلق به استان است و فقط به یاسوج تعلق ندارد. آقای رمضانی را گذاشت و مجددا بدون اینکه نظر مار را بخواهد رفت و آقای رحیمی را به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان معرفی کرد.
من چندی قبل خدمت رئیس پیام نور کشور رسیدم و گفت آقای زارع خودش را به عنوان رئیس مجمع نمایندگان معرفی کرده است.خوب من چکار کنم.
*الان سال چهارم است،رئیس مجمع  نمایندگان استان کیست؟
- اصلا مجمع رئیس ندارد(با خنده)
*برای این دور تقسیم نیرو های استانی چگونه بود. این داستانی که آقای تاج گردون گفت را قبول دارید؟
- اگر من یک نیرویی را برای ارشاد معرفی کردم آقای تاج گردون مخالفت نکرد با وجودی که ایشان خودش گزینه داشت. یا آقای تقوی را برای ثبت احوال معرفی کردم و ایشان مخالفت نکرد و همراهی کرد.
*حرف شماها در انتصاب مدیران استانی حجت است یا حرف استاندار؟
- نزد وزرا حرف استاندار حجت است.
*نزد استاندار حرف چه کسی حجت است؟
- این را باید از خود استاندار پرسید.وزرا می گویند نظر استاندار برای ما نظر نهایی است.
*آیا استاندار با شما مشورت می کند؟
- در شهرستان و استان برای انتصاب مدیران مشورت می گیرد.
*استاندارهم که منصوب شده شماست.
- بله. به دلیل اینکه استاندار از حوزه کهگیلویه است دهان ما بسته شده است. در آموزش و پرورش من آقای زهرایی و قبادی را پیشنهاد دادم که قبادی معاون شد یا در جهاد و کشاورزی نیروهای من را تغییر نداد.
*یعنی مدیران در انتصابات با شما هناهنگ هستند؟
- بله مدیران با ما هماهنگ هستند.
* یعنی الان آقای قبادی اصلاح طلب را شما نماینده اصولگرا معرفی کردید و نیروی شماست ؟
- ( با خنده ) بله ، دولت نیروهای اصلاح طلب را می پذیرد و من از دوستان اصلاح طلب منطقه ام نیرو استانی معرفی کردم . آقای قبادی از دوستان است .
*در شهرستان چی؟
- خیلی از نیروهایی که از اول گذاشتم ماندند. من در همان دور اول یک شعار دادم و گفتم ساختار حزبی و قومیت را می شکنم و شایسته سالاری را در نظر گرفتم. در همان دور اول فرماندار آقای انصاری و آقای رئیس دانشگاه آقای فیاض بخش طیبی بود و من قومیتی رفتار نکردم.
*الان از انتصاب فرمانداران حوزه انتخابیه خود رضایت دارید؟
- با گرایش من نیستند و مردم از عملکردشان ناراضی هستند.
*از گرایش شما نیستند یعنی چی؟ مگر فرماندار بهمئی از نیروهای ستاد آقای جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری نبود؟
- من از آقای ولایتی حمایت می کردم.من با فرمانداران تنشی ندارم. فرماندار لنده را من خودم پیشنهاد دادم. ایشان اصلاح طلب طرفدار لاهوتی بود.
*از همان لاهوتی هایی بود که به شما رای دادند؟
- بله
*فرماندار چرام چی؟
- فرماندار چرام را من معرفی نکردم. خودشان ایشان را منصوب کردند.
*عملکردش چطور است؟
- عملکردش را باید به قضاوت مردم گذاشت.
*آیا شما به عنوان نماینده رضایت دارید؟
- من گاهی وقت ها گفتم فلان شخص را فلان جا نگذارید ولی اگر گذاشتند دوست ندارم عزلش کنند. چون دوست ندارم با آبروی افراد بازی شود.
*کاری به برداشتن و گذاشتن نداریم. آیا از عملکرد فرماندار چرام رضایت دارید یا خیر؟
- وقتی فرماندار با من هماهنگ بود می رفتیم در روستاها و مشکلات مردم را برطرف می کردیم.
*مردم می گویند فرمانداران با شما هماهنگ هستند؟
- نه. ببینید در دور قبل آقای امامی فرماندار چرام بود و برنامه می گذاشتند برای من می رفتیم در روستا هها و مشکلات مردم را برطرف می کردیم . در دهدشت هم آقای انصاری فرماندار وقت نیز این کار را می کردند.ولی الان این فرمانداران هیچ ارتباطی در این زمینه با من ندارند.
*رضایت شما از فرمانداران حوزه انتخابیه تا چه میزان است؟
- رضایت نسبی داریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار