هر چند برخی افراد شهر چرام به شدت بر این موضوع تاکید دارند که فرماندار باید از شهر چرام باشد اما موافقان وی هم این گزینه را اهل شهرستان چرام و منطقه محروم سواری می دانند و معتقدند که این ایراد بی معناست.
کد خبر: ۵۵۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 20 January 2018

مدتی است که آش تغییر و تحولات در حوزه ی استانداری کمی شور شده و بر عکس گفته های اولیه استاندار جدید در زمینه عدم تاثیرپذیری از مباحث قومیتی و سیاسی صرف ، اتفاقا شائبه های قومیتی و تاثیرپذیری احمدی از نمایندگان و برخی سیاسیون پررنگ شده و یا اینکه پررنگ نشان داده می شود. اینکه انتخاب های به شدت شائبه قومیتی استاندار عمدی یا سهوی است جای بحث مفصلی است که باید توسط کارشناسان تحلیل شود اما برخی انتخاب نکردن های استاندار هم کار را به جاهای باریک کشانده است و با وجود شبکه های اجتماعی هر لحظه بر جدل های فضای مجازی بیشتر می افزاید و این نگرانی وجود دارد که عدم توجه استاندار به موضوع شبکه های مجازی کمی وضعیت استان را از این وضعیت بدتر نماید.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از انتخاب نکردن های استاندار مربوط به فرمانداری شهرستان چرام ، شهری که به آبادی چهل کدخدا معروف است(از بابت عدم هماهنگی در تصمیم گیری) که با وجود داریوش پاداش به عنوان سرپرست فعلی فرمانداری این شهرستان اما گویا وی نتوانسته است خود را به استاندار جدید ثابت کند و یا اینکه بنابر گفته های فعالان شبکه های اجتماعی ، مسولان نخواسته اند که وی را بر این پست نگه بدارند تا بتوانند زد و بندهای پشت پرده خود را سر و سامان دهند!
به هر جهت چند روزی است به مدد همین شبکه های اجتماعی ، گزینه ی جدیدی برای فرمانداری چرام معرفی شده است که حساسیت هایی را بوجود آورده است چرا که بنابر برخی شایعات شخصی که قرار است فرماندار چرام شود ، هم فامیل و از بستگان فرماندار قبلی چرام است که گویا مردم چرام دلخوشی از وی ندارند و البته از همه مهمتر نوع کناره گیری وی خود داستانی عجیب بود!
از طرف دیگر آنچه تاکنون پس از معرفی غیر رسمی و در شبکه های اجتماعی ، فرماندار جدید مطرح است نشان از روزهای سختی برای وی در چرام است . هر چند برخی افراد شهر چرام به شدت بر این موضوع تاکید دارند که فرماندار باید از شهر چرام باشد اما موافقان وی هم این گزینه را اهل شهرستان چرام و منطقه محروم سواری می دانند و معتقدند که این ایراد بی معناست.
مخالفان گزینه احتمالی فرمانداری چرام معتقدند که آزمودن شخصی که از فامیل (پسرعمو) فرماندار قبل با آن کارنامه ضعیف است به عنوان فرماندار جدید ، کمی شک برانگیز و غیر کارشناسانه است و باید در این خصوص استاندار جانب احتیاط را رعایت کند و بی گدار وارد آبادی چهل کدخدای شهرستان چرام نشود!
اما نکته جالب دیگری که این روزها از حسنات گزینه جدید عنوان می شود این است که وی هم مورد قبول محمود منطقیان است و هم مقبولیت قادر لاهوتی دو تن از سران اصلاحات را دارد! گویا برخی مهمترین شاخصه وی را این تایید می دانند که البته همین موضوع هم خود مایه ی تنش هایی در فضای مجازی شده است و برخی اصلاح طلبان شهرستان چرام معتقدند که شکست های پی در پی اصلاحات در کهگیلویه از ناحیه ی خودخواهی های(بنابر تحلیل های رسانه ای ، نخبگان و فضای مجازی) این دو نفر است و عده ای دیگر هم بر این عقیده اند که اگر بنا بر در نظر گرفتن رای لیدرهای اصلاحات است چرا از لیدرهای شهرستان چرام نظرخواهی نمی شود و از لیدرهای شهرستان کهگیلویه کسب تکلیف می شود!؟
از طرفی یک موضوع هم در چند دوره ی اخیر به شدت عجیب به نظر می رسد و آن هم انتخاب گزینه هایی برای فرمانداری شهرستان چرام است که از همان روزهای اول ردای فرمانداری برای آن ها گشاد به نظر می رسد و اتفاقا پس از طی دوره ثابت می شود که این ردا به شدت برای این افراد گشاد بوده است! اما باز هم تکرار می شود ! و برخی معتقدند که تعدادی از شهرستان ها سیستماتیک به عنوان محل آزمون و خطای گزینه های استانداران تبدیل شده اند.
البته در این بین موضع نماینده  کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی چندان مشخص نیست و برخی معتقدند که عدل هاشمی خود را به منطقیان بر سر حمایت از خود در انتخابات،بدهکار می داند و موضوعات سیاسی را کلا به وی سپرده است و چندان دخالتی نمی کند!
به هر جهت آنچه تاکنون از موضوع انتخاب فرمانداری چرام مشخص است این است که مخالفان گزینه معرفی شده بر سر نپذیرفتن به شدت مصر هستند که در صورت انتصاب وی ، روزهای سخت و پر مشقتی را در آبادی چهل کدخدا خواهد داشت و فکر کردن به سرانجام فرماندار قبلی را برای وی تجویز می کنند. و از همه مهمتر از هم اکنون استاندار باید آمادگی کامل برای مواجه شدن با مشکلات احتمالی را داشته باشد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
الغچینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بعنی واقعا چروم اینقد ذلیل شده که دوتا پیرمرد دهدشتی بخوان دربارش تصمیم بگیرن...بنظرم از بی کفایتی لیدزهای چرامی حلقه بگوش هست که چرام محل ازمون و خطاای همیشگی استان شده...افرادی مثل داریوش پاداش و مسعود قبادی و ....دیگر جوانان نخبه چرام بهترین گزینه ها هستن برای چرام ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
همون پاداش نباشه بهتره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
درست نوشتید، د ود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
وجدانا جر و بحث فضای مجازی سر فرمانداری وروم دیوونمون کرده
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بهتراز پاداش برای چرام نیست چون سردی گرمی چرام را کشیده
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بچه چرام پاداش یا قبادی فرقی ندارد ولی زیلایی هرگز
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
اگه بهترین فرماندار جهان را فرماندار چرام کنند بازهم چرامی ها معترضند و حاشیه سازند . بطور کلی فرهنگ چرام حاشیه سازی و حرف و حدیث زیاد دارد تا وقتی که مردم چرام این فرهنگ تخریب خود را اصلاح نکنند هرگز چرام پیشرفت نمیکند با چنین شرایطی بهترین گزینه انتخاب یک فرماندار کاملا غیره بومی است زیرا مردم چرام غریبه را دوستدار چرام و خودی را دشمن میشمارند . این موضوع را تاریخ 50 سال اخیر چرام اثبات میکند . چرام بزرگترین شهر استان بوده در ابتدای استان شدن کهگیلویه وبویراحمد اما هیچ پیشرفتی نسبت به پتانسیلهای خود را نداشته .
چرامی ها حرف و حدیث پشت سرهم حرف زدن و زیراب دیگری خصوصا خودیهاتون زدن را دیگه ول کنید این مباحث هستن که نمیزاره شهرستان چرام بجایی برسه...
چمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
سلام
باور کنید فقط یه زیلایی میتونه در چرام مستقل باشه.
وبیشترمردم عادی هم همین را میخواهند.پس گزینه ما چرامی ها فقط یه زیلایی میتونه باشه.این قبادی وپاداش و......ول کنید.
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
نگرانم از آینده شهرم چرامی آباد با فرزند چرامی هرکه باشد ما راضی هستیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار