کد خبر: ۵۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 30 June 2015
رییس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان البرز گفت: دفترنمایندگی جامعه نیکوکاری ابرار با هدف گسترش فعالیت های نیکوکاری وارایه بورسیه تحصیلی به دانشجویان و تامین هزینه تحصیل دانش آموزان با استعداد و نیازمند توسط فعالان اقتصادی این استان راه اندازی شد.
رحیم بنا مولایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی همیشه در اقدامات خیر خواهانه نقش ممتازی داشته اند، افزود: برای بخش خصوصی ناخوشایند است که جوانان و کودکان جامعه به خاطر فقر مالی نتوانند به تحصیل ادامه دهند.
وی خاطرنشان کرد: شناسایی دانش آموزان و دانشجویان نخبه و با استعداد استان که نیازمند حمایت مالی هستند از اهداف جامعه نیکوکاری ابرار است.
وی تاکید کرد: تعامل و همکاری موسسات خیریه برای هماهنگی و سازماندهی یک ضرورت است و باید از امکانات و منابع موجود برای کمک به نیازمندان استان استفاده بهینه کرد .
بنا مولایی خواستار این شد که فعالان اقتصادی و مسوولان استانی با همکاری و همت هرچه بیشتر، موسسه نیکوکاری ابرار را یاری کنند تا بتوان افراد نیازمند را شناسایی و در زمینه محرومیت زدایی گام های موثر برداشت.
*** فعالا ن اقتصادی پیشتاز در کارهای عام المنفعه
علی اصغر خامنوی مدیرعامل موسسه نیکوکاری ابرار نیز دوشنبه شب در نشستی با تاکید بر اینکه کار خیر و خیرخواهی در فطرت همه انسان ها است، اظهار کرد: فعالان اقتصادی نیز در کارهای خیر پیشتاز بوده و هستند.
وی افزود: جامعه نیکوکاری ابرار سازمانی غیر دولتی، غیر سیاسی و مردم نهاد وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران است که در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی فعالیت می کند.
خامنوی ماموریت جامعه نیکوکاری ابرار را تکریم و ارتقا فرهنگ نیکوکاری در جامعه، پاسداری از حریم منزلت اجتماعی فعالان بخش خصوصی، کمک به رشد فعالیت های خیرخواهانه و مساعدت موسسات خیریه در انجام امور خیر برشمرد.
مدیرعامل موسسه نیکوکاری ابرار اولویت کاری این موسسه را توانمندسازی تحصیلی و توانمندسازی افراد محروم در زمینه اشتغال دانست.
وی بیان کرد: در خصوص حمایت تحصیلی به صورت منسجم کارخود را شروع کرده که با اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان نیز توجه خاصی می شود.
مدیرعامل موسسه نیکوکاری ابرار از دستگاه های موثر استان البرزخواست تا با همکاری و همراهی، اقشار مورد نیاز را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند و گفت: جایگاه موسسه نیکوکاری ابرار در اتاق بازرگانی البرزخواهد بود و با همکاری اتاق و سازمانهای حمایتی مرتبط و سازمان آموزش و پرورش دانش آموزان و دانشجویان مستعد اما نیازمند شناسایی خواهند شد و به آنان بورس تحصیلی داده خواهد شد.
خامنوی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل خوبی که در استان البرز وجود دارد بتوان کار موفقی در جهت رفع اعتلای فرهنگ رفع محرومیت آن قدم برداشت.
در پایان این نشست مقرر شد به مناسبت ماه مبارک رمضان با معرفی کمیته امدادامام خمینی (ره) استان البرز 50 دانش آموز و 14 دانشجو تحت حمایت مالی و بورس تحصیلی جامعه نیکوکاری ابرار قرار گیرند.
جامعه نیکوکاری ابرار در سال 88 توسط روسای اتاق بازرگانی سراسر کشور در محل اتاق ایران راه اندازی شد
در این نشست نمایندگانی از کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، مشاورمدیر کل آموزش و پروش استان البرز واعضای هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق البرز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار