آیا تاکنون ریاست محترم قوه عدلیه پای درد دل قضات و همکاران صبور خود نشسته و دقیقه ای از مشکلات آنها سخن گفته و یا سخنان ایشان را شنیده و در برابر حجم عظیم مشکلات آنها حمایتی نموده اند ؟
کد خبر: ۵۵۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸ 25 January 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در پی سخنان رئیس قوه قضائیه که خطاب به رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور اظهار کرد: به همه افراد زیرمجموعه خود هشدار بدهید که هیچگونه فسادی از سوی بنده و دستگاه‌های نظارتی تحمل نخواهد شد و در آینده طبق برنامه‌ای خاص، آرای دادگاه عالی صلاحیت قضات پس از تأیید در دادگاه عالی تجدید نظر و تأیید رئیس قوه قضاییه همراه با نام و تصویر قضات متخلف در رسانه‌ها منتشر خواهد شد. کانون قضات کشور با صدور بیانیه ای به این سخنان واکنش نشان داد.

متن بیانیه کانون مستقل قضات کشور

بار دیگر شاهد آن بودیم که ریاست محترم قوه قضاییه در اخبار سراسری ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۹۶/۱۱/۵ قضات زیرمجموعه خود را مورد عنایت ویژه ای قرار دادند!!
ایشان در سخنان خود چنین فرمودند :
(( بنده تصمیم جازم دارم اسامی افراد و قضات و کارمندان متخلف را با تصویرشان در رسانه ها منتشر کنم )) .
بارها گفته و تاکید کرده ایم که برخورد با قضات و کارکنان متخلف آرزوی تک تک قضات خدوم و کارکنان زحمتکش و هر فرد آزاده ای است . لیکن بیان چنین جمله ای از زبان ریاست قوه ای که خود در راس آن است در رسانه ی گروهی چه معنایی جز آنکه کل کارکنان و قضات شریف دستگاه قضایی فاسد هستند می تواند داشته باشد و عموم مردم چه برداشتی از آن خواهند نمود ؟
آیا قضات و کارکنان فاسد فقط در بدنه ی دستگاه قضایی هستند یا در بین مسئولین ارشد این قوه و سایر قوا هم ممکن است خدای نکرده وجود داشته باشند ؟
آیا تاکنون ریاست محترم قوه عدلیه پای درد دل قضات و همکاران صبور خود نشسته و دقیقه ای از مشکلات آنها سخن گفته و یا سخنان ایشان را شنیده و در برابر حجم عظیم مشکلات آنها حمایتی نموده اند ؟
هیچکسی منکر وجود فساد در جامعه نیست اما آیا فساد موجود در قوه و كشور ناشی از سياستهای اشتباه مديران اجرایی از سایر قوا و نیز دستگاه قضا نمی باشد ؟
قضات پاک ایران اسلامی تا کی باید شاهد تهدید و تحقیر از سوی مسئولین قوه قضاییه در بین مردم باشند ؟
ما قضات کانون مستقل قضات کشور دلسوزانه به ریاست محترم قوه قضاییه اعلام ميداريم اين رفتارها و گفتارهای نسنجيده و خلاف قانون و شرع، باعث رنجوري قضات گشته و موجب هجمه بيشتر ساير ارگانها و سازمانها و مسولين خواهد شد .
در پایان تاکید میکنیم بجاي اين گفتار و رفتار و پرداختن بمسائل حاشيه اي به مسايل و مشكلات قوه رسیده و با تبعیت از نظر رهبر معظم انقلاب که در تاریخ ۹۶/۴/۱۲ در دیداری با مسئولین ارشد دستگاه قضا که خود ریاست محترم قوه قضائیه هم حضور داشتند بجای معرفی قضات بزعم معظم له فاسد و بجای تهدید و تحقیر، قضاتِ عادل ، شجاع ، منصف ، پرکار و خدا ترس را به جامعه معرفی فرمایند.

کانون مستقل قضات کشور

 
لازم به توضیح است خبرگزاری میزان، به نقل ازاداره کل روابط عمومی قوه قضاییه آیت الله آملی لاریجانی در گردهمایی رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان سراسر کشور سخنانی از آیت الله آملی لاریجانی منتشر کرد که در بخشی از آن رئیس دستگاه قضایی با اشاره به نظارت هر چه بیشتر بر خود دستگاه قضایی، تأکید کرد: فساد در دستگاه قضایی حتی اگر کم باشد باز هم برای ما بسیار زیاد است. به هیچ عنوان پذیرفته نیست که دستگاه متولی مبارزه با فساد خود درگیر فساد باشد. دستگاه قضایی ترازوی برخورد با مفاسد است و بر این اساس همه باید نسبت به هرگونه فساد در قوه قضاییه حساسیت تام داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه تخلف در قوه قضاییه غیرقابل اغماض است و در این زمینه، چون بحث اعتماد مردم و نظام در بین است جای هیچگونه ترحمی نیست، تصریح کرد: دستگاه قضایی با ساز و کار‌های گوناگون به مبارزه با تخلفات درونی می‌پردازد و بر این اساس افراد متخلف و فاسد، از قوه قضاییه منفصل می‌شوند. برخورد‌های ما در این زمینه شدت یافته و دلیل آن نیز حفظ حرمت و احترام نیرو‌های سالم و پاک دستگاه قضایی است.

هیچگونه فسادی را در قوه قضاییه تحمل نخواهم کرد

آیت الله آملی لاریجانی خطاب به رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور اظهار کرد: به همه افراد زیرمجموعه خود هشدار بدهید که هیچگونه فسادی از سوی بنده و دستگاه‌های نظارتی تحمل نخواهد شد و در آینده طبق برنامه‌ای خاص، آرای دادگاه عالی صلاحیت قضات پس از تأیید در دادگاه عالی تجدید نظر و تأیید رئیس قوه قضاییه همراه با نام و تصویر قضات متخلف در رسانه‌ها منتشر خواهد شد. این در واقع اتمام حجت با همه قضات متخلف است تا جای هیچگونه گلایه‌ای باقی نماند و بدانند فساد و ارتکاب جرائم در دستگاه قضایی تاوان بزرگی خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ف ش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
متاسفانه رئیس قوه قضائیه از زمان تصدی ریاست قوه قضاییه فقط کارش تهدید و تحقیر قضات بوده، بس تابحال نشده پای درددل قضات نشسته و از مشکلات قضات دستگاه قضایی باخبر شوند سخنان ایشان بر میگردد به مدیریت خودش اگر فسادی بوده ناشی از سوء مدیریت وی بوده آیا تابحال شده بپرسند علت فساد چه بوده آیا آسیب شناسی کرده اند با تهدید و تحقیر کار درست نمی شود آ دمی که از گرسنگی دزدی میکند با تهدید دست از دزدی برنخواهد داشت
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
به نظر بنده بجای بی اعتماد کردن جامعه به قضات که خود ایجاد کننده اعتماد و امنیت هستند بهتر است با عوامل فسادبدون هیاهو و جنجال در همه ارکان حاکمیت برخورد شود ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
افرین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
سلام همه قضات که فاسد نیستند وایشان هم جمع را متهم نکرده گفته افراد متخلف را معرفی می کند اگر بنده شیشه خرده ندارم چرا ناراحت شوم .
نصرت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
با سلام
اینکه انسانهای خوب و شریف در هر منصبی که باشند قابل احترامند و نباید نسبت به آنها کوچکترین بی احترامی شود امری پر واضح است و دستگاه قضا نیز از این امر مستثنی نبوده و مسلما این افراد هم شناخته شده هستند و اینکه دیگران قدر دان آنها هستند وخود نیک میدانند که مورد احترامند .
اما نکته مهم: چرایی کیفیت و لحن سخنان رییس دستگاه قضا می‌باشد .ایشان در جایگاهی هستند که می‌توانند کیفیت امر قضاوت کل کشور را در سطح وسیع به درستی ارزیابی کنند حال سوال پیش می آید که ایشان خواب نما شده اند که اینچنین نظر داده اند و یا واقعیت تاسف باری را گوشزد کرده اند .راستی اگر تعداد زیادی از مردم تسلط خوبی بر مسایل حقوقی داشتند و می‌توانستند ایرادات شکلی و ماهوی درستی بر روند پروندهایشان بگیرند چه مقدار تخلف واقعی ثبت میشد و سوال بعدی اینکه چه تعداد از وکلا در چه تعداد پرونده باور بر تخلف قضات دارند اما جرات شکایت ندارند ؟؟
پاسخ به این سوالها را زمانی می‌توانیم به درستی بدهیم که اولا خود دستی بر علم حقوق داشته باشی و ثانیا پرونده های متعددی هم داشته باشی و ثالثا با وکلا و مردم هم صحبتی داشته باشی.
لازم میدانم عرض کنم بنده در دو سال اخیر ۳ پرونده داشته ام که شامل دو پرونده حقوقی و یک پرونده کیفری که متاسفانه باید بگویم در سه پرونده تخلفات شکلی متعدد صورت گرفته که واقعا باعث شگفتی من شده بارها از خودم پرسیدم مگر میشود قاضی در این حد تخلف کند و شأن خودش را زیر سوال ببرد حال شکایت احتمالی از نامبرده و غیره و عواقب آن به جای خود.
. نکته بعدی اینکه همزمان با پروندهای خودم پروندهای دیگری در شعبات دیگر همان دادگاه که متعلق به دوستان نزدیکم است و بنده اشراف کامل بر آنها دارم باید عرض کنم که متاسفانه تخلفات متعددی صورت گرفته است.
بنده جز کسانی بودم که دو سال اخیر به خود حکومت هم بدبین شدم و بارها برایم سوال بوده که چرا در این حد تخلف صورت میگیرد و آن هم در جایی که خود باید مظهر عدالت باشد و به این نتیجه رسیده بودم که حکومت فاسد است و مردم سرشان کلاه گشادی رفته است.
صحبتهای اخیر رییس محترم قوه قضاییه نور امیدی در دلم روشن کرد امیدوارم برخوردها قاطعانه باشد و فقط شعار نباشد.
در خصوص بیانیه کانون قضات به سهم خودم میخواهم ایراد بگیریم .
آیا واقعا اشراف کامل بر روند کار دادگاهها برای کانون وجود دارد و سوال است که کانون میزان تخلفات را در چه حدی میداند .آیا تا به حال از مردم و وکلا تحقیق همه جانبه و علمی صورت گرفته . یادمان باشد شأن قضاوت و اهمیت والای آن به حدی زیاد است که بهانه ای چون معیشت نمی‌تواند خللی در اجرای عدالت در افراد با وجدان به وجود آورد.
امیدوارم روزی را شاهد باشیم که دادگاه مأمن واقعی مردم باشد.
نصرت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
باسلام
اضافه میکنم مسلما تعداد قضات خدوم بسیار زیاد است و باید با حضور وجدان نظر داد و در تحلیل و تجزیه کار قضا به این موضوع نیز اشاره کرد و فقط ایرادات را ندید. وباید بگونه ای باشد که برداشت سو نگردد و انتقاد واقعی باشد.
همان مقدار که ندیدن مشکلات بد است سیاه نمایی و نادیده گرفتن مثبت‌ها نیز ناپسند است
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
با سلام.مسلما کسی که خودش تجربه ی قضایی ندارد در جایگاه قضاوت حتی یک ساعت کار نکرده است هیچ وقت نمی تواند درد و زجر و عذابی که نود درصد قضات خدمتگزار و صادق کشور چشیده یا می چشند را حتی ذره ای درک کند.مگر نعوذ با...ایشان خودشان پاک و معصومند و واقعا در همین چند سال که ریاست را بعهده داشته اند هیچ خطایی نداشته اند؟! که بعد اعلان کنند بدون هیچ اغماضی با قضات متخلف شدیدترین برخورد را می کنند؟!در کجای دین و شرع ما گفته شده به محض یک اشتباه باید طرف از کارش اخراج شود به زندان بیفتد ابرویش برود ارامشش و ارامش خانواده اش برود سلامتی اش برود اعتبارش برود 25 یا28سالی که زحمت کشیده همگی نادیده گرفته شود و برود زندگی خودش همسرش فرزندانش اینده ی فرزندانش به کلی نیست و نابود گردد ؟! پس جایگاه توبه کجاست؟!جایگاه امر به معروف که طبق رساله ی امام ره 5 مرحله دارد کجاست؟! به قول معروف همه مجرمیم اما دستگیر نشده ایم و در جایی که هیچ رحم و رافت و شفقت و بخششی در کار نباشد با یک خطا زندگی اشخاص و ده ها نفر که نان خور وی هستند به کلی نابود گردد عمل انسانی و انسانی و خداپسندانه ای نیست و واقعا کاری داعش گونه است.من متاسفم که دیدم 25 تا از قضات که بسیاری فقط دو یا سه یا پنج سال از خدمتشان باقی مانده بود و بسیاری قضات بسیار پرکار و زحمت کشی بودند بین انها حتی شاگرد اول دوره نیز بود همگی را بخاطر یک خطای کوچک بیچاره و بدبخت و خانه نشین کردند اگر قصد اجرای عدالت را دارید از بالا شروع کنید از سعید طوسی از حسابهای بیت المال از صدها اختلاس های میلیارد دلاری از پولدار شدن عده ای خاص و...پس دم از عدالت نزنید بهتر است.مردم می فهمند خوبم می فهمند.بدترین ظلم ها و جنایتها و جفاها در حق قضات شده فقط وقت بذارید به درد دل این قضات گوش کنید بعد می فهمید کسی که یک طرفه به قاضی رفته قطعا برنده بوده.حرف طرف مقابل را چرا گوش نمی دهید؟!چرا؟!
مهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
قضات پاک؟ بله بله ، به مواد فروش رای می دهند که از وکیلی که برایش زحمت کشیده و دفاع کرده خسارت تاخیر تادیه بکیرد، همین قضات پاک انگلها را بر دوش تخبگان سوار کرده اند
دوستدار ملت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
قضات برخی تخلف می کنند برخی تخلف نمی کنننددددددددد رییس قوه قضائیه منظورش متخلفین بوده و مردم نیز آگاه هستند ونباید مردم را ناآگاه تصور کردد الحمدالله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار