رئیس اداره دامپزشکی ایوان گفت: 83 مرکز عرضه غیر مجاز دام در این شهرستان در راستای مقابله با کشتار غیر مجاز دام و طیور ساماندهی شدند.
کد خبر: ۵۵۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 29 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر فارس جناغ اظهار کرد: 20 واحد کشتار غیرمجاز که در مسیر سراب ایوان به دو راهی زرنه کشتار خود را به همشهریان عرضه می کردند پس از اخطار و رعایت نکردن قوانین به کشتارگاه صنعتی ایوان منتقل و کشتار آنها بصورت مجاز در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی افزود: در این راستا 63 واحد عرضه مرغ زنده نیز در این شهرستان ساماندهی شدند اما در این میان پنج انبار توزیع غیر مجاز مرغ زنده نیز پلمب شد.

جناغ یادآور شد: این انبارها بدلیل اینکه محل توزیع هستند، نمی توان آنها را ساماندهی داد همچنین 6 پرونده از این تخلفات نیز در دادگاه در حال بررسی است.

رئیس اداره دامپزشکی ایوان با بیان اینکه جمع آوری مراکز غیرمجاز کشتار دام و نظارت بر ذبح دام ها و فرآورده های دامی تاثیر زیادی بر سلامت مردم دارد، گفت: با توجه به اهمیت کشتار و عرضه بهداشتی و تحت نظارت، با مرتکبان کشتار غیر مجاز دام که سلامت مردم را به بازی می گیرند به شدت برخورد می شود.

وی همچنین فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم نسبت به خطرات بهداشتی کشتار سنتی و لزوم تبدیل آن به کشتار صنعتی و بهداشتی را حایز اهمیت خواند و از مردم خواست نسبت به این امر توجه کنند.

دکتر جناغ یادآور شد: بازرسی های کشتار دام قبل و بعد از کشتار انجام می گیرد و در این پروسه لاشه دام باید مهر و بلاک زنی داشته و از استاندارد کافی نیز برخوردار باشد.

ایوان با جمعیت 55 هزار نفر دارای 44 واحد مرغداری و 18 واحد گاوداری فعال بوده و یکی از مراکز عمده عرضه گوشت در استان ایلام به شمار می رود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار