مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: باتوجه به وجود متکدیان در سطح شهر و استان بوشهر، مسئولان برای جمع‌آوری متکدیان و حذف تکدی‌گری اهتمام جدی کنند.
کد خبر: ۵۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 01 July 2015
تابناک بوشهر: حجت‌الاسلام حسین رزمجو در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: وجود متکدیان علاوه بر ایجاد مشکلات امنیتی و بهداشتی به زیبایی شهر نیز لطمه زده است ضمن اینکه این امر زمینه ساز بروز آسیب‌های اجتماعی زیادی نیز هست.  

وی با بیان اینکه نباید در چهارراه‌ها شاهد حضور متکدیان باشیم، تصریح کرد: بسیاری از متکدیان مستمند نیستند بلکه در قالب باندهای سازماندهی شده مشغول به فعالیت هستند و تکدی گری برای آنان یک شغل محسوب می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر؛ رزمجو با اشاره به دستورالعمل موجود در زمینه اصلاح ساختار جمع‌آوری متکدیان بیان کرد: براساس این دستورالعمل وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است و فرمانداری‌ها اقداماتی را در این راستا در دست انجام دارند.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در سطح شهرستان‌ها در مرحله اول به خوبی انجام شده است و تلاش دستگاه‌ها در این زمینه قابل تقدیر است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به تاکید اسلام بر رسیدگی به وضعیت مستمندان یادآور شد: دین مبین اسلام تاکید کرده است که برای سعادتمند شدن جامعه باید به‌گونه‌ای حرکت و زندگی کرد که اختلاف طبقاتی در جامعه گسترش نیابد.

وی بیان کرد: از حد گذشتن اختلاف طبقاتی موجب کاهش سلامت جامعه و افزایش ناامنی در آن خواهد شد و اسلام با در نظر گرفتن حقی برای سائل و محروم در اموال مومنان، زمینه‌ای فراهم کرده است که شاهد اختلاف طبقاتی چندانی در جامعه نباشیم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه هر متکدی مستمند نیست، گفت: نگذاریم تکدی گری در جامعه به شغلی برای برخی افراد تبدیل شود و مدیران و مسئولان حوزه‌های مختلف با برنامه ریزی و براساس قوانین موجود برای ریشه کنی تکدی‌گری در استان عزم خود را جزم کنند.

رزمجو یادآور شد: برای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان از سطح استان نیازمند همکاری هرچه بیشتر نهادهای حمایتی هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار