این ورزشگاه در بوستان شهید رجایی شیراز در گستره 6 هزار مترمربع در چهار طبقه ساخته خواهد شد که روبه‌روی آن قرار است 70 هزار نفر سکونت کنند.
کد خبر: ۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹ 17 February 2015
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت:این ورزشگاه در بوستان شهید رجایی شیراز در گستره 6 هزار مترمربع در چهار طبقه ساخته خواهد شد که روبه‌روی آن قرار است 70 هزار نفر سکونت کنند.
وی با اشاره به اینکه سیاست جدید در سال آینده اجرای پروژه‌های بزرگ مانند فرهنگسراها و ورزشگاه‌های بزرگ و چندمنظوره است که بخشی را امسال آغاز کردیم، افزود: اعتبار ساخت این ورزشگاه از محل بودجه امسال شهرداری شیراز تأمین‌شده و کارهای طراحی آن در حال انجام است.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز در شرح چهار پروژه کلنگ‌زنی شده امروز، گفت: بنائی را ما در شهر شیراز گذاشتیم و بودجه‌ای را در سال 93 پیش‌بینی کردیم، درحالی‌که حتی یک برگ نقشه درباره احداث بناهای فرهنگی اجتماعی نداشتیم.
وی ادامه داد: طراحی این پروژه‌ها با معماری اسلامی ایرانی انجام شد و همین‌جا از شهردار و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز تشکر می‌کنم که حمایت به حقی داشتند. فرخ‌زاده در بیان مشخصات این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌ها در مجموعه پارک بعثت روبه‌روی شهرک گلشن قرار دارد که در آن کتابخانه‌ای با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی این استان و شهرستان دایر خواهد شد.
وی درباره پروژه‌های دیگریادآور شد: سرای محله بوستان زنبق با واگذاری مدیریت آن به مردم، پروژه سوم مجتمع مذهبی شامل نمازخانه، دارالقرآن و یک بخش نیز ‌سرای محله در درکی که ساخت آن 28 سال است توسط مردم پیگیری می‌شد و در کمتر از چهار ماه نقشه‌برداری و دیشب خاک‌برداری آن انجام گرفت و پروژه چهارم نیز در بوستان امام رضا (ع) در بلوار عدالت جنوبی است که در آن نمازخانه و سرای محلهرا شکل خواهیم داد.
معاون فرهنگی شهردار شیراز اظهار داشت: سرجمع این چهار پروژه نزدیک به یک‌هزار مترمربع با 10 میلیارد تومان اعتبار است که در هشت ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرخ‌زاده بابیان اینکه در سه هفته آینده سه پروژه بزرگ‌مقیاس دیگر را در شیراز کلنگ‌زنی خواهیم کرد، اضافه کرد: این سه پروژه شامل نخستین سالن تیراندازی تخصصی شهر با 3 هزار و 200 مترمربع مساحت، نخستین ورزشگاه چندمنظوره با 10 هزار مترمربع در خیابان مأذون قشقایی که به‌جای منقل‌خانه‌ها دایر می‌شود و نیز مجتمع فرهنگی و مذهبی در بلوار گلستان با 6 هزار مترمربع خواهد بود.
وی افزود: در سال آینده پروژه‌های کوچک‌مقیاس فرهنگی در اختیار شهرداران مناطق قرار می‌گیرد و این معاونت برای پروژه‌های بزرگ‌تر وقت خواهد گذاشت. معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: دستورالعمل ساخت 10 سرای محله در 10 منطقه شهر در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در دست بررسی است که پس از تصویب اجرایی خواهد شد. وی یادآور شد: هر سرای محله 12 خانه دارد و 12 عنوان فعالیت در آن انجام می‌شود که برخی از موضوع‌های آن شامل سلامت،بانوان، ورزش و تندرستی، گردشگری و زیارت، تصمیم، قرآن و بقیه موضوعات و از طریق خود اهالی محل مسئولانی پیدا خواهد کرد.
معاون فرهنگی شهردار شیراز درباره اهداف حوزه آموزش شهروندی، تصریح کرد: برنامه‌هایی که در محلات دنبال می‌کنیم این است که آن‌ها را از کم‌برخورداری به برخورداری برسانیم تا رفاه اجتماعی به‌صورت آمایشی در کل شیراز توزیع و دسترسیبه آن برای مردم افزون شود که این جریان در بحث محیط‌زیست و حمل‌ونقل و رفت‌وآمد و تحصیل برای مردم تأثیرگذار خواهد بود و کارکرد این پروژه‌ها در کنار مساجد هم‌جوار نیز می‌تواند منشأ تحولاتی در آن مناطق باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار