‌مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: امسال این اداره کل یک میلیون نهال از ظرفیت تولید شده در این نهالستان را برای عرضه در هفته منابع طبیعی اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۷۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 28 February 2018

به گزارش تابناک : حامد فرضی‌ نهم اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره منابع طبیعی البرز برگزار شد، اظهارکرد: در 11 ماه گذشته 300 هکتار از اراضی ملی این استان آزادسازی شده و همچنین در حوزه مقابله با بیابان زایی، در 4500 هکتار از اراضی نهال‌هایی با گونه‌های سازگار و بومی کاشته شده است.

وی افزود: در حال حاضر 54 هزار هکتار عرصه بیابانی در البرز وجود دارد که 25 هزار هکتار آن از کانون‌های اصلی ریزگرد هستند که اگر با آن مقابله نشود، پیامدهای ناگواری برای این استان و استان‌های همجوار به همراه دارد.

این مسئول در ادامه به کمبود شدید منابع آبی اشاره کرد و گفت: متاسفانه البرز از منابع آبی دو سد کرج و طالقان بهره چندانی نمی‌برد و اگر مسئولان ارشد استان این موضوع را پیگیری نکنند، به زودی البرز دچار چالش جدی کمبود آب خواهد شد.

فرضی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود نهالستان کرج اشاره کرد و افزود: این نهالستان از مراکز اصلی تولید نهال البرز و استان های همجوار است و ظرفیت تولید دو میلیون نهال در سال را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز اضافه کرد: امسال این اداره کل یک میلیون نهال از ظرفیت تولید شده در این نهالستان را برای عرضه در هفته منابع طبیعی اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: البته درکنار عرضه به موضوع نگه داری نهال‌ها هم توجه ویژه‌ای شده که در این راستا اداره کل منابع طبیعی آموزش‌های لازم را ارائه می‌کند.

این مسئول در پایان به ایجاد کانون همیاران خیرین آبخیزداری و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: امسال 500 میلیون تومان از محل کمک‌های خودیاری مردم به پروژه‌های آبخیزداری طالقان و 300 میلیون تومان توسط مردم برای توسعه پروژه‌های آبخیزداری آسارا اختصاص داده شده است.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار