معاون امور اجتماعی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی از بهره مندی هزار و ۵۴۰ نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی استان از ابتدای امسال تاكنون خبر داد.
کد خبر: ۵۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 05 July 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،اسماعیل قربانی،اظهار کرد:اورژانس اجتماعی بهزیستی فعالیت های خود را در چهار بخش مداخله در بحران های فردی،خانوادگی و اجتماعی،خدمات سیار،خط تلفن ۱۲۳ و پایگاه های خدمات اجتماعی انجام می دهد.

وی افزود:هدف از ارائه خدمات اورژانس اجتماعی كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی و ارائه خدمات به افراد آسیب دیده و در معرض خطر است.

قربانی تصریح كرد:افراد در معرض آسیب اجتماعی از جمله كودك آزاری،همسر آزاری،اختلافات حاد خانوادگی،زوجین متقاضی طلاق،افراد دارای اختلال هویت جنسی،افراد در معرض خودكشی، معلول آزاری،سالمند آزاری و ... جامعه هدف اورژانس اجتماعی را تشكیل می دهند.

وی با بیان اینكه ارائه خدمات تخصصی،به موقع و رایگان از ویژگی های مهم اورژانس اجتماعی است،گفت:در سنوات گذشته ارائه خدمات تنها از طریق مراجعه افراد به مراكز و واحدهای بهزیستی در استان امكان پذیر بود اما اكنون با بهره گیری از تكنولوژی خدمات به بهترین نحو به افراد آسیب دیده ارائه می شود.

قربانی گفت:همچنین در اورژانس اجتماعی بهزیستی خدمات دیگری از قبیل مشاوره حقوقی، مددكاری،روانشناسی،پزشكی،مالی و ... نیز به جامعه هدف ارائه می شود.

وی در خصوص نقش مددكاران و مشاوران مركز كاهش طلاق بهزیستی خراسان شمالی توضیحاتی داد و اضافه كرد:طی سال جاری ۴۴۱ پرونده طلاق در این مركز پذیرش شد كه با مداخله به موقع مددكاران و مشاوران ازاین تعداد ۹۰ پرونده منجربه سازش شد،۱۰۰ پرونده در دست اقدام قرار گرفتند و مابقی نیز به عدم سازش ختم شده اند.

 به گفته این مسئول امسال همچنین ۲۳۳ نفر از خدمات اورژانس اجتماعی سیار بهره مند شدند که به نسبت مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به عدم شناخت كافی شهروندان از خط تلفنی ۱۲۳ افزود:برای آشنایی شهروندان از ارائه خدمات این خط مشاوره ای باید فرهنگ سازی موثری در جامعه صورت بگیرد.

قربانی گفت:امسال ۶۴۶ تماس با خط تلفنی ۱۲۳ برقرار شد كه از این تعداد تماس تنها ۲۲۰ مورد مرتبط و در راستای وظایف و کارکردهای این خط بوده است.

وی افزود:با فعالیت سه پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق آسیب خیز شهرستان های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان امسال ۲۲۰ نفر توسط این پایگاه ها شناسایی و برای آنان پرونده تشكیل شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار