تابناک کهگیلویه وبویراحمد
فهرست این کالاهای شناسایی و احصا شده نیز بر اساس ضوابط و برنامه تدوین شده از سوی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به همه دستگاه ها ارسال شود.
کد خبر: ۵۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ 05 July 2015
با توجه به وضعیت اقتصادی کشور وهمچنین تحریم های بین المللی رهبر انقلاب خواستار توجه ویژه دستگاه های دولتی به خرید کالاهای ایرانی شد.مهمترین نمود عملی این صحبت رهبر استفاده دستگاهها دراستان هاست در همین راستا ،نشستی از طرف استانداری برگزار شد که دراین نشست وگفتگو نهادهای دولتی وخصوصی حضور داشتند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویر احمد،استاندار کهگیلویه وبویراحمددر این نشست گفت: خرید تولیدات داخلی استان از سوی دستگاه های اجرایی و فرهنگ سازی در این زمینه در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاست های دولت یازدهم است.
 سید موسی خادمی  افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و ارایه راهکارهای قانونی باید استفاده و خرید محصولات و تولیدات داخلی استان از سوی دستگاه های دولتی فراهم شود.
وی اظهارکرد: حمایت از تولیدات داخلی استان نقش مهمی در تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد.
خادمی از تشکیل یک کارگروه ویژه شامل دستگاه های متولی و نظارتی در این راستا خبر داد و تصریح کرد: تمامی شاخص‌های ضروری کالاهای تولیدی استان در ابعاد مختلف در این کارگروه مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار می‌گیرد.
وی ابراز داشت: خرید محصولات تولیدی استان کهگیلوبه و بویراحمد به معنای تحمیل و اجبار دستگاه های دولتی در این زمینه نیست.
خادمی عنوان کرد: سازمان صعنت، معدن وتجارت و جهاد کشاورزی استان باید فهرستی از مهمترین و با کیفیت ترین کالاها و محصولات تولیدی استان را به نهادها و دستگاه های مختلف معرفی و ارایه کنند.
وی گفت: فهرست این کالاهای شناسایی و احصا شده نیز بر اساس ضوابط و برنامه تدوین شده از سوی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به همه دستگاه ها ارسال شود.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت فهرست مصالح و کالاهای تولیدی داخل استان با کاربردهای عمرانی را احصا و در اختیار دستگاه های اجرایی و سندیکای پیمانکاران قرار دهند.
پژمان نیک‌اقبالی همچنین وجود بیش از دو هزار پیمانکار در سطح استان را یکی از ظرفیت های بالقوه سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و خواستار ارتباط بیشتر بین سندیکای پیمانکاران و اتاق بازرگانی استان برای استفاده مطلوب از این ظرفیت مهم شد.
وی از مطالبات بیش از ۱۸۰ میلیارد تومانی پیمانکاران کهگیلویه وبویراحمد از دستگاه های مختلف اجرایی استان خبر داد و گفت: با وجود این میزان سرمایه گذاری از سوی این قشر اما همچمنان برخی دستگاه ها با بی مهری از پیمانکاران خارج استان در اجرای پروژه‌های عمرانی خود استفاده می کنند.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: استفاده و خرید محصولات و تولیدات داخل استان کهگیلویه و بویراحمد بدون شک به رونق و تقویت بخش خصوصی و فضای کسب و کار کمک خواهد کرد.
حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری افزود: یکی از ظرفیت های مغفول مانده در بخش خصوصی از سوی دستگاه های اجرایی و متولیان امر ظرفیت پیمانکاران است.
وی بیان کرد: با ساماندهی و اعتماد به این ظرفیت عظیم ضمن اجرایی و عملیاتی شدن بسیاری از طرح های راکد و پروژه های عمرانی معطل مانده در استان تولید و اشتغال نیز رونق خواهد گرفت.
وی یکی از شاخص های لازم برای رونق تولیدات داخلی در استان اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب از سوی رسانه ها دانست و گفت: رسانه‌ها باید به جای پرداختن به مسایل حاشیه‌ای جهت دهی خود را به مبانی و نیازهای ضروری مردم سوق دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار