ماجرا ازاین قرار بود که در مسیر برگشت از روز سیزده بدر پلاستیک زباله بسته به آئینه یک خودرو در جاده توجه خبرنگار تابناک را به خود جلب می کند بر همین اساس این خودرو را از فاصله 50 کیلومتر مانده به شهر یاسوج تعقیب کرد.
کد خبر: ۵۸۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۵ 03 April 2018
همزمان با سیزدهم فروردین بسیاری از مردم به همراه خانواده به دامان طبیعت رفته و روز پایانی تعطیلات را به خوبی و خوشی سپری می کنند تا برای شروع کار در سال جدید آماده شوند. یکی از موضوعاتی که چند سال اخیر به عنوان یک حاشیه بد به شدت مورد توجه قرار گرفته است تخریب محیط طبیعی به همراه برجای گذشتن زباله ها خصوصا از نوع پلاستیکی که بنابه گفته محققان تا سالهای زیادی در طبیعت می مانند و تجزیه نمی شوند.
در اقدامی قابل تحسین ، جوانی حضور در روز سیزده بدر خود و خانواده اش را به یک فرهنگسازی تبدیل کرد و متفاوت از خیلی دیگر از تخریب کنندگان ، زباله ها را از دامان طبیعت جمع و تا خانه حمل و در محل جمع آوری زباله قرار داد.
ماجرا ازاین قرار بود که در مسیر برگشت از روز سیزده بدر پلاستیک زباله بسته به آئینه یک خودرو در جاده توجه خبرنگار تابناک را به خود جلب می کند بر همین اساس این خودرو را از فاصله 50 کیلومتر مانده به شهر یاسوج تعقیب کرد و بالاخره تا منزل این جوان ادامه داد که در پایان هم وی زباله ها را در سطل مخصوص جمع آوری زباله قرار داد. این حرکت قابل تحسین باعث شد خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد به سراغ وی رفته و ضمن تقدیر از این اقدام با ارزش دقایق کوتاهی با وی در خصوص این اقدام گفتگو کند.
مسئولیت پذیری تحسین برانگیز یک جوان در سیزده بدر + تصاویر
 
سید رضا ربانی به خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت  : اهل دهدشت و از سادات اسماعیلی (سید محمید)هستم و در یکی از دستگاه های شهر کرد مشغول به کار هستم.
وی در خصوص این اقدام خود گفت : جمع آوری زباله در طبیعت را از سنین کوچکی تاکنون انجام می دهم البته همه ی خانواده در این اقدام شریک هستند .
ربانی به ماجرای نهادینه شدن این فرهنگ در میان خانواده و دوستان خود هم گفت : من دایی داشتم به اسم آقای توفیقیان که از وکلا بود. این دایی ما از همان کودکی وقتی به دل طبیعت می زدیم یک نکته را همیشه و از ابتدای سفر تاکید داشت و آن هم ابتدا نریختن زباله سپس جمع آوری زباله های اطراف که خوشبختانه این فرهنگ در میان ما نهادینه شد و از آن موقع تا حالا این کار را انجام می دهیم.
ربانی می گفت آقای توفیقیان به ما می گفت قبل از غذا و تفریح ابتدا محیط اطراف خودمون را تمیز می کنیم بعد از طبیعت لذت می بریم و خودش جلوتر از همه و با جدیت اقدام به پاکسازی طبیعت  می نمود.
سید رضا با بیان این خاطره به این نکته هم اشاره کرد که آموزش سنین کودکی ما در خصوص دوستی با طبیعت واقعا ماندگار بود و همیشه از دایی خودکه به  رحمت خدا رفته قدردانی می کنم و می خواهم بگویم که تاثیر آموزش سنین کودکی در این گونه موارد برای همیشه ماندگار خواهد بود و این وظیفه ی بزرگترهاست که در خصوص آموزش به کوچکترها کوتاهی نداشته باشند.
 وی افزود : در سیزده بدر امروز به جوخانه شهرستان چرام رفته بودیم که واقعا خوش گذشت و در پایان سفر هم خود و هم جوانانی که در نزدیکی ما بودند را به  جمع آوری زباله ها تشویق  کردیم که خوشبختانه تقریبا همه استقبال نمودند و زباله های آن محدوده را جمع آوری و با خود به مکان های دفع زباله بردند.
سید رضا این را هم گفت ، قرار ما بر این است که به جای اینکه از شهر و محل زندگی زباله به دامان طبیعت ببریم ، زباله های طبیعت را جمع آوری کرده و به مکان های مخصوص و سطل های زباله شهرها ببریم تا طبیعت را از این وضعیت اسفبار برهانیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
دست این جوان واقعا درد نکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار