رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۷۷ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان در اثر حوادثی همچون سیل، تگرگ و سرمازدگی به بخش کشاورزی استان کرمانشاه خسارتوارد شده است.
کد خبر: ۵۹۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 28 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم خسرو شهبازی، با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر استان ضمن نجات مزارع از خشکسالی، خساراتی نیز به بخش کشاورزی وارد کرد اظهارداشت: حدود ۴۲ میلیون تومان به هفت خانواده عشایر در شهرستان کرمانشاه خسارت وارد شده است.

وی عنوان کرد: بر اثر بارش‌های اخیر و وقوع سیل، تگرگ و سرمازدگی ۱۵۲ هزار و ۸۰۵ هکتار زراعت، ۱۵۶۳ هکتار باغی، ۱۲ رأس دام سبک در اثر سیل و تگرگ، ۱۸ رأس دراثر صاعقه و ۹۸۵۱ کیلوگرم ماهی به تعداد ۶۰ هزار قطعه در استان دچار خسارت شده‌اند.

شهبازی گفت: خسارت بخش زراعت بیش از ۳۸ میلیارد و ۲۷ میلیون تومان بوده که شامل خسارت به ۱۰۸ هزار و ۷۷۵ هکتار گندم، ۳۹ هزار و ۴۹۵ هکتار جو،۳۲۵۰ هکتارچغندرقند، ۱۰۱۴ هکتار دانه‌های روغنی و ۲۷۰ هکتار حبوبات است.

وی خسارت به بخش باغات را ۳۸ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: خسارت‌های وارد شده مربوط به خسارت ۳۰۵ هکتار سیب درختی، ۶۰ هکتار انار، ۵۲۰ هکتارگردو، ۲۳۴ هکتار بادام، ۵۸۵ هکتار انگور و ۳۸۶ هکتار نیز سایر باغات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد: بیشتر خسارت‌های وارد شده در فروردین ماه مربوط به سطوح ۷۷۲۴۸ هکتار زراعت و ۶۱۶ هکتار باغ شهرستان سنقر و

کلیایی، ۷۱ هزار و ۸۹۰ هکتار زراعت شهرستان اسلام‌آباد غرب، ۲۲۵۰ هکتار زراعت و ۶۴ هکتار باغ گیلانغرب، ۱۲۱۶ هکتار زراعت و هفت هکتار باغات شهرستان کرمانشاه،۳۰۰ هکتار زراعت و ۴۸۰ هکتار باغ شهرستان ثلاث‌باباجانی، ۲۵۵ هکتار باغ شهرستان دالاهو و ۱۴۰ هکتار باغ پاوه است.

شهبازی با اشاره به خسارت سیل و تگرگ به شبکه‌های انتقال آب، جاده بین مزارع و بند و کانال افزود: در این حوزه نیز بیش از ۶۴ میلیون تومان مبلغ خسارات تخمین زده می‌شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار