کهگیلویه؛
اسماعیل جمیاری مدیرکل زندانهای استان که برای بازدید از زندان دهدشت به این شهرستان سفر کرده بود با حجه الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۵۹۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱ 29 April 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، مدیرکل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با اشاره به ماموریت های سازمان زندانها گفت: در سیستم نوین زندانبانی اسلامی، زندانی بعنوان یک امانت در اختیار ما قرار داده می شود که بایستی در کنار مراقبت و نگهداری از او با ارائه برنامه های فرهنگی و آموزشی اوقات فراغتش را پر نمائیم تا در دوران تحمل حبس ضمن ندامت و پشیمانی از گذشته برای بازگشت به خانواده و جامعه او را آماده کرد، البته در این مسیر نیاز هست تا هم خانواده و هم جامعه او را پذیرش کنند.

جمیاری در ادامه به محدودیت های اعتباری در سطح زندانها پرداخت و اظهار داشت: اصولا کار فرهنگی و تربیتی هزینه بر است که این مهم در کنار دیگر اقدامات همچون مراقبت و تامین نیازمندیهای زندانی مستلزم تخصیص و توجه اعتبارات ویژه ای است که لازم است تا همه دستگاههای اجرایی استان در این مسیر ما را کمک و یاری رسانند.

مدیرکل زندانها در پایان و با توجه به تهدیدات و آسیبهای احتمالی که در کمین خانواده های نیازمند زندانی است، اظهار امیدواری کرد تا ائمه جمعه و جماعات در خصوص همدردی، مساعدت و دستگیری زمینه کمک به این خانواده ها مردم را تشویق و ترغیب نمایند.

در ادامه حجه الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه دهدشت با قدردانی از حضور مدیرکل زندانها و نیز دغدغه های که ایشان و همکارانشان نسبت به زندانیان و خانواده های آنان دارند، گفت: شغل زندانبانی از جمله مشاغل سخت و طاقت فرسا است و لیکن مسئولین سازمان زندانها با شور و شوق در حال خدمت و یا به عبارتی عبادت هستند که انشاء الله خداوند از آنان قبول کند.

حسینی توجه مسئولین به خانواده زندانیان را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: برابر گزارش جنابعالی و بر اساس رافت اسلامی در زندانها نیازهای زندانیان تامین می گردد و زندانی بجز دوری از خانواده مشکلی ندارد اما خانواده های زندانیان علاوه بر این دوری از پدر و یا همسر و دیگر بستگان درد فقر و نداری را هم می کشند که لازم است تا حاکمیت در خصوص آنان تدبیر کند.

ایشان بر لزوم مشارکت همه دستگاهها در امر خطیر زندانبانی تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار