همایش «فضای مجازی، چالش‌ها، راهکارها و آینده پیش‌رو» در شیراز برگزار شد.رئیس قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین آمار های جالبی از رتبه های جهانی ایران در تعداد گوشی هوشمند و عضویت در شبکه های اجتماعی داد.
کد خبر: ۵۹۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 30 April 2018

رئیس سازمان فضای مجازی سراج بابیان اینکه امروز ارزش بیگ‌دِیتا در دنیا بیشتر از طلا و نفت است، افزود: امروز مدیران تلگرام به تمام اطلاعات 40 میلیون کاربر تلگرام در ایران دسترسی دارند و می‌دانند ارتباطات آشکار و پنهان تک‌تک ایرانی‌ها اعم از جنسیت، علاقه‌مندی‌ها و سبک زندگی آنها چیست.

رئیس قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین با ارائه آماری از آخرین وضعیت فضای مجازی در دنیا گفت: کل کاربران اینترنت در سال 2018 در دنیا بیش از 4 میلیارد نفر، کاربران شبکه‌های اجتماعی بیش از 3 میلیارد نفر و استفاده‌کنندگان از گوشی هوشمند هم نزدیک به 3 میلیارد نفر بوده است و محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های اجتماعی در دنیا نیز به‌ترتیب «فیس‌بوک»، «یوتیوب» و «واتساپ» هستند.

امینی در ادامه گریزی هم به آمار کاربران فضای مجازی در ایران زد و گفت: ایران با بیش از 20 میلیون نفر کاربر در اینستاگرام، رتبه هفتم استفاده از این شبکه اجتماعی را در دنیا دارد و کاربران اینترنت هم در سال 96 بیش از 56 میلیون نفر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه 30 میلیون کاربر تلفن همراه هوشمند در ایران داریم و در این زمینه رتبه 16 جهان را به خود اختصاص داده‌ایم، به برخی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های پرمخاطب ایران اشاره کرد و افزود: «بازار» با 39 میلیون کاربر، «آپارات» با 30 میلیون کاربر، «دی‌جی‌کالا» با 20 میلیون کاربر، «دیوار» با 13 میلیون کاربر و «بادصبا» با 8 میلیون کاربر ازجمله پرمخاطب‌ترین نرم‌افزارها در ایران به شمار می‌روند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار