با حضور مدیران شهرستانی و اعضای شورای اداری شهرستان، معاون فرماندار، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی، پرسنل شهرداری و جمع کثیری از مردم شهر دهدشت، جشن بزرگ نیمه شعبان بصورت باشکوهی در پارک شهید دستغیب دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴ 02 May 2018
با حضور مدیران شهرستانی و اعضای شورای اداری شهرستان، معاون فرماندار، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی، پرسنل شهرداری و جمع کثیری از مردم شهر دهدشت، جشن بزرگ نیمه شعبان بصورت باشکوهی در پارک شهید دستغیب دهدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت، به مناسبت نیمه شعبان و هفته کارگر با حضور مدیران و مسئولین و اعضای شورای اداری شهرستان و جمع کثیری از مردم شهر دهدشت جشن بزرگ و با شکوهی در پارک شهید دستغیب دهدشت برگزار شد.
امام جمعه شهر دهدشت در این جشن باشکوه اظهار داشت: باید منتظران را در این مسیر قرارداد تا در رفتارهای خویش، براساس عدالت و اعتدال رفتار کنند و با برپایی اعمال و مراسم خاص آیینی که در روایات و احادیث معتبر آمده است خود را برای انتظار واقعی آماده سازند. 
وی افزور: بسیاری از مردم در هنگام اوج شادمانی ها و سرورها، در حالت عاطفی خاصی قرار می گیرند و موجب می شود که سرور باطنی و مثبت ایشان به فرح تبدیل شود که بیانگر خروج از حالت اعتدال و عدالت است. سید نصیر حسینی بیان کرد: دقت در مجموعه مراسم و اعمال روز نیمه شعبان، نشان می دهد که این روز دست کمی از ماه رمضان و ضیافت الله ندارد. اگر ماه رمضان ماه خداست، ماه شعبان ماه رسول الله است و مردم میهمان رسول الله(ص) هستند؛ زیرا در این ماه است که منجی و قائم بالسیف حضرت ختمی مرتبت(ص) متولد می شود. 
وی عنوان کرد؛ این ماه برای همه شیعیان و مؤمنان و بلکه برای سالکان کوی دوست بسیار باارزش است.

حسینی در ادامه افزود: درباره ارزش و اهمیت و شرافت نیمه شعبان و این ماه همین بس که ماه رسول خدا(ص) است و حضرتش(ص) درباره اش فرمودند: «شعبان ماه من است، خداوند کسی را که مرا در ماهم یاری کند، بیامرزد.»

شهردار دهدشت در این جشن با شکوه با اشاره به مقام کارگر اظهار داشت: ای اسوه رنج و استقامت! آبادانی این مرز و بوم مرهون دستان توانای تو و استقلال آن مدیون صبر و قدرت بازوان توست، نامت بلند،ای ابرمرد که آبادانی و سرفرازی میهن سبزمان ثمره مردانگی ها و همت والای توست. 

 وی در ادامه گفت: امروز بوسه بر دستانت، کم ترین نشانه قدردانی ماست که بر دستان پر مهرت می نشانیم دستانی زحمتکش که نان آورند و مهربان، دستانی که بندبند آن حکایت گر سختی ها و رنج هایی است که برایمان حلاوت تلاش و سازندگی دارند.

اسفندیار برخه با اشاره به ارزش کار و کارگر در اسلام بیان داشت: کار و تلاش، جوهره و وظیفه هر انسان است چنانکه از دیدگاه اسلام، کار عبادت است و سعی برای کسب روزی نه تنها دنیاپرستی نیست، بلکه جهاد در راه خداوند سبحان محسوب می شود. 
وی با اشاره به سخنان امام کاظم (ع) در این باره گفت: امام کاظم علیه السلام می فرمایند: «هر کس که روزی خود را از راه حلال به دست آورد تا خود و خانواده اش را تأمین کند، همانند مجاهد در راه خداست».
شهردار دهدشت در ادامه صحبت های خود به عملکرد شهرداری در هفت ماه گذشته پرداخت و در این مورد گزارشی از روند کارهای انجام گرفته توسط شهرداری در سطح شهر ارایه نمود.
برخه در پایان صحبت های خود از زحمات و تلاش کلیه پرسنل شهرداری قدردانی و از تعامل و همکاری شورای شهر دهدشت در این مدت کوتاه سپاسگزاری نمود.
در ادامه این جشن با شکوه که لحظه به لحظه بر تعداد جمعیت آن افزوده میشد برنامه های شادی از قبیل سرود، مسابقه، مولودی خوانی و طنز برگزار شد.
در پایان این جشن که مصادف با هفته بزرگداشت روز معلم است از شهرداران سابق و اعضای شورای شهری که فرهنگی بودند تجلیل شد و به رسم یادبود به این عزیزان جوایزی اهدا شد.
همچنین در این ویژه برنامه اعلام شد بر اساس مصوبه شورای شهر به پاس قدردانی از زحمات و تلاش دو تن از شهرداران سابق شهر دهدشت، مرحوم توفیقیان و مرحوم طاهری دو تا از خیابان های شهر را به نام این بزرگواران نامگذاری نمایند.

عکس و گزارش: سید مصطفی گنجی
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا مظفری
|
United States
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
قراربود دوخیابان ازشهر دهدشت روبه نام مرحوم طاهری ومرحوم توفیقیان ثبت کنید...پشیمان شدید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار